/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
køb af chihuahua
Fra : smukke_nadia
Vist : 1950 gange
100 point
Dato : 05-03-07 18:21

Hej .

Min kæreste og jeg har længe gået rundt og ledt efter en hund. Vi har fundet ud af at chihuahua´en passede helt perfekt til vores behov.
De koster omkring 10.000 her i dk. Men jeg har hørt om mange der har fået dem til 7000.
Vi har fundet frem til at det skal være i sommerferien vi får den fordi så kan vi begge være sammen med den 24/7 i de første uger den er hjemme hos os.
Så jeg tænkte på om der er nogen der er interesserede i at give mig et tilbud?
eller et navn på den god kennel.

Mvh Nadia & Dennis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-07 18:27

På korthåret

http://www.dansk-kennel-klub.dk/page.php?menu=425

og på langhåret,

http://www.dansk-kennel-klub.dk/page.php?menu=425

hvis linket ikke virker, så må du selv lige søge på opdrættere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-03-07 18:33

7000 får du IKKE en chihuahua for. Og slet ikke fra en kennel. Og Overhovedet slet ikke fra en GOD kennel.
Hvis du vil have en chihuahua, der er sund og rask skal du regne med at den vil koste ca. 16000 Det er nok nogen af de dyreste hunde, der findes i øjeblikket.

Men hvis du virkelig mener, at det er netop racen for jer. Og er du villig til at tage risikoen ved at købe så lille en hund for så mange penge, så må du også være indstillet på at vente, --måske flere år på at der bliver en hvalp til jer fra en anerkendt opdrætter. I KAN være heldige, at der bliver en hvalp til jer til sommer. men det er ikke sikkert.

På Dansk Kennelklubs hjemmeside kan du finde opdrættere, der alle er anerkendte og --når den tid kommer-- hvalpeliste for chihuahuaer.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-03-07 18:37

hvis du ikke har haft sådan et kræ før, vil jeg bede dig om at tænke på dine naboer. min nabo har haft en ski-uha-uha-hund, som jeg kalder den. den blev sat ud i gården om morgenen, og taget ind igen hen ad midnat igen. i hele den tid den stod ude, var den ikke stille så meget som et sekund. den gøede og skabte sig i et væk, og til sidst blev det så galt, at vi var 6 hold naboer der gik op til ham og sagde, at enten fandt han selv ud af at lukke munden på den, eller også gjorde vi det. jeg har aldrig kendt magen til galsindet hund, så for din egen skyld, og dine naboers, tænk dig om inden du køber den.

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 05-03-07 18:54

Sidste efterår blev stiftet Dansk Chihuahua hundeklub, der er en anerkendt specialklub tilknyttet Danske Hundeejers Landsforning og UCI.

Hos klubben kan du sikkert få hjælp til at komme i forbindelse med gode opdrættere både her i landet og i udlandet.

Klubben har en hjemmeside på

www.Danskchiahuaklub.dk, eller du kan sende en mail til klubbens formand Britta Hatar der har kennel Vesterborg, på mail vesterborg@mns.com

Held og lykke med at finde en god sund og racetypisk hund

Frank

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-03-07 19:25

http://www.ug-chihuahua.dk/

Ejeren, Ulla Graulund, er racerepræsentant for racen.

På en anden hjemmeside er der noget så sjældent som en pris, 14000 kr for en hvalp.
Og forklaring på hvorfor den er så dyr.

http://www.chifers.dk/

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 06-03-07 08:40

Sikken en kilopris

Det er små hidsige krabater, men den svada om en enkelt hund, ville jeg ikke tage som en advarsel og skære alle af racen over en kam.

Hvilken hund ville ikke være ulykkelig over og blive efterladt af sin flok i en indhegning???? Her er det igen mennesket der fejler, mens hunden er total uskyldig og bare gør og gør af sorg.

Jeg kender 3 af slagsen, 2 langhårede og 1 korthåret. Det er 2 hanner og 1 tæve. De 2 bor sammen og den sidste hos en gammel kone.

Sigurd kan lege med dem alle 3 og de er alle 3 meget legesyge, men tror de er på størrelse med en elefant.

Hvad de koster og hvor du skal søge, er blevet skrevet. Så er resten op til dig.

Dit ansvar bliver og give den en god mental start på livet, så den netop ikke bliver en lille hystade. Når hunde bliver det, er det ofte ejerens skyld.

