/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Rød i masken, HJÆLP!!!
Fra : dordi
Vist : 801 gange
100 point
Dato : 06-03-07 20:03

Hvordan kommer man af med sygdommen " Rød i masken"?
Jeg er den hverken generte eller noget som helst, jeg er den med munden i orden og hurtig bemærkninger, og kan rigtig godt tåle at få noget igen, men men men nogen gange ved de sjove mobberier skifter min ansigtskulør fra hvid bleg til tomat rød, det nye arbejde er måske ved at begynde og moppe med det...
Så hvordan slipper man af med det?????

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 06-03-07 20:11

hm... jeg rødmer også meget let, hvilket er mega irriterende. Men det er pga. generthed. Eller hvis jeg bare hoster eller vender hovedet nedad i 5 sek., ligner jeg også en tomat efter!

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 06-03-07 20:14

Hmm...tror du nu også ligefrem, at de er begyndt at mobbe med det..? Jeg tror sgu i grunden, du går og fokuserer for meget på, hvordan andre reagerer på din attitude... Og det er jo egtl. ret undeligt, når du i forvejen er god til kvikke bemærkninger... Samt har mundtøjet i orden. Burde du så i grunden ikke blot være ligeglad, hvordan andre ser på dig... På den anden side...hvis du er den (meget) udadvendt type, så har du sikkert også en masse venner...og kan andres syn på en så ikke bare være totalt ligegyldigt!?

Accepteret svar
Fra : sismofyt

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-07 13:14

Jeg har samme problem. det vil sige havde. Nu har jeg affundet mig med at blive rød i alle slags situationer. Når jeg hoster, når jeg griner, når jeg fryser, når jeg sveder, når jeg er flov og når jeg ikke er flov. Vi er bare nogle med bedre blodcirkulation i ansigtet end andre. Når vi selv er ligeglade er andre det også. Men der findes også en lille operation, hvor man går ind og kapper en nerveforbindelse over. Bivirkningen er, at man så mister evnen til at svede på overkroppen og derfor skal kunne affinde sig med at svede mere på underkroppen - for sveden skal jo væk. Den bivirkning er nok til at afholde mig fra at få operationen. Men jeg tror også jeg ville være ked af ikke at kunne rødme overhovedet. Prøv at slå op på www.netdoktor.dk

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 07-03-07 13:16

PS: jeg mener at have læst på et tidspunkt at cirka halvdelen er tilfredse med operationen. Så man skal nok tænke det godt igennem ligesom alle andre kosmetiske operationer.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 12-03-07 17:29

Man kan også risikere at føle sig lammet omkring brystet...

Godkendelse af svar
Fra : dordi

Dato : 27-03-07 21:36

Tak for svaret sismofyt.