/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
WhenU Offer skal væk
Fra : Fattig
Vist : 665 gange
500 point
Dato : 08-03-07 11:42

Hvordan slipper jeg af med WhenU offer, der går videre i Error Safe reklame.
Jeg har forsøgt at finde filerne og derefter slettet dem, men kort efter at jeg starter computeren og går på nettet vender de tilbage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 13:10

Hvad mener du ???????

Er det popoper eller hvad.....

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 08-03-07 14:32

Popper? Ja, det må være det at det kaldes. det er ikke et program; men Safe Error tilbyder sig med henblik på at blive instaleret. Undervejs kommer der et af de der Internet explorer vinduer med stavefejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 14:51

Tja....

Du har fået spyware....

Besøg lige www.spywarefri.dk - de skal nok fjerne det for dig.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 14:53

Du sætter bare dit spørgsmål ind her....

http://www.spywarefri.dk/forum/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 14:53

Er du heldig - venter du lidt - så kommer stl_s måske her.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-07 19:55

Søg efter den i regedit og fjern derfra, både på WhenU og Error safe.

Eller kan Spybot Search&Destroy fjerne den.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-03-07 22:08

Jeg har instaleret og kørt spyvarefree og Spybot Search Destroy og fik fjernet en masse, men da jeg gik på Kandu for at acceptere et svar fra jer, poppede der straks det samme som heletiden har været problemet op, nemlig fra Whenu om at instalere Error Safe osv. Der må da være noget der kan fjerne det l..., Derfor er pointtallet sat i vejret

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-07 22:13

tryllerylle - stl_s bør komme NU

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 22:13

Bare gå på spywarefri som foreslået - de skal nok fjerne den....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-03-07 22:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 22:23

Det lykkedes

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-03-07 22:51

stl_s
Jeg er godt nok modig, men dette råd tør jeg ikke gøre brug af. Synes at det er forbundet med en vis risiko.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-03-07 23:02

Det er det ikke. Jeg har vejledt masser af brugere, uden problemer. Risikoen for at noget går galt, er meget lille.D

Det der sker er, at jeg analyserer loggen, og giver dig så de værktøjer der skal til for fjerne skidtet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-07 23:03

Fattig - du er i de bedste hænder med stl_s - så følg du bare anvisningen det vil du ikke fortryde

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-03-07 23:07

Du kan evt lægge ud med at køre den gratis version af SuperAntiSpyware http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE

Og derefter Rogueremover. Så skulle det værste være væk. De fjerner ihvertfald det malware du omtaler http://www.snapfiles.com/get/rogueremover.html

Om der så er mere, kan jeg se i loggen.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 10-03-07 14:42

Nu har jeg forgæves forsøgt at lade mig "inficere" med WhenU, og det er ikke lykkes... (bare for at prøve det på egen computer...) men er helt enig med stl_s i, at SuperAntispyware sandsynligvis kan gøre noget...

Ellers fandt jeg det her program, som muligvis også kan gøre noget. Den scanner lige nu på min pc, og den er meget grundig...

http://free-spyware-scanner-download.a013.com/d1/Free-Spyware-Scanner-Install.exe

Held og lykke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 14:48

hmm - temmelig tåbeligt ikke at tage stl_s tilbud om hjælp og råd til sig når der er en virkelig kapacitet som ham tilstede

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 10-03-07 14:58

miritdk> På en måde er det forståeligt nok. "Brændt barn skyer ilden"... Han får jo hele tiden en pop-up, der tilbyder ham at han kan få sikkerhed. Og det har han ikke gode erfaringer med

Fattig> HijackThis is your friend.... bare ret teknisk. Derfor er det godt at få én til at "tolke" det. Og det er faktisk rigtigt, at det er lidt ærgerligt, at du ikke tør tage imod stl_s ´ hjælp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 15:04

naaahh justuniverse - den er for langt ude - måske burden nogen lige kigge i stl_s profil

Hellere få ordentlig hjælp end at risikere der ødelægges en masse og computeren går ned - eller bliver tvunget ud i en recovery - arghhhh der er da også så meget skidt på nettet

en inficeret computer er tæt på en død computer hvis man ikke holder den ren med de rigtige programmer

Fattig du har været med på kandu længe nok til at vide hvad stl_s står for

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 15:05

for hækkenfeldt da hvor er der mange der render ind i errorsafe for øjeblikket

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 10-03-07 15:09

I øvrigt kan du sikre dig lidt, når du surfer...

Der findes et plugin fra Mcaffee, som gør, at alle de linjer med hjemmesider, der kommer frem, når du søger i Google bliver markeret med en advarsel, hvis det er kendt, at man risikerer at blive inficeret ved at klikke sig ind på siden.
http://sadownload.mcafee.com/products/SA/IE/saSetup.exe

Så kan man lade være med at gå ind på de sider, der er "farlige"..

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 10-03-07 15:16

Ja ErrorSafe er træls. Hvis man mener, at man har fået fjernet det hele, så ligger der stadig oplysninger i computerens hukommelse, der automatisk kan genskabe de dll-filer (men med et myt navn... så de bliver lidt sværere at finde igen), man lige har slettet, og så er man lige vidt... Så man skal holde tungen lige i munden.

(Føromtalte plugin: "SiteAdvisor". Hvis du bruger Firefox i stedet for Internet Explorer... http://www.siteadvisor.com/download/ff_preinstall.html )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-07 15:21

mere forvirring her i tråden skaber vel bare mere kaos for spørger - så det er bare op til fattig om computeren skal renses ordenligt via det tilbud der blev lagt - eller om tråden er død og bare fuld af vores blabla -

træder fra her og håber fattig tager den rigtige beslutning

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 10-03-07 20:52

justuniverse -> Hvad er det for en scanner du linker til ? Den har ikke en gang en hjemmeside. Jeg ville ikke have tillid til den.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 11-03-07 13:42

Tak for svaret stl_s.
Jeg lukker spørgsmålet her, så vil tiden vise om jeg bliver modig nok til at forsøge et af dine forslag.

hilsen fattig

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-03-07 17:48

Jeg er nu lidt ked af, at du ikke har fået løst problemet .

Du er nødt til at scanne, for at få skidtet væk.

Du kan roligt bruge disse scannere http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

Det burde ikke give dig problemer. Tværtimod.

Kommentar
Fra : baker.mc

Dato : 22-04-07 16:17

Jeg har selv haft besøg af WhenU og de dertil kommende pro... grunden til at du har dem installeret er at du har eks. bearshare installert også disse pro. skal køre sammen hvis de skal virke ordentligt... såå måden at få det fjernet er jo bare at gå i kontrolpanelet og fjerne WhenU-bearshare-zango og bagefter gå i regedit og søg på disse navne ell. kør et regclean værktøj
DU MÅ KUN GÅ I REGEDIT HVIS DU HAR MOD OG FORSTAND PÅ AT LEGE I REG.BASEN

Hilsen Baker.mc

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-04-07 17:45

Tjaeh, WhenU følger nu også med som sidegevinst til andre programmer, og har en kedelig tilbøjelighed til at blive liggende, selv om du afinstallerer hovedprogrammerne. Men ellers ja, væk med Bearshare, som iøvrigt er spyware i sig selv.