/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse
Fra : alimak
Vist : 838 gange
100 point
Dato : 07-03-07 20:19

Jeg har købt ny Acer bærbar pc.Når jeg finder et gendannelse punkt så efter den har genstartet så får jeg besked om at den ikke kunne gendanne til en tidligere dato.I Kontrolpanel -System-Egenskaper for system-Systemgendannelseer det ikke sat flueben i"Deaktiver systemgendannelse".Hvad kan jeg gøre for at få system gendannelse til at fungere?
alimak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-03-07 20:22

Aktivere systemgendannelse, men det vil så kun virke derfra. Du kan ikke gendanne til et tidligere tidspunkt, når den har været slået fra.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-03-07 21:01

For det er vel en markeret dato/tid (fed) som du vælger.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-03-07 21:03

Der kan også være "snavs" på maskinen, der gør, at gendannelsen ikke virker.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-03-07 21:51

Ja det er en " fed" dato eller et gendannelsespunkt jeg vælger.Skal det være flueben i "Kontrolpanel" -"System-Egenskaper for system"-"Systemgendannelse" -"Deaktiver systemgendannelse"?
alimak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-03-07 21:54

Der skal ikke være afmærkning i Deaktiver, så har du ingen systemgendannelsespunkter.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-03-07 23:04

Har nu kørt norton antivirus scan og den siger at jeg ikke har noget snavs.
Ved ikke om jeg kan stole på det.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-07 01:46

Prøv en anden dato lidt længere tilbage, jeg har tidligere fået en lignende besked når jeg vil gendanne, så vidt jeg husker, foreslår Windows selv at du kan forsøge med en anden dato, når du ser det skærm billedet du omtaler, det er altid lykkedes mig at gendanne ved andet eller tredie forsøg, gå nogle dage længere tilbage ved hver forsøg

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-03-07 08:05

Kør en chkdsk /r på C:\ så kan du prøve systemgendannelse derefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-07 09:15

Din systemgendannelse kører jo ikke i al evighed......

Hvis du har valgt en dato LANGT TILBAGE eksisterer den muligvis ikke mere....

Det er jo et spørgsmål om hvor meget plads du har afsat til gendannelser.....

De ældste bliver slettet først....

Kommentar
Fra : zith

Dato : 08-03-07 10:07

Hej

Det kan godt være en fejl i dit preinstall operativ system.

Det kan også være det er en "virus" der har gemt sig i din systemgendannelse som så blockere for at du ikke kan komme tilbage...

Men jeg har en måde hvor på du kan komme tilbage til start hvis det er?? men ved ikke hvor langt du vil tilbage og du har måske også lavet en backup cd/dvd da du fik bærbar'en til at starte med.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-03-07 21:33

ZITH
Du siger du har en måde hvor jeg kan komme tilbage til start.Hvordan?
alimak

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-03-07 08:27

på acer bærbar er der en måde hvor du kan komme ind i en menu hvor du kan kører helt fra default...

Du trykker på alt + shift en masse gange samtidig du trykker på F10 mener jeg... og det skal gøres under boot lige fra start så kommer du ind hvor du kan starte forfra ved default

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-07 20:01

Recovery på acer er under opstart ALT+F10

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 12-04-07 23:51

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-04-07 08:15

Selv tak.