/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Billig god maling ?? Hviken
Fra : supertorsdag
Vist : 12675 gange
50 point
Dato : 04-03-07 20:39

Hvilken af alle de billige malinger skal jeg vælge ??
Haves der nogle positive erfaringer med en god og desuden billig maling til almindelige indendørs vægge.
( farven = hvid uden toning )
Der findes jo enorm masse hits på søgemasinerne når man søger på billig maling , det er den positive erfaring der søges. ??

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-03-07 20:45

Vælg en Stabile glans 10 fra Jem og Fix til 198 for 10 liter. det er en god maling, både hvad angår vaskeevne og dækkeevne

MVH
BC
Melander

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-07 21:40

Jeg kan kun tilslutte mig Melander - vi har netop malet loft og vægge i to værelser med luxi hvid fra Jem og Fix. Dækker fint og sprøjter ikke ved brug af rulle.
(rul ikke for hurtigt)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-03-07 22:15

Lyder fornuftigt. Hold dig langt væk fra hælerne ("Røverkøb"). Deres tilbudsmaling skal smøres på 6 gange hvidt for at dække tidligere tiders nougatfarve!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-07 22:32

Hvis man som mig har en bror der er prof maler køber man maling hos flygger det er dyrer men har man prøvet forskellen er der ikke så meget at snakke om.
Mvh Sune
Ps det siges jo at vi er et af verdens rigeste lande såe spar på bøfferne en uge og så sku der være råd til kvalitetsmaling

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 04-03-07 22:34

Her er en måde at spare penge på
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1026132919.htm

Jeg så for noget tid siden, en test i Rabbaten, hvor de testede 5-6 forskellig billig mærker.. de havde en maler til rule det på og han vuderede ud fra dækkeevne osv. jeg mener de 2 af dem fik top score, men nu kan jeg altså ikke finde det inde på deres side.. beklager

Junior

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 05-03-07 10:30

Hej jeg har brugt Bilkas maling og synes den var udemærket. Jeg malede hvid ovenpå sandfarve og det dækkede efter to gange. Meget ofte får man den til halv pris og det mener jeg faktisk de har i denne uge.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 05-03-07 15:52

hejsa
Der var en test i BT udført af handyman Kuno i sidste uge og her kom Bilkas maling på 1 plads og Silvans egen på en andenplads vurderet efter en række kriterier.

Hilsen Bluesky

Kommentar
Fra : millebi

Dato : 15-03-07 16:44

Rabatten testede bl.a. Flüggers maling, der er den bedste...dækker nougatfarvet i en omgang!
Flügger har et Private Label der hedder Yunik. Det er samme gode kvalitet (også i testen fra Rabatten) Det koster 499,- for en spand med 9,1 l og den rækker langt!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-07 08:44

Millebi Hørt

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-03-07 11:18

men mere end dobbelt så dyr som bilkas...

Kommentar
Fra : millebi

Dato : 16-03-07 12:46

Jep, og mere end dobbelt så god som Bilkas - det er i hvert fald min erfaring!
Den "spratter" heller ikke, og jeg har af og til sprunget lidt let hen over afdækningen...med en god rulle og et ikke alt for forceret rulle-tempo - nul sprat og dryp!
Så måske er den ikke super billig, men resultatet bliver perfekt med et minimum af indsats.

ARCA har desuden af og til tilbud på den, den er set ned til 349,- for 9,1 liter

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 23-03-07 21:55

Har set test på Bilkas maling - og i butikken kan der vist endnu ses hvor mange " stjerner" malingen fik. Altså ingen grund til at købe dyr maling og slet ikke til indendørs brug.