/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Utæt afløbsslange til opvasker
Fra : annlols
Vist : 7757 gange
20 point
Dato : 06-03-07 13:05

Vi har netop fået tilsluttet en lidt ældre opvaskemaskine (endnu en gang) af en meget flink vvs-mand, men nu synes vi ikke at vi kan trække mere på ham.

Vi har lige opdaget, at der er et lillebitte hul i afløbsslangen, så der løber vand ud.

Mit spørgsmål er, om man kan lappe det hul selv??? Og hvordan???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-07 13:11

Gaffatape - måske en cykellap (hvis det er en gummislange).....hvis det er en plastslange, så ville jeg nok se at få den skiftet....

Kommentar
Fra : annlols

Dato : 06-03-07 13:12

Det er en plastiskslange med "riller".

Kan man skifte sådan en slange selv? - Forsvarligt vel at mærke!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-03-07 13:16

Sagtens. Oftest kan du finde en anden på en af de mange maskiner der står på kommunens genbrugsplads - gratis.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-03-07 13:17

Normalt ja.

Kommentar
Fra : annlols

Dato : 06-03-07 13:29

Vi har stadig den tidligere opvaskemaskine stående, så den kan vi vel bare tage slangen fra?

Vi er absolut ikke handy-mænd når det handler om sådan noget, det er derfor vi er så usikre på om vi kan/bør gøre det selv. Det kræver forhåbentlig ikke særligt værktøj?

Det bør nævnes, at hullet virkelig er lille. Personen vi har "arvet" opvaskemaskinen af har kat, og det ligner at katten har haft sin ene klo igennem slangen.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 30 point
Dato : 06-03-07 13:45

Træk opvaskemaskinen ud på gulvet - husk at afbryde for både el og vand.

Se om det ser ud som noget I selv kan hitte ud af. Ellers så spørg f.eks. en nabo....meget kan klares for en pilsner

Godkendelse af svar
Fra : annlols

Dato : 06-03-07 13:54

Tak for svaret berpox.

Vi prøver at se. Måske giver vi vores venlige vvs-mand et lille kald. Han er heldigvis billig i drift.

Kommentar
Fra : mik-as

Dato : 06-03-07 13:57

du kan også skære slangen over ,hvor hullet er og så sætte en slangesamler på

Mik

Kommentar
Fra : annlols

Dato : 13-03-07 12:14

Tak mik-as.

Tilfældigvis stødte min kæreste på vores kære vvs-mand, og han kom med et nemt (for os dovenkroppe) og billigt forslag.

Slangen skal selvfølgelig være tømt for vand og så skal der være HELT tørt omkring hullet. Kom vådrumssilikone på hullet. Lad det tørre og sæt så gaffatape rundt om slangen.

Vi gjorde det og det virker perfekt!
Vi holdt øje med slangen de første par gange, men der er ingen problemer. Det er helt tæt.