/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
microsoft office outlook+exe f
Fra : biksemad
Vist : 549 gange
20 point
Dato : 05-03-07 20:20

hej jeg har modtaget en mail,hvor den skriver outlook blokerede adgang til følgende vedhæftede filer der kan være usikre sfdisk.exe,hvordan får jeg vist denne fil og hvordan slår jeg det fra så det ikke sker igen please help det er en fil jeg skal bruge
mvh jan

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 05-03-07 20:23

1. Gå i Funktioner, og vælg Indstillinger... (helt nederst).
2. Klik på fanen Sikkerhed.
3. Fjern fluebenet ud for "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus,
gemmes eller åbnes".
4. Tryk Anvend og OK.

Så kan du åbne filen.

//Kettedk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 20:28

Citat
hvordan slår jeg det fra så det ikke sker igen please help det er en fil jeg skal bruge

Det må du under INGEN omstændigheder gøre.....

Hvis du absolut skal have tilsendt exe filer så få afsenderen til at pakke dem (zippe dem)

Citat
Fjern fluebenet ud for "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus,
gemmes eller åbnes".

Meget dårlig ide.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 20:34

Eller bed afsender om at omdøbe filen:
eks.
abc.xls
bliver til:
abc.txt ...................altså en tekst fil

du modtager så en "textfil" som du igen omdøber til
abc.xls
og nu kan du åbne den.

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 05-03-07 21:13

hej jeg køre jo microsoft office outlook det står ikke på denne måde når du går i funktioner i microsoft office outlook og indstillinger og sikkerhed så står der krypteret email og sikkerhedszoner og digital id hvor finder vi det mvh jan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 21:32

Finder hvad...... ????

Du skal IKKE fjerne flueben....

Bed afsenderen om at pakke den eller omdøbe den....

Kommentar
Fra : biksemad

Dato : 05-03-07 21:50

hej jeg køre jo microsoft office outlook det står ikke på denne måde når du går i funktioner i microsoft office outlook og indstillinger og sikkerhed så står der krypteret email og sikkerhedszoner og digital id hvor finder vi Fjern fluebenet ud for "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus,
gemmes eller åbnes".jeg vil bare gøre det en gang og så klikke tilbage igen

mvh jan

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 20 point
Dato : 05-03-07 21:56

DU SKAL IKKE BRUGE DET......

Om du kører Outlook eller Anders and er ligegyldigt....

Det er afsenderen der skal ændre filen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 21:57

Han skal jo alligevel sende den en gang til....

Så hvad er problemet....

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 07-03-07 17:55

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-07 17:58

Selv tak