/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
problemer med mus
Fra : fh1dk
Vist : 844 gange
500 point
Dato : 05-03-07 18:47

Jeg har en trådløs logitech mus, hvor den oplades med når den sidder i holderen. Jeg har brugt musen i ca. 15 måneder, og lige pludselig stod batterierne/opladeren af..... tror jeg, for musen fungere stadig med normale batterier isat - nogen der kender til lignende problem, evt. om man købe andre logitech batterier (nimh rechargeable battery l-lc3).

desværre har jeg fået smidt bon'en ud.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 18:51

Det er vel ikke fedtede kontakter på musen/laderen.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-03-07 18:59

ingen fedtede taster

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 19:02

Det er næsten utroligt at både batteri og lader går i stykker på een gang, med mindre batterierne har ødelagt laderen.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-03-07 19:09

Jeg ved ikke hvilken del der er gået i stykker, tror dog det er en af delene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 19:10

Lyser laderen når musen sættes i holderen.....

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-03-07 19:11

ingen lys i laderen

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 05-03-07 19:11

http://www.batterier.dk/

Der kan du nok godt finde nogen batterier hvis det er det....

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-03-07 19:12

kan jeg putte almindelig genopladelige i op lade dem op via muse-laderen?

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 05-03-07 19:13

Står der ikk nogen i brugsvejledningen??

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-03-07 19:14

kan ikke lige huske hvor vejl. er, men må jo finde den

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 05-03-07 19:15

Ville nok være en go ide :P

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-03-07 19:20

kan ikke lige finde vejl. har ellers et fast sted til disse, men kan nu heller ikke finde på de andre mus jeg har ødelagt gennem tiden.......

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-03-07 19:21

Har du evt prøvet at måle om der kommer spænding ud af laderen?

Nimh batterier kan til tider slides hurtigt op.

- Anden

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-03-07 19:22

Må jeg få den, til katten...

Hun har aldrig set en´uden hale på....

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-03-07 19:30

Anden - nej lyder omfattende

Kommentar
Fra : Linkssite

Dato : 05-03-07 19:41

Jeg har lige købt en mus hos www.Hardware-store.dk
- de ville have byttet musen hvis det var.

Er der ikke noget garanti på den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 19:45

Er du sikker på der overhovedet er strøm TIL laderen

Du har lidt for travlt med at ville skifte batterier - det er jo ikke givet det er dem.....

Tjek nu lige laderen først.......

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-03-07 19:49

Linksite> jo omfattet af alm. garantiregler, men det var en gave og bon'ren findes ikke mere.... Det ender vist med, at jeg må lave en ny investering, prøver dog lige at låne et par opladelige batterier og se om det virker...

Refi> hvordan vil have jeg skal tjekke laderen, der er strøm til laderen (ledning i mus og stik) og og har prøvet andre kontakter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 20:05

Der er da INGEN der siger der er strøm bare fordi stikket er sat i......

Det var derfor jeg spurgte om den lyste....

Selvom batterierne er færdige vil den alligevel forsøge at lade dem op....

Så nye batterier hjælper ikke hvis laderen ikker afgiver strøm eller musen ikke modtager det...

Så holder de næste også kun til de er flade....

Det kan da ikke være det store problem at sætte et multimeter (eller en 6-12v pære med ledninger) på kontakterne....

Eller en lavvoltsskruetrækker......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 20:17

Hvad hedder den logitech mus .................... navn / nummer

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-03-07 20:24

Hmm.. Hvis det er omfattede at måle om der er spænding ud af laderen er det ikke nemt at hjælpe

- Anden

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-07 20:45

Sæt elementerne i en anden lader og så i musen og se om den ikke virker. Hvis den gør er det laderen, kontakterne, eller strømforsyningen fra usb den er gal med.

Det skulle vel ikke bare være parringen af radioforbindelsen der er gået gal.
så skal du bare holde de små kontakter inde næsten samtidig på begge dele og de finder hinanden igen, når du har sluppet, næsten samtidig.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 06-03-07 10:29

Refi> har målt opladeren og tilsyneladende er der ingen strøm - beklager det sene svar, men var gået i seng.

Transor> det er 2 batteri der er svejset sammen, så kan ikke sætte i almindelig lader.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 06-03-07 10:58

Hvor har du målt laderen ?????

Det kunne jo være ledningen der er defekt.....

Med de priser der er på mus nu om stunder, ville jeg kassere den og købe en ny.....

Godkendelse af svar
Fra : fh1dk

Dato : 07-03-07 10:26

Tak for svaret refi. jeg vælger også at købe en ny mus.

tak til jer andre der bidrog med input

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-03-07 10:34

Selv tak....