/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern SATA HD kan ikke findes
Fra : viper1606
Vist : 402 gange
40 point
Dato : 06-03-07 00:16

Hej alle sammen

Som overskriften lyder, kan jeg ikke finde min externe hd af SATA-typen i Denne Computer på min bærbare. Med fare for en lignende tråd allerede er oprettet, spørger jeg alligevel...

Da jeg første gang satte usb-stikket i, installerede XP selv de nødvendige drivere til HD'en, men den poppede som nævnt ikke op i Denne Computer.

Disken er en 250 GB Western Digital, og jeg har kigget på WD's hjemmeside vedr. master/slave konfiguration og er nået frem til den konklusion, at SATA-diske ikke har nogen master/slave konfiguration, men hvorfor jeg ikke kan se disken på min bærbare, er mig derfor en gåde.

Jeg har ikke været inde i BIOS og ændre opsætninge, så måske er det derfor. Disken er ej heller formatering i diskhåndtering, eftersom jeg ikke kan se den i Denne Computer.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Michael

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 06-03-07 00:44

Hej

Du mangler nogle sata drivere til den HD da det er en Western Digital

http://www.siliconimage.com/support/downloadcenter.aspx

/Caine

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 06-03-07 03:50

Citat
Disken er ej heller formatering i diskhåndtering, eftersom jeg ikke kan se den i Denne Computer.
du skal formatere din disk, før du kan se den i Denne computer. Bent Juul som også færdes her på Kandu, har en guide, læs her og følg den så skal det sikkert lykkes for dig: http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 06-03-07 08:08

Start - Højreklik på Denne Computer - Vælg administrer
I venstre side vælg diskhåndtering
Ses drevet i højre side, så brug diskhåndteringen til at formatere og navngive disken.

Kommentar
Fra : viper1606

Dato : 06-03-07 09:44

Jeg takker mange gange for alle svarene. Det lyder jo let og lige til

Kommentar
Fra : viper1606

Dato : 06-03-07 10:32

--> Caine, jeg er stødt på en ny forhindring. Det link du skrev, tvinger min browser til konstant at gå ind på www.fon.com, hvilket jeg ikke er interesseret i. Hvordan afviser jeg denne "invitation"?

--> JensT, jeg har forsøgt mig med diskhåndteringsværktøjet, men kan se at disken ikke er allokeret. Forsøgte at hive nogle drivere hjem fra WD hjemmeside, men det synes ikke rigtigt at lykkes

HJÆLP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-07 12:47

Citat
--> JensT, jeg har forsøgt mig med diskhåndteringsværktøjet, men kan se at disken ikke er allokeret.
netop det er jo en helt ny disk, klik på mit link fra i nat, og få din disk formateret og partioneret

Kommentar
Fra : viper1606

Dato : 06-03-07 20:58

Problemerne er hermed løst. WD havde et partitionerings program, der magtede opgaven. Tak til alle

Godkendelse af svar
Fra : viper1606

Dato : 06-03-07 21:00

Tak for svaret o.v.n..