/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
sum i excel
Fra : hansine
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 05-03-07 17:56

jeg prøver at lave en oversigt over skyldige fakturaomkostninger (ugevis /månedsvis på samme række i samme excelark) til underleverandører. Når de i løbet af måneden indgir faktura, flyttes beløbet i kolonne "hensat" til kolonne "faktureret" (indenfor pågældende uge). Leverandørerne er listet i rækker og nogle af dem har flere rækker, for de har flere jobs. Ude til venstre ved hver leverandør vil jeg gerne have en total , der opdateres, når jeg flytter beløb som ovenfor (i samme række). Det virker kun, hvis Leverandøren "har flere rækker"(dvs. flere jobs) - ikke hvis sum = èn celle/række (heller ikke med absolut her og der): Sum-feltet følger bare efter der hvor jeg flytter det beløb hen, som jo skulle trækkes ud af beregningen. Og nu til spørgsmålet: Er jeg nødt til at indsætte en blank række for de leverandører som kun har ét fakturapoint, (så at sum = mere end en celle) for at jeg kan flytte en post ud ?. Jeg er ikke vildt rutineret - mon nogen forstod mig ? hilsen hansine :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 18:04

Lav alle disse mellemregninger på ark 2......

Det behøves jo ikke at udskrives.....

Kun det der skal sendes på ark 1 alle udregninger (der er interne) på ark2.....

Så betyder udseendet af ark 2 jo ikke noget - bare det virker....