/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
excel: returnering af værdi
Fra : svak
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 08-03-07 12:23

hej

jeg har brug for en funktion, der ikke returnerer værdien #I/T, hvis værdien er nul.

sådan ser formlen ud nu

=LOPSLAG(O13;reva;2;FALSK)

men den returnerer altså med #I/T, hvor jeg meget har brug for, at den returnerer med nul, hvis værdien for opslaget er nul.

det er muligt, at jeg skal bruge noget andet end opslag. ideas anyone?

pft.

svak

Kommentar
Fra : sion

Dato : 08-03-07 12:55

Skal der bare stå nul, når den søgte værdi ikke findes? Så kan du bruge følgende formel:

=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(A1);0;A1)

...hvor din egen formel skal stå i A1.

Simon

Accepteret svar
Fra : sion

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-07 13:00

Jeg er ikke sikker på at jeg har forstået dit problem rigtigt, men her er mine antagelser:

Jeg går ud fra, at reva er et navngivet område, som dækker mindst to kolonner. Og at du skal have returneret indholdet af kolonne 2 i reva-området, hvis den søgte værdi findes i kolonne 1 i reva-området, og ellers skal du have returneret værdien nul.

Du kan naturligvis sætte de to formler sammen:
=HVIS(ER.IKKE.TILGÆNGELIG(LOPSLAG(O13;reva;2;FALSK));0;LOPSLAG(O13;reva;2;FALSK))

Simon

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 08-03-07 13:09

#I/T opstår i en LOPSLAG-formel, hvis man i de kolonner man laver opslag i glemmer at sætte den første værdi til nul.

Cellerne i den øverste række i de kolonner du laver LOPSLAG i skal derfor indeholde værdien nul.

Godkendelse af svar
Fra : svak

Dato : 08-03-07 13:10

Tak for det gode svar, sion - lige hvad jeg har brug for!