/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad gør jeg???
Fra : Martin0287
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 07-03-07 12:14

Jeg har købt en andelslejlighed i Sverige via en mægler i Sverige. Jeg har betalt 70000 dk i
forskud og skrevet under på købet. En dag ringer sælgeren af andelslejligheden til mig og siger
at hun ikke vil sælge alligevel hvilket passer mig godt fordi min far er blevet dødsens syg.
Men nu siger mægleren at de har ringet og sagt til sælgeren at hun vil miste en masse penge hvis hun ikke vil sælge, faktisk truet hende og nu tør hun ikke andet end at sælge. Og det samme har de gjort med mig og sagt at så er det mig der bryder aftalen og det vil koste mig en formue. Hvad skal jeg dog gøre og hvad kan de tillade sig at gøre?? Håber inderligt der er et venligt menneske der vil hjælpe mig.

Martin Rasmussen

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 30 point
Dato : 07-03-07 12:24

Kan du sælge den igen?Måske er jeg interesert hvis lejligheden ligger i Malmø.Hvis du eventuelt skal sælge den så skriv et privat inlæg til mig.
alimak

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-03-07 12:38

få oplyst sælgers navn og adresse og tlf. nummer og snak med hende, det er ejendomsmægleren der går glip af sit gebyr, har sælger skrevet under siden du har indbetalt. Hvis pengene er indbetalt på en spærret konto er du strks lidt bedre stillet.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-03-07 12:40

Kig først og fremmest i den underskrevne aftale. Normalt hæfter køber ved sin underskrift. Men sælger har 8 dages fortrydelsesret, hvor det koster en vis % del af salgsprisen. Prøv at regne ud, hvor meget i kr. det egentlig er - en masse penge er jo et vidt begreb, hvis du forstår.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 07-03-07 12:43

puha ellers må du have fat i en advokat. Søg evt efter gratis advokathjælp på google.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-03-07 12:43

Fandt lige dette:
http://www.familieadvokaten.dk/emner/765.html#2.%20Hvordan%20fortryder%20man
men bemærk at det er reglerne i DK.

Godkendelse af svar
Fra : Martin0287

Dato : 07-03-07 14:07

Tak for svaret alimak.
Det lyder da som en god ide. Så skal du selvfølgelig vide at det er en 3 værelses med den
fedeste udsigt til øresundsbroen. Det var en af de helt store grunde til at jeg bare ville have den.
Jeg tror nemlig det betyder meget psykologisk at have en SÅ god udsigt til broen. Lejligheden ligger på 11 etage tæt på den allerførste station toget holder ved i Sverige. Den koster 850 000 svenske.
Det er jo så noget mindre i danske. Kursen er 80,2700, d.v.s 850000*0,802700=682295 danske kr.
Min e-mail er Marti_Axel@yahoo.dk, så hvis det har tiltalt dig så kan du altid skrive. Huslejen er iøvrigt 3800*0,802700=3050 dk pr. måned. Håber at høre fra dig

Mange hilsener

Martin Rasmussen

Kommentar
Fra : Martin0287

Dato : 07-03-07 14:19

Ja tak. Jeg vil meget gerne følge med i udviklingen.
Og tusind tak for Jeres hjælp. Jeg er meget imponeret over hvor effektivt
det er. Og tak igen

Martin Rasmussen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 07-03-07 14:37

Nu er det en lille forskel på 70000kr som du skrev i spørgsmålet og 700000kr.Men jeg vil tænke grundig over dette.Har lenge tænkt på at flytte til Malmø.
alimak