/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
PC-PLUS / NETVÆRK
Fra : viborg2000
Vist : 611 gange
10 point
Dato : 13-01-03 21:12

jeg har da et seriøst problem. jeg har et mindre netværk her hjemme, 3 computere sat sammen jeg kører PC-Plus fra min bærebar (XP) og vil gerne udskrive via netværket til min PC der har win2000. jeg kan ikke få det til at virke er der nogen der ved hvad jeg skal gøre - PS tak for alle de gode indlæg

Kommentar
Fra : viborg2000

Dato : 13-01-03 22:02

Ja det er ingen problem at sætte en netværks printer op , problemet er at få PCplus ( dos program ) til at virke

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 22:08

nå for dælen, ja det var noget andet

Når printeren er delt på denne måde, så skulle windows opfatte den som en lokal printer !!!

tryk lige på afvis nederst, da jeg så ikke har løsningen til dig

Accepteret svar
Fra : Baxx65

Modtaget 10 point
Dato : 14-01-03 11:48

Prøv lige dette:

På din xp computer åber du dos-prompten og skriver følgende:

net use lpt1 \\win2000-computernavn\printer-sharenavn

Så skulle du have en printerport som din PC-Plus kan bruge til noget

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 14-01-03 12:16

Hej Viborg2000;

Du kan roligt give Baxx65 kredit for svaret, da det er det rigtige.

Jeg vil bare knytte en helt anden kommentar til samtidig.
Du skal være opmærksom på, at PC Plus ene og alene er et enkeltbruger program. Jeg hos en bekendt oplevet, at hans data blev ødelagt fordi han "kom til" at starte PC Plus 2 gange; bogførte i den senest startede; og lukkede desværre den først startede herefter. Surt sjov!

Den anden ting du skal "passe på", at kun den absolut seneste udgave har fået løst sine problemer med at kunne køre på større diske. I lidt ældre versioner kunne finde på, at overskrive egene data, når de blev afviklet nyere - og større diske.

Ellers har du alle tiders lille regnskabsprogram i PC Plus.

/MVH Smitty

Godkendelse af svar
Fra : viborg2000

Dato : 15-01-03 01:05

Tak for svaret Baxx65.

Kommentar
Fra : viborg2000

Dato : 15-01-03 01:06

hej smitty

det med store harddiske er løst der var en lille fil der skulle hentes og så var det ok