/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
password til side "Frontpage"
Fra : import1995
Vist : 607 gange
50 point
Dato : 07-03-07 14:40

Er der nogen der kan fortælle hvordan man får en simpel kode til en side, da vi har en hjemmeside hvor en af siderne ikke vedkommer alle, jeg er ikke expert så jeg håbede egenlig på at Frontpage som vi bruger havde en løsning !!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-03-07 14:44

Den 'slags' kan du ikke lave i ren HTML: http://www.html.dk/faq/00059/

Du må bruge ASP,PHP, Perl eller anden CGI

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-07 18:09

FrontPage er noget snaller, men hver sin smag.
Molo forslår det avancerede, men en simpel script kan gøre det, hvis du blot skal lægge en hindring for hvem-som-helst. - Men hvis det er Top-Secret du har på siden så har Molo ret.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 08-03-07 08:39

De skal være så simpel som muligt, og jeg er ikke den store nørd, så hvad skal der til på den side hvor adgangskode kræves !

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-07 19:15

Kode
<HTML> <HEAD><TITLE>Adgangskode</TITLE>
<!-- Minus AutoDato -->
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</HEAD>

<BODY>

<FONT SIZE="4">Skriv din adgangskode i ruden og klik p&aring; "G&Aring; TIL"</FONT></P>
<P>
<!-- FORM STARTER HER -->

<FORM>
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME="adgang" SIZE="20" MAXLENGTH="20">&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE=" G&Aring; TIL " ONCLICK="location=form.adgang.value+'.html'">

</FORM>

<!-- FORM SLUTTER HER -->
Adgangskoden er sidens navn uden extension, og giver adgang til den side hvis navn indtastes, og som har extension "HTML".
</BODY>
</HTML>

Prøv at lege lidt med denne kode. Det password du skal bruge, skal være navnet på den aktuelle side/indgangsside af de sider som kræver adgangskode.
Hvis passwordet er hemmeligt, skal sidens navn være hemmeligt.html
Du kan med andre ord have flere grupper af beskyttede sider, styret af samme indtastningsfelt.
Navnet på den hemmelige side, vil ikke fremgå af kildeteksten. Så det er ikke bare lige at kikke bag om siden.
Man skal naturligvis så sørge for at der kun er den ene vej ind.

SIMPELT men virker!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 08-03-07 19:28

Kode
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>Sk&aelig;rmopl&oslash;sning og st&oslash;rrelse p&aring; browservinduet</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</head>
<body>
Her er det muligt at dele filenavnet i to vilk&aring;rlige dele, som s&aring; sammens&aelig;ttes til et filenavn, og f&aring;r automatisk tilf&oslash;jet extension "HTML"
<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.html';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Brugernavn: <input type="text" name="username">
Password:&nbsp;&nbsp; <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log p&aring;"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

</body>
</html>

Her er adgangen bestemt af to ord som er adgangskoden og passwordet der sættes sammen til et ord. - Længden af ordene, kan varieres, når blot det sammensatte resultat stemmer over ens med sidens navn.
En lille spidsfindighed kan være at tvinge et bestemt tegn ind imellem de to ord der sammensættes af scriptet, således vil adgangskoden og passwordet ære låst fast til exagte ord.

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 09-03-07 08:23

Tak for svaret severino. Godt svar tak !