/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ingen mail, efter inst. af AVG
Fra : Niederhof
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 06-03-07 18:25

Efter at have installeret AVG (freeware edition) på konens pc, kan hun ikke modtage mails. PC'en laver nærmest en 'rullemenu' i nederste højre hjørne af skærmen, når hun forsøger at hente mail via Outlook Express.
Hun henter mails fra 2 forskellige servere, men begge melder fejl. I fejlmeddelelsen står der noget med "port 110, Sikker (SSL) : nej"

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-03-07 19:09

Se i Outlook Express og kontroller flg.

Gå i
Funktioner > Konto > Markér adressen og klik på "Egenskaber".
Åbn fanekortet "Avanceret" og hvis der er Flueben ved: "Denne server kræver en sikker forbindelse" så fjern det!

Mvh

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 06-03-07 19:20

Beklager ,men ingen af kontiene kraæver sikker forbindelse.
Kan det være min AntiVirus der lukker port 110 ? (Er det ikke en firewall der lukker porte ?? - og den har vi ikke ændret i..)

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 06-03-07 20:13

Kan det evt. være opsætningen i dit antivirusprogram, der er noget galti i?

I mit eget f. eks. kan man i mit sikkerhedsprogram indstille de forskellige funktioner til at blokere for visse mails. Har du tjekket alt der (f. eks. under E-mails) og set at der ikke er markeringer nogle forkerte steder, således at AVG simpelthen blokkerer for indkommende e-mails?

mvh

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-07 21:30

Du har vel ikke flere virusprogrammer der blokerer hinanden....

Hvis AVG er installeret normalt og du ikke har lavet ændringer burde den ikke blokere....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 21:31

Citat
Hun henter mails fra 2 forskellige servere

Har hun da 2 forbindelser ????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 21:32

Eller er det bare 2 forskellige mailadresser du mener....

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 06-03-07 21:37

Det var lige præcis 2 antivirusprogrammer der kørte - jeg havde ikke lige fået af-installeret det gamle....

Hun henter mail fra en firma-adresse og fra en privat-adresse, og de ligger på forskellige servere.
Men det var de 2 anti-virus-programmer der var problemet.

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 21:54

Selv tak....

For meget beskyttelse du´r ikke.....