/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hvorfor bliver jeg hægtet af??
Fra : viper1606
Vist : 547 gange
50 point
Dato : 07-03-07 10:21

Hej
Jeg har igennem længere tid haft problemer med mit trådløse netværk. Når min computer er startet op, kan jeg typisk bruge mit trådløse i ca 5-10 min, derefter bliver jeg hægtet af og kan ikke logge på mit netværk igen. Rent faktisk kan jeg slet ikke finde netværket, når softwaren søger efter det. Kun de omkringliggende netværk ses (der er ca 10-15 stk i mit område), og jeg har sat min router op til at køre på en kanal (kanal 10), som ingen andre i området benytter. Det eneste der hjælper engang imellem, er ganske enkelt at slukke for routeren på stikkontakten og tænde igen, men efter ganske få minutter gentager sceancen sig igen igen . Jeg har reset'et routeren gentagne gange, men heller ikke dette har hjulpet, så nu er jeg snart løbet tør for idéer.
Min router er en D-Link 624+, og jeg har for nyligt opdateret routerens firmware, men uden det store resultat. Nogen der har samme problem eller kender en løsning?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-03-07 10:24

Hej

Har haft sammen problem..

Min router var for svag, så jeg anskaffede mig en, tror jeg det var på 56 i stedet for 22 som jeg havde MB/s hedder det vist men det er sendestyrken det handler om...

ellers kan det jo være hvis der er bærende vægge, evt, med jern i eller andet af metal der forstyrrer signalet---

/ Henrik

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-03-07 10:25

Prøv at reesette modemet.

Kommentar
Fra : viper1606

Dato : 07-03-07 10:37

Har kigget på routeren og den kører 2,4GHz og 54 Mbps. Den er placeret i min stue, godt to meter fra min computer, så forbindelsen burde ikke blive forstyrret af vægge el. lign.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-07 18:03

Har du givet dit AP et unikt SSID, som du kan kende den på?
Har du skjult SSID'et?
Du bør kunne se dit netværk, når du scanner for en forbindelse, ellers tyder det på, at AP delen ikke fungere så godt, hvilket D-Link har lidt problemer med i visse mandagsmodeller.
Når du får forbindelse, så bed din PC om at koble op til dette netværk, som det fortrukne!

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-03-07 18:51

Vi har samme problem men jeg ved hvad der er problemet - her hos os.

Vores drenge spiller CS og når "de slemme" begynder at spore eller forsøger at hacke vores bærbar sætter vores antihacker ind. Det betyder, at vores netværk lukker ned i xx antal minutter (kan selv sætte hvor længe).

Det er selvfølgelig ærgeligt for vores drenge, men de har lært at holde sig til nogle bestemte servere i stedet for at søge efter nogle tilfældige. Det opstår derfor ikke så hyppigt mere.

Kommentar
Fra : viper1606

Dato : 07-03-07 21:58

Mit SSID er det eneste af sit navn i området og sat som mit foretrukne netværk, så noget kunne selvfølgelig tyde på, at den er gal med AP'en/routeren. Én af mine kammerater anskeffede sig en AP'er af samme model, og den lider af samme problem som min.

Hvorvidt mit anitivirus program, Norton Antivirus 2006, lukker ned ved hacker forsøg skal jeg være usagt, men det er naturligvis en mulighed.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-07 00:28

Det kan godt hænge sammen. Især hvis dit antivirus program overtager kontrollen med alt ind og udgående trafik, så kan den godt lukke forbindelsen, når Norton går ned!

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 08-03-07 09:18

Du kan selv tjekke om det er dit antivirus program der hægter dig af.

Nu har jeg Kaspersky og jeg kan gå ind i rapport og se hvad der er sket. Her får jeg oplyst tidspunkt og klokkeslet om alt. Også hvornår pc er blevet forsøgt hacket og at Kaspersky har afvist med succes - samtidig oplyses der at pc pt. er hægtet af.

Måske Norton har samme funktion. Det er da værd at forsøge, så du kan udelukke den ene mulighed.

Prøv at notere hvor på nettet du befinder dig, når du hægtes af. Måske der her også er sammenhold. Det var sådan jeg fandt ud af, at det var spillet CS der var årsagen.

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 12-03-07 01:11

hvad med at købe et andet accesspoint, for når du kan se andre irådløse netværk, tyder det på, at fejlen ligger i dit nuværende accesspoint

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-07 06:37

Per er inde på noget af det rigtige! - Jeg ville selv have forslået det på en lidt anden måde, nemlig at du lånte eller købte en netværkslogger. Men da den koster 3-400 kr, gik jeg bort fra denne tanke.
Men den er istand til at vise alle aktive netværker inden for rækkevidden, med angivelse af kanalnummer, feltstyrke, ssid og om det er beskyttet.
Det er en større investering, i forhold til det man har at bruge den til. Den kan ses her på dette link:
http://webshop.dk/product_info.php?cPath=5&products_id=733

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-03-07 00:35

Hvor mange ting har du som køre på dit trådløse netværk?
Har du sat det op til at køre med en fast hastighed eller køre det AUTO, så det hele tiden følger den svingende rhytme i netværket?
Det er sådan, at dit AP kun kan sende med en hastighed, som i AUTO mode kan svinge mellem langsom og hurtig.
Når flere enheder benytter netværket, så vil det altid være den enhed som køre dårligst, der sætter hastigheden på netværket. Hvis så en af enhederne er fastlåst til en fast hastighed, vil denne enhed få problemer, når hastigheden svinger!
Så alle enheder bør være sat til AUTO!

Kommentar
Fra : viper1606

Dato : 01-04-07 22:07

Tak for de mange svar til alle i denne tråd.

Jeg har nu, langt om længe, fået løst problemet. Det viste sig at være mit interne netværkskort i computeren, Intel Pro Wireless 2200BG, der var problemet. Tilsyneladende var kortet sat på et standard power management niveau, hvilket forsagede jeg blev hægtet af mit netværk. Ved at sætte power management niveauet til maximum, har jeg ikke længere nogen problemer overhovedet. Så dermed en lykkelig slutning...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-04-07 23:26

Du burde selv have dine point og 5 stjerner!
Du kommer med oplysninger om det du selv fandt ud af!