/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilken Vista?
Fra : kschytz
Vist : 392 gange
250 point
Dato : 07-03-07 13:16

Hej

Jeg vil have et mediecenter og vil have det nyeste og bedste.
Så er spørgsmålet hvilken udgave skal jeg have og om det skal være 32- eller 64-bit?

Vista Home Premium 32-bit
Vista Home Premium 64-bit
Vista Ultimate 32-bit
Vista Ultimate 64-bit

Og er jeg ikke nødt til at købe flerebruger licens hvis jeg en dag skal formatere computeren og installere det igen?

MVH kschytz

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-03-07 13:47

Her er en artikel der runder de forskellige versioner og sammenligner features(på engelsk)

http://techgage.com/article/windows_vista_version_comparison

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 07-03-07 13:47

jeg ville vælge Ultima, da du så også har mulighed for netværkscenter samt fjernskrivebord.
Hvis du køber en helt normal Ratail version (altså IKKE OEM eller upgrade) får du medleveret både 32 + 64 biuts versionerne. Du må/kan så kun installere den ene. Når du så engang skal til at reinstallere hele skidtet, kan du igen frit vælge om det skal være 32 eller 64 bits.
Hvis du derimod køber en OEM version, SKAL du tage stilling til om det skal være 32 eller 64 bits, da der kun medfølger den ene.
Som start ville jeg selv installere en 32 bits version, da det ikke er alle programmer/spil o.s.v. som kan køre 64 bits.

Kommentar
Fra : hcma