/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke sende via outlook
Fra : minnam
Vist : 1585 gange
150 point
Dato : 05-03-07 11:27

jeg arbejder på en bærbar i udlandet og bruger outlook express.
har opsætning til tdc men ændrer udgående mails opsætning når jeg er i udlandet
til den pågældende server (smtp) Så har jeg til nu fint kunne sende og modtage
mails i udlandet via outlook express.... men i dag kan jeg lige pludselig
ikke sende mere ud... har checket smtp - skulle være ok - og jeg har ikke
ændret noget siden i går hvor det hele fint fungerede.. Jeg kan selvfølgelig bruge
webmail men da jeg sender mange forretningsmail med brevhoved og indsatte
fotos i mailen så foretrækker jeg outlook

jeg får flg besked.. (har fjernet mail adressen selvfølgelig)

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'xxxxxx@mail.dk'. Subject 'xxxxxx', Account: 'pop3.mail.dk', Server: 'smtp.hispeed.ch', Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 <xxxxxx@mail.dk>... Relaying denied', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

har checket via MS men det er Fanø svært at hitte ud af hvad der lige pludselig er galt..
er der nogen der kan finde ud af det ??

tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 11:37

Tja....

Enten eksisterer adressen ikke.....

eller din mail bliver betragtet som spam....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 11:40
Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-03-07 11:40

mailen eksisterer.. har forsøgt sende til mange i dag..
jeg har oplevet at nogle ikke kan modtage mine mails
pga det med spam tingen.. men i går var der ingen
problemer og jeg har ikke ændret noget.. hvordan
kan det lige pludselig være alle jeg ikke kan sende til ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-07 11:43

Citat
jeg har oplevet at nogle ikke kan modtage mine mails
pga det med spam tingen

Netop.....

Flere og flere bliver opmærksom på det.....

Hvis du nøjes med tekst er der sikkert ingen problemer....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 11:43

Kan du sende til dig selv.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-03-07 11:49

har lige prøvet at sende via outlook til mig selv.. heller ikke muligt..
har også genstartet osv... der er sket et eller andet siden igår som
jeg er uvidende om.. !!

har også prøvet ud fotos..

ja kan godt se at spam indstillingerne er ændret hos mange men
jeg kan overhovedet ikke sende til nogen nu... hvilket jeg kunne igår..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 11:50

Kiggede du på de link, hvor problemet er omtalt................................

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 05-03-07 11:51

Du får besked om at mailen ikke kan sendes, fordi en af modtagerne ikke duer.
Kig adresserne grundigt igennem, og find ud af, hvilken af adresserne, der er forkert.
Slet denne - og forsøg igen.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-03-07 11:55

jeg har sendt mails enkeltvis..
prøvede at sende til nogen som jeg ved
altid er ok og vedkommende kunne jeg heller
ikke sende til.

Jeg har checket de sider allerede før jeg skrev her til
kandu. jeg forstår ikke helt hvad jeg evt kan gøre..
har læst det flere gange.

det med tiscali opsætning gælder vel ikke helt for mig
da jeg bruger tdc..
men sikkerhedsindstillinger skulle være ok .

jeg sidder som nævnt i udlandet på en anden ip addresse
og måske derfor at nogen afviser mig men det plejer ikke
at være galt over hele linien.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-03-07 12:02

Din mailopkobling via webmail er ligeglad med IP
Din opkobling til TDC er ikke ligeglad.

Jeg kan ikke huske om TDC kan videre sende - for så kan du arbejde via gmail.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-07 12:04

der er en del fejl i dk pt - måske det er derfor

http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/driftsinformation/

fejl 550 er i hvertfald en serverfejl

ps.. har du flue i "min server kræver godkendelse" ???

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-03-07 12:09

EC

det ved jeg godt.. det har jeg vist også nævnt.

jeg har nu i flere år arbejdet på denne måde når jeg
er i udlandet.. jeg har fint kunne bruge outlook express via
indtil i nat og sendt fine mails til folk med fotos osv.. det er forretningsmail..
hvor jeg normalt indsætter brevhoved og løbende fotos i mailen..

den mulighed har jeg ikke i fx hotmail og gmail.. hvor jeg kun
kan vedhæfte og det dutter ikke.. alternativet er at jeg skal
sidde og skrive en mail først i word og så vedhæfte den men
det tager ekstra tid.

Mirit
det lyder mere sandsynlig.. for al ulykken skete al sammen i løbet af i går..
vil lige checke dit link...

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 05-03-07 12:17

til Mirit

kan se der er problemer rundt omkring ved TDC .. om det har indflydelse på mig.. jeg er
i udlandet lige nu ved jeg ikke... men hvis det skulle være problemet så må jeg
så pænt vente og håber det går i orden..

ellers kan jeg ikke se hvad problemet er..

vender tilbage

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-07 13:30

0x800CCC79
Fejlbeskrivelse: Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste emailadresse var "modtager-adresse".

Løsningsforslag 1 af 2:

Sørg for at modtager-adresserne er indtastet korrekt.

Løsningsforslag 2 af 2:

Melder den samtidigt Serverfejl 550 Relaying denied? Sørg da for at der er sat kryds i feltet Min server kræver godkendelse.
Dette gøres normalt således: (outlook)
Funktioner -> Konti -> Egenskaber -> fanebladet Servere -> Min server kræver godkendelse

Har de Outlook 2002/XP gør de således:
Funktioner -> Email Konti -> Få vist/Rediger eksisterende konti -> vælg Deres konto -> Rediger -> Flere indstillinger -> fanebladet Server til udgående post -> sæt kryds i SMTP kræver godkendelse med samme indstllinger som server til indgående post.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 150 point
Dato : 05-03-07 13:32

http://support.microsoft.com/kb/813514/da og så får du lige den her med

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 06-03-07 10:29

Tak for svaret miritdk.

Jeg er i udlandet nu og jeg har altid skulle ændre den udgående server til den pågældende
server i dette tilfælde cablecom her i schweiz... men prøvede at ændre den tilbage
til tdc s asmtp.mail.dk og så virkede det lige pludselig. det har det ikke gjort tidligere.
mystisk .. det stod godt nok ikke tydeligt i dine links men jeg forsøgte ditten og datten
og så bingo.. !!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-07 10:35

godt du fik løst problemet i hvertfald BTW nu du skriver det ved jeg at en af mine bekendte faktisk gjorde det samme (godt nok ved en fejl) - og stadig ikke fatter hvorfor det så virker