/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Acne og laser
Fra : Junkboxs
Vist : 1147 gange
50 point
Dato : 06-03-07 14:05

Hey, jeg er en ung fyr der har kæmpet mod mine bumser i 6 år.
Jeg har brug et utal at produkter uden at det hjælper. Jeg tænkte på
om der kunne betale sig med en laser behandling, så er der nogen der kan
fortælle om det? virker det? er det effektivt? kan det give ar? ovs.
- På Forhånd Tak

Accepteret svar
Fra : Kattrine

Modtaget 25 point
Dato : 06-03-07 15:09

Hej Junkboxs

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men det er som regel noget man vokser sig fra, dog er der nogen der døjer til de bliver omkring 25. Men det har i særdeleshed meget med dine kostvaner at gøre. Og jeg hentyder til om du spiser meget fedt for at tage på... Sund kost er alfa og omega. Når man slår ud med bumser er det kroppens måde at skille sig af med affaldsstoffer.

Et godt råd er også at pleje sin hud med gode produkter, ikke nødvendigvis dyre. Feks. fra apoteket.

Morgen og aften: Rens din hud grundigt med en rensecreme, tør efter med en skintonic, brug derefter en creme med meget fugt, og meget lidt fedtstof "lidt fedt skal huden have.
2 gange om ugen kan du bruge en skrubbe creme med små korn i.

På apoteket har de gode produkter til mænd. Og så har de god viden om deres produkter, så du får de rette ting.

Mænd går også til kosmetologer, det kunne du også prøve.

Laserbehandlinger virker også, men hvis du ikke plejer din hud og passer på hvad du spiser er det formålsløst, for problemet vil opstå ret hurtigt igen.

Håber du kan bruge dette til noget.

Held og lykke

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 06-03-07 15:21

Jeg kan desværre sætte mig indi din frustration, og jeg er 40. For ganske nylig kom jeg af anden årsag i forbindelse med en hudlæge, der kiggede to splitsekunder på min hud, stangede en recept ud, og sagde se om det virker de næste tre måneder, Hvis det ikke flytter noget finder vi på noget andet.
Jeg har døjet med uren hud siden jeg var 11 !!!
Gæt én gang hvad jeg vil foreslå dig: Få en henvisning til hudlæge til behandling for acne, før du ofrer tusinder af kroner på laser-behandlinger. Det kan så være at du efterfølgende, vil ofre lidt på hudslibning etc. for at få dit arvæv til at mindskes, men start hos en hudlæge, måske du kunne hjælpes afgørende.

Held og Lykke
KH Mette

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-03-07 19:51

Enig med at gå til hudlægen....

har selv fået en del hjælp der ( er 55 og mand)

vil bare lige tilføje at jeg, hos hudlægen, har fået laser, så er der skader kan den laser rette

meget op på evt. skader, hos mig blodsprængte kar...

men de har ikke laser hos ret mange hudlæger, endnu...men da billigere at køre lidt efter det

end betale det hele selv..

Jeg er bahandlet hos hudlæger i Århus ( Storetorv ) de har ikke enegng i Aalborg, men vist i Thisted,så det skal da undersøges lokalt

held og lykke

Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Junkboxs

Dato : 20-03-07 13:27

Tak for svaret Kattrine.