/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs Overvågningskamera Søg
Fra : Rao
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 06-03-07 19:52

Jeg søger Trådløs Overvågningskamera til brug af Trådløs Overvågning af et område med radius på ca 25 km. Jeg regner med at bruge ca. 15-25 kamera i hele området. Jeg mangler hele setuppet, dvs. jeg mangler det hele.

Er her nogen som ved hvor jeg kan anskaffe denne slags setup?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 20:21

Jeg ville nok prøve at snakke med www.Zitech.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 21:13

Citat
Trådløs Overvågning af et område med radius på ca 25 km

Har du virkelig 50 km til nærmeste nabo..... ?????

Ellers kan du glemme det - det er ulovligt....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-07 21:48

Det må jeg nok sige, det er da noget af et drømmeprojekt du der lægger op til.
Hvert kamera kræver jo en forbindelse til det sted hvor billederne skal samles på en website, som kan være lokal server eller til en hjemmeside på nettet.
Ud over netforbindelsen, skal der også strøm til hvert kamera.
Kameraerne kan naturlig vælges som wireless typen, men de har da en begrænset senderradius, som så kræver en wireless router/access-point, til at samle forbindelserne.
Det kan så vidresendes til en hjemmesideserver, hvor opsætningen af billederne kan udføres på forskellig måde.
Et af de kamera som der linkes til herunder, kan styres fra hjemmesiden, så man kan panorere og tilde kameraet, lige som nogle modeller har en zoom funktion.

Studer disse link herunder, og begynd at spare op, for jeg tror ikke det bliver billigt!
http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=313561
http://informatica.search.ebay.it/wireless_Webcam_W0QQsacatZ4616
http://cgi.ebay.nl/Wireless-MPEG4-Network-IP-Cam-Internet-Camera-Webcam_W0QQitemZ270093990761QQihZ017QQcategoryZ4616QQcmdZViewItem
http://computers.search.ebay.com/wireless_Webcams_W0QQsacatZ4616

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-07 21:50

Roligt nu refi!
Det er måske en australsk fårefarmer!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 21:59

Ja - eller en grønlandsk eneboer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 21:59

Tror satelit overvågning bliver billigere.......

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-03-07 23:04

25 km dækket af 'kun' 15-25 kameraer, det bliver mere end 1 km dækning pr. cam. jeg tror ikke det bliver let at se noget på de billeder, med mindre det er en afrikansk elefant farm.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 23:09

Citat
25 km dækket af 'kun' 15-25 kameraer

Næ du.....

Det er 1800 Km2

Dvs. hvert kamera skal dække 80-100 km2

Det skal saftsuseme være nogle gode linser.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-07 23:41

Her er et nyt gæt! - Efter at have set lidt på Rao's profil, med hvad han har af spørgsmål, så er der noget der tyder på, at det skal bruges i Sverige.
Oppe i det nordlige sverige har man jo elge, ulve og bjørne m.m. så måske er det her at han ønsker at banen er fri, når han skal til den nærmeste købmand!
Nu ville det være rart, hvis Rao kom med løsningsordet for vores hit-på-somme fantasier!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 23:45

Der er sgu da ingen kameraer der dækker et sådant område......

Det kræver satelitovervågning......

Accepteret svar
Fra : Mojn01

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-07 01:19

Jeg tror hvad der her menes er at disse kameraer muligvis skal sættes op på 15-25 forskellige steder men der "ønskes" en trådløs forbindelse til kontrol centret.

Hvis dette er tilfældet så er der helt sikkert behov for special udstyr og god sigtbarhed. Med god sigtbarhed mener jeg fri "line of sight" (LOS) for antennerne til at kunne snakke sammen.

Hvis det er et frit område uden bygninger skulle der være god mulighed for et vellykket setup. Er der derimod tale om bebygget område er der mulighed for at prøve antenne forholdene på de højeste bygninger og derved skaffe god/fri LOS.

Jeg kender dog ikke nogen produkter på stående fod som kan bruges som løsning. Du kan eventuelt prøve følgende links og se om de her kan hjælpe dig.

http://www.pwchi.com/wireless_cctv.htm
http://www.unitedvisionsolutions.com/prod01.htm
http://www.eyespyvideo.com

Jeg håber det hjælper, ellers er der sikkert andre kandu medlemmer der har mere styr over dette emne.

Kommentar
Fra : Rao

Dato : 07-03-07 11:13

I har alle sammen nogen gode fantasier og det derfor jeg i første omgang undlod at kommenterer jeres fantasier.

Grunden til mit spørgsmål er at jeg netop har fået en mulighed om at afgive et tilbud på sådan et projekt, hvor et kæmpe område skal overvåges gennem trådløs overvågning. Disse kamera skal ikke overlappe hinanden men være strategisk placeret i hele området. Det er et stort projekt og jeg har søgt en hel del men mangler nogen der måske kan guide lidt. Man kender disse fra CCTV i England og USA. Området der skal overvåges ligger i udlandet.

Jeg håber at I er tilfredse med dette svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-07 11:20

Citat
Jeg håber at I er tilfredse med dette svar.

Det er da dig der skal være tilfreds.....

Det er da i øvrigt et underligt sted at søge oplysninger om så stort et projekt.....

Mon ikke det var mere relevant at henvende sig til et firma der beskæftiger sig med overvågningsudstyr....

Ydermere må det jo være et område i udlandet, da der ikke findes SÅ STORE ubeboede områder i DK....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-03-07 20:48

Du kan også prøve at kontakte dette firma som installerer netværk o.l.
www.dni.dk

Godkendelse af svar
Fra : Rao

Dato : 15-03-07 10:51

Tak for svaret Mojn01.