/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tunesien - og 2 hoteller
Fra : erling_l
Vist : 1070 gange
100 point
Dato : 06-03-07 07:44

vi har nu fastlagt, at vi vil bruge sommeren i Tunesien. Jeg kender intet til landet (jo, det er varmt), men har fundet 2 hoteller at vælge imellem.

Aziza Beach, Hammamet

4-stjernet med All Inclusive - herunder både, surfboards mv., samt lærere til at lære en kunsten. Lidt slidt, men flotte anmeldelser i Tyskland. ca. 20.000 /14 dage / 2 personer.

http://www.spies.dk/book/bookMatrix.aspx?hotelid=21005&resorti...

Hotel Riu Palace Oceana Hammamet

Fantastisk flot 5 stjernet hotel med halvpension. Ikke helt så stor aktivitet, men til gengæld gratis Hammam (!!) og kun udstyret med suiter. Flotte anmeldelser i Tyskland. 22.300 /14 dage.

http://www.riu.com/en/hotel-riu-palace-oceana-hammamet-tunisia...

Umiddelbart får man nok mest for pengene i 1, mens 2 synes at være vildt luksus.

Nogen, der evt. kender nogen af hotellerne eller kan give et tip?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-03-07 08:04

Hvis du søger her på KANDU har netop Tunesien været oppe til "debat" flere gange...og ikke for at være "lyseslukker", så er der delte meninger om Tunesien

Det er generelt et dejligt (ferie)mål, men ferieglæden KAN overskygges/forstyrres af de MEGET påtrængende og talrige (profesionelle) tiggere så snart man kommer uden for hotellerne

Selvfølgelig skal det ikke "afskrække" jer for en god tur til Tunesien, men vær dog opmærksom på dette og "skriv det jer bag øret", så er I jo forberedt

RIGTIG GOD FERIE!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-03-07 10:45

Specielt i den del af verden skal du væe lidt opmærksom på at "All inclusive" dækker over lokale produkter, det vil sige at både øl og sodavand er deres eget sprøjt, og maden er måske ikke altid på højde med det du får andre steder, Tunesisk vin kan til gengæld være ganske udmærket.

Personligt ville jeg vælge tilbud 2, da det også giver dig en større frihed, og ikke påfører dig "Spild" såfremt du spiser udenfor hotellet en aften

Accepteret svar
Fra : EnvyMe

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-07 13:30

Jeg har boet i Tunesien i 2 år(har arbejdet som guide) og været der over 40 gange..Hvis man vil på ferie i Tunesien skal man helt klart vælge at bo i Sousse.
Hammamet er en meget kedelig by.. Og selv en uge er for længe..
Sousse derimod, masser oplevelser.. Masser ting af se.. Og masser af liv..

Skrive endelig hvis der er noget du vil vide

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 07-03-07 16:00

:
Hej ErlingO)
Når I skal ferie i Tunesien, så skal I tage til Sousse, og kan I komme ind på hotel
El-Kanta. Så er ferien hjemme. Det er et pragtfuld sted, man gør alt for sine kunder,
man spiser fantastisk, alt spændende mad- også europæisk. Personalet plejer og passer
en i allle ender og kanter. God tur.

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 07-03-07 16:44

Er helt enig med IBEA.. Men der er oz mange andre gode hoteller.. Men Sousse er byen..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-03-07 21:53

Hm.... ER I GODT KLAR OVER, HVOR LANG TID, JEG HAVDE BRUGT !!!

Nå, men så flytter jeg da bare hotel igen....

Valget stod mellem Hotel Abou Nawas Boujaafar eller Marhaba Beach (Var inde at kigge på El-kanta, men der var ikke værelser). Abou ser egentligt mest spændende ud, men ligger kun 500 m fra den gamle bydel, så jeg gætter på, der er lidt mere larm, så nu rykker vi så ud på Marhaba.

Og så håber jeg, I har ret

Ellers

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 07-03-07 21:55

Tak for svaret EnvyMe.

Nu får du 4 stjerner, ligesom hotellet - så må jeg jo smide en ekstra efter sommerferien, hvis det holder

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 07-03-07 21:58

Jeg har været Guide på Marhaba Beach.. Og jeg LOVER dig det er det rigtige valg.. det ligger lige ned til strand.. Og ikke længere væk fra bymidten end det koster 15 dkr i taxa at komme derind..
Maden og servicen på hotellet er helt i top..
Du skriver bare hvis der er mere..

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-03-07 23:59

Er det rigtigt

Fedt.

NU glæder jeg mig så rigtigt .... (og rejser nu fra Tyskland og sparer 9000 i forhold til det oprindelige)

DET KØRER!!!

Noget, man skal se dernede?