Mange små hunde bliver båret af ejeren, det ser jeg som en fejl, de har 4 ben til og gå på. Løfter man dem op, hvis de bliver bange eller der kommer en anden hund, fortæller man hunden, at det der kommer der, er farligt og hvad er mere naturligt for hunden, end at give sig til at gø og knurre.

Lykke til med dit projekt...... det med flere års ventetid, ville jeg tage med et gran salt, der findes ud over kenneler, stueopdræt, der har de samme regler som kennelopdræt med hensyn til avlsgodkendelse.

Det store problem er nok, at de ikke får ret mange hvalpe i deres kuld.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-07 14:04

Og et af racens problemer er også, at fordi de er så bittesmå, så har de problemer med at føde deres hvalpe på normal vis. Så mange fødsler ender med kejsersnit....... Som koster omkring 10.000 kr... Hvis det er et kuld med bare 2 hvalpe, så kan man hurtigt regne ud, at der ikke bliver alverden af overskud med en ekstraudgift af den størrelse.
Og den store risiko ved fødslen gør jo også, at ikke ret mange chihuahua-ejere ønsker at lade deres hund få hvalpe, -hvis ikke lige de er passionerede chihuahua-opdrættere. --Så der bliver ikke født ret mange hvalpe af racen herhjemme.

Det giver igen grobund for de forfærdelige hundehandlere, som vi sikkert allesammen har hørt om, hvor de små hvalpe bliver indsmuglet i Danmark fra et østland -pakket i kufferter med ben og snude tapet sammen så de ikke bliver afsløret af piven eller kradsen. En gang imellem bliver sådan en vognfuld med hjælpeløse hvalpe fundet ved en grænsekontrol. Tit må de allesammen aflives fordi de er så svage, så de alligevel aldrig kan komme over det.

De som overlever bliver solgt af en eller anden "sød dame" som endda tit tilbyder at bringe hvalpen ud til de nye ejere... Mod kontant betaling, naturligvis. Man kan desværre ikke komme til at se moderen, for hun måtte uheldigvis aflives for kort tid siden....... Eller hvad man nu kan finde på af historier.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 06-03-07 14:17

Stakkels dig.......... Du ville bare ha' et lille råd om en opdrætter..... straks kommer der advarsler og fordomme op.

Nogle mennesker har det desværre med og finde dårlige minder og ting frem og tit glemme det der var fokus.

Selvfølgelig er det en god idé og lytte til erfaringer, men de bedste erfaringer møder du selv.

Med lidt aktiv søgen og tålmodighed, skal det nok lykkedes for jer og finde den rette hund. Om ikke andet så en anden race.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-03-07 14:35

Jamen det ER slemt at forelske sig i en hund der er mange problemer med...

Jeg har SELV været håbløst forelsket i racen Berner Sennen i rigtig mange år. Men efter de smertefulde erfaringer jeg gjorde mig med min 4. berner, -min smukke, smukke Ramses, så turde jeg ikke mere at købe hvalp af racen.... Men jeg bliver da stadig helt blød og fortabt indeni når jeg møder en....

Silke, som jeg har nu er en dejlig hund, -en golden retriever, og den klogeste hund jeg nogensinde har mødt. --Men jeg vil altid elske racen berner sennen, jeg kommer bare aldrig til at eje den igen..

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 09-03-07 07:18

smukke_nadia, jeg har lige her til morgen siddet og læst i HUNDEN, DKK, over hvilke og hvor mange hunde der blev registreret i 2006.

Korthåret 92
Langhåret 123

Det er jo ikke mange, disse tal er incl. importerede hunde.

Mit forslag ville være, at finde en anden race, måske en Yorkshireterrie, hvis det er størrelsen du går efter.

Hvis du vil kan du læse om racen her:

http://hundeleksikon.dk/

Dette er kun et forslag ikke et råd. Valget er jo dit.

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 09-03-07 10:58

De tal fra Hunden er vel de hunde der er registreret i DKK, der findes flere amdre anerkendte klubber der stambogfører racen, så hvis du vil have et samlet billede af hvor mange der er her i landet, kan du spørge i Dansk Hunderegister, som har tal for hver enkelt race´s antal.

I Dansk Hunderegister skal alle hunde over 4 måneder være registreret, og derfor vil du der kunne få det rigtige samlede antal der er her i landet.

mvh

Frank

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 09-03-07 11:13

ja de er kun fra DKK, tallene

Kommentar
Fra : HHdoggi-Design

Dato : 14-03-07 10:25

Prøv klubben for små selvskabshunde
Kennel Mexi hun er ikke så dyr