/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
hvilken centralstøvsuger?
Fra : florgaard
Vist : 1785 gange
100 point
Dato : 07-03-07 22:42

Nogen som kan anbefale en god centralstøvsuger? Er handicappet og forestiller mig at det vil være mindre anstrengede at støvsuge med sådan en. Vi har et centralt placeret varmerum hvor den kunne stå (etplans hus). Men der kan kun laves aftræk op gennem loftet (build up tag) og det er jeg ikke så vild med. Kan man få en centralstøvsuger som ikke kræver aftræk? Priser? Kan man selv installere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-03-07 23:42
Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-03-07 23:45

Der står noget om pris og installering her

http://www.bygogbolig.dk/artikelvis.php?id=1222&katid=109&temaid=54

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-03-07 07:33

Hejsa

For et års tid siden købte jeg en Centix 60 og et kit til 150 m2.. og det er vi meget glade for i dag, specielt i den tid hvor vores store hund skifter pels

Du kan læse lidt om den her http://www.centix.dk/default.aspx?pageID=13&lang=da

hvis du har nogle spørgsmål. så skriv bare

Kommentar
Fra : florgaard

Dato : 11-03-07 00:29

Hejsa buch78

tak for dit svar. Centix 60, det er den på hul, ikke? Hvorfor valgte du den? hvor ofte tømmer du den? Kræver den udluftning ud i det fri? Jeg er ikke meget for at skulle lave hul i taget. Hvor lang er støvsugerslangen? Er prisen på støvsugeren uden installationskit? Så bliver den jo noget dyere. Jeg kunne godt tænke mig den dims hvor man kan feje skidtet hen og så åbne med foden. Har du sådan en?
Mange spørgsmål, men du sagde sprøg bare

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-07 18:10

Hejsa

Vi gav 4995 kr. for centrix 60 og for installationskittet til 150 m2.

Grunden til at vi købte den er at vi har en hund på lidt over 40 kg. Så når den fælder så giver det masser af hår… vi valgt denne model for den kan køre med og uden poser.. vi køre dog med poser. Og en pose holder ca. 2 måneder. Når jeg skal skifte posen så tager jeg 2 slanger af og piller 2 stik ud. Så kan jeg køre den ud. Inden jeg begynder at rode med posen.. meningen med at den skulle være på hjul var at vi kunne køre den ud når vi støvsuger vores biler. Med det har vi ikke brugt endnu..

Slangen der fulgt med var 9 meter.. vi har dog kortet den op så den kun er 7,5 meter. Det skal siges at slangen er det værste ved en central støvsuger. For den er lidt træls at rulle op..

Den dims hvor man fejer skidtet hen har vi ikke fået sat til endnu. Men vi fik en med kittet..

Udluftningen fra støvsugeren.. ender bare oppe på vores loft. Med en klap på der åber når der kommer tryk på..

Hvis der er noget mere du gerne vil vide så skriver du bare

Godkendelse af svar
Fra : florgaard

Dato : 03-04-07 16:09

Tak for svaret buch78.