/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mærkelig lyd i højtalere
Fra : cornax
Vist : 366 gange
60 point
Dato : 05-03-07 14:28

Jeg har lige købt et surroundsound sæt(logitech) og et lydkort fra creative. Jeg har installeret driveren rigtig, men hvergang jeg hører musik... bliver musikken i de to bagerste grumset.. og det irritere mig. Jeg skal snart til at prøve et andet lydkort... men hvad kan det være? er det lydkortet eller mit surroundanlæg gået i stykker?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 14:35

Kan være du forventer for meget.....

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 05-03-07 14:49

arg, det er ikke noget der er købt i netto... men har prøvet at sætte mine bagerste.. i stikket til dem foran... også lyder de perfekt.. ´

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-07 15:21

hvis din lydkilde ikke er med surrond, er det almindeligt at det kommer til at lyde grumset.

Lad være med at bruge surrandindstilling til lyd, der ikke er optaget med surround funktion.
Tilfældige faseforlold i almindelig stereolyd, mistolker surround dekoderen, og laver noget grums ud af det.

Prøv med en rigtig lydkilde inden du dømmer anlægget dårligt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-07 16:09

Gå ind i lydindstillinger der kan du sætte den til om det er forreste stik eller bagerste eller alle stik der skal være funktionelle og der kan du også vælge forskellige højtaleropstillinger bla. suroundsound.
Mvh Sune
Ps. lydinstillinger findes i start kontrolpanel

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 05-03-07 19:26

hmm.. hvis man lytter mere til det... er det mere end bare grumset.. det lyder meget forkert! og det underlige er jo at jeg kan sætte de bagerste i stikket til dem foran.. og så virker de bagerste... så det er ikke højtalerne... det er enten min subwoofer.. eller mit lydkort.. men jeg har lånt en af mine venners lydkort.. det hedder creative LIVE! 5.1... hvad gør det forskel at det hedder live! ? min mit creative lydkort er skam 5.1

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 05-03-07 21:26

Men hvis jeg sætter liden til kun at være i den ene side... bliver den bagerste perfekt? s:

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-07 22:00

Lyder som de er forkert tilsluttet
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-07 22:02

Eller fejl på dem, hvis du ellers har prøvet alle de foreslag du har fået her

Kommentar
Fra : cornax

Dato : 05-03-07 22:27

Okay, jeg ser lige på det.
altså anlægget forkert tilluttet? hvordan kan jeg finde ud af det ? (;