/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
15" til Suzuki Alto
Fra : Kris
Vist : 829 gange
150 point
Dato : 06-03-07 19:54

Hej
Er der nogen der ved om man kan sætte 15" fælge på en Suzuki Alto 1.1 fra 2005?
På forhånd tak.
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-03-07 20:49

Hvorfor ikke sætte 20" på med det samme?

Kommentar
Fra : Krunk

Dato : 06-03-07 22:25

ja selfølig kan der det

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 07-03-07 06:18

@ Flash77-> hehe
@ Krunk -> Er det uden at de stikker ud over skærmkanterne?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-03-07 09:36

Hvis de skulle stikke ud over skærmkanten, så er det ikke fordi det er 20" i diameteren, men fordi det er 20" i breden!

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 07-03-07 20:04

Kan du godt. - Men da der stadig er garanti på bilen, vil den ikke dække hvis der går et forhjulsleje.... Vi har haft flere der har monteret 15" på en ny model alto, hvor det har resulteret i ødelagte forhjulslejer, for EGEN regning...selv ansat hos suzuki...

Held og lykke...

Klaus

Accepteret svar
Fra : per_jacobsen

Modtaget 150 point
Dato : 09-03-07 10:53

Tordenskjold sagde, at intet er umuligt, men tænk på konsekvenserne.
Hvis ikke de dæk og fælge, som du agter at montere, passer præcis med den ændrede indpresningsdybde, vil du ødelægge køreegenskaberne, der hos Suzuki er helt i top, og i stedet for en bil med fine køreegenskaber, vil få en "Brian-bil", der vil ligge ad helvede til på vejen, med fare for dig selv og dine omgivelser, men det vil sikkert se smart ud.
Hvis du alligevel vil gøre det, så lad en fagmand ordne det, og med fagmand mener jeg ikke ham, der blot skal sælge dæk og fælge for kun at få en fortjeneste, men en mekaniker, der ved, hvad det drejer sig om, og som kan sætte din undervogn op til de nye hjul, så bilen er forsvarlig at køre i.
Nu har vi jo ikke haft nogen slem vinter, men også om sommeren kan du jo studere de biler, der ligger med bunden i vejret efter eneulykker, og så studere deres nye brede dæk.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 09-03-07 18:46

Tak for svaret per_jacobsen.