/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Boot Disketter, til win Xp
Fra : Lesonal
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 05-03-07 02:26

Hej med jer,

Hvis en eller anden ville hjælpe mig, med et lille problem, ville jeg være glad.

Nå..., Men mit problem er, Jeg skal have inst. win xp på en comp, men den kan ikke boote op fra CD-en, kun via diskette.

Jeg har derfor en del gange, hentet de 6 opstart-disketter, men af en eller anden grund, er der altid fejl i endten diskette 4-2-6, eller 3. Ihvertfald, bedst som det kører der-ud-af, får jeg en fejl fra en af disketterne, og så stopper indstallationen, og jeg må så til at formatere disketterne, indst. opstart-filerne, over på disketterne, og begynde forfra.

Jeg har prøvet med nye disketter, brugte, ovs. Men nu er jeg ved at være godt træt af at hele tiden er der et eller andet galt, og det tager en hulens tid, også.

Så...., jeg mener at have hørt, at man kan kopiere de opstarts filer, fra sin win xp CD-rom, over til disketter. For jeg kan se, at når man booter fra CD-rommen, er det de samme filer, der skrives, som dem fra disketterne.

Men hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør man så?

Jeg ville være glad, hvis en eller anden, kunne beskrive det på en måde, så selv jeg ville kunne forstå det, da jeg bestemt ikke er nogen ørn, til computere.

Håber i forstår spørgsmålet.

På forhånd tak, og med venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 05-03-07 07:58

www.bootdisk.com der kan du hente mange forskellige ting.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-03-07 07:52

Kan du ikke gå ind i BIOS og bestemme,
at det er CD-drevet, som skal starte op først! Eller bruge en anden mulighed. Jeg bruger f.eks. F8 for at fortælle PC-en, at den skal starte op med CD-drevet først. Måske du skal bruge F5 eller en anden F-tast for at få CD-drevet igang først.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 09-03-07 13:14

Har lige haft samme problem, løste det med en win 98 se start diskette, gik ind i fdisk og slettede partitionen, tog disketten ud og kom xp installations cd'en i, genstartede pc'en og den bootede automastisk fra cd.