/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
faldstamme uden på huset?
Fra : nosus
Vist : 1584 gange
205 point
Dato : 06-03-07 18:19

Er der nogen som ved om det er tilladt at have en falstamme fra toilet på ydersiden af huset?

V.H. nosus

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 06-03-07 18:30

Ved ikke om det er tilladt, men vil da skæmme huset temmeligt meget....
Køb en Grundfos Sololift, så kan du føre dit spildevand i meget diskrete rør indvendigt i huset...

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 06-03-07 18:32

Du kan kigge på www.grundfos.dk klik på "Søg efter produkt" og gå ind under "Spildevand"

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 06-03-07 18:33

Den skal da også isoleres rigtigt godt, for ikke at frostsprænges

Kommentar
Fra : nosus

Dato : 06-03-07 18:50

der er allerede en vandledning på dette sted og da vi nu skal til at have installeret et toilet, ville det gøre det nemmere at "bruge "denne vej

V.H.Nosus

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 215 point
Dato : 06-03-07 18:56

Hvorfor ikke, det er almindeligt i england.
Og det skæmmer ikke.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 19:11

Du bør så kun have grenrør (samle y 'er) siddende uden på huset og have vandlåse indenfor, da der jo altid står en sjat vand i vandlåsen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 19:13

Man har også set det på "ældre" huse herhjemme.....

Men jeg tvivler på det er "lovligt" i dag.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 19:17

Det er så tilsyneladende IKKE ulovligt hvis den frostsikres....

http://www.teknologisk.dk/byggeri/19360

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 19:20

Man kunne jo lave en pæn isoleringskasse uden om.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 19:33

"Dumpe" den i en isokern

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-07 19:45

Det er jo ikke ulovligt, men jeg vil tro,at du skal have tilladelse fra kommunen, så spørg dem før du går i gang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 19:48

Det skal jo under alle omstændigheder godkendes

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 20:01

I egen ejendom må man lave alt kloakarbejde "over" jorden. Ellers er det aut. VVS og kloak.
Som også kender evt. særlige regler i kommunen.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 06-03-07 20:09

Frostsikring er vel egentlig ikke nødvendigt - det hedder jo en FALD-stamme, fordi vandet falder gennem røret. Der står altså ikke vand i røret, men ved hård frost ville jeg nok være betænkelig alligevel......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-03-07 20:11

Nu fremgår det jo ikke om huset ligger i et villakvarter. Hvis jeg var nabo og sad på min terrasse, så ville jeg godt nok være fri for at kunne høre hvornår naboen trak ud.
Jeg ville da heller ikke bryde mig om at se på en faldstamme.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-03-07 20:14

De findes ellers både sorte røde og ........................gennemsigtige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 20:38

Citat
De findes ellers både sorte røde og ........................gennemsigtige

Muligvis fåes de også med "dufte"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-07 20:39

Man må gå ud fra det er et "gammelt" hus siden vandledninger allerede er trukket uden på huset.....

Godkendelse af svar
Fra : nosus

Dato : 06-03-07 21:24

Tak for svaret Teil.Jeg accepterer nok dit fordi det "passer" godt ind i mit kram.
Men tak til alle svar og kommentarer.

V.H.Nosus