/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Problemer med en hjemmeside.
Fra : hjerterum
Vist : 591 gange
50 point
Dato : 04-03-07 19:01

Jeg har fået den ære at redigere i vores klubs hjemmeside det har jeg også fundet ud af at gøre på de sidder der allerede er lavet..... men det store problem er at jeg ikke kan finde ud af at laven en ny side på denne hjemmeside.. firmaet den er lavet hos hedder www.b-one.net er der kender til denne side der kan hjælpe mig eller skal jeg forsøge at lave en ny..... ros og ris modtage med glæde om denne side.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-03-07 20:26

Først. B-one er et webhotel, som forresten har skiftet navn til http://one.com
de syntes at det virkede mere internationalt ....

Jeg har stor glæde af at benytte dem.
men det er altså ikke helt nemt at regne ud hvad dit problem er med den info
som du giver.
forklar dig lidt nærmere.

Du har ændret i nogle sider , hmm !
der burde nu ikke være den store foreskel på at lave flere sider.
Hivlken måde, eller hvilket program bruger du til det ?

Hvis du bruger frontpage,(som man da godt kan),
kan jeg nok ikke hjælpe dig særligt meget.
Men lad os se, måske jeg kan "får dig i gang"

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-07 21:03

Hvor der er hjerterum, er der husrum. Hvor der er husrum, er der plads til at arbejde med hjemmesider!
Selvfølgelig vil vi gerne stå dig bi!
Giv os et link til din hjemmeside, så vi kan følge lidt med, og få en fornemmelse af hvad det egentligt går ud på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-07 21:08

For at give dig ro til at arbejde med denne hjemmeside, bør du hente et kopi af hele hjemmesidens indhold hjem på din egen computer.
Så kan du i ro og mag, sidde og udvikle siderne, så du får styr på sider og diverse links, som også skal ændres på andre sider.
Så skal du kontrollere dem lokalt, og holde styr på de sider der er ændret, hvorefter du up-loader de ændrede sider og tilhørende elementer som billeder og lignende.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 04-03-07 21:14

http://www.slagelse-bueskytte.dk/
det er siden på vores klubs hjemmeside..... mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg laver nye sider med nye emner som jeg kan åbne på forsiden af hjemmesiden.
jeg kan godt finde ud af at sætte foto og tekst ind på de sider der allerede eksistere, det er de nye sider jeg ikke kan få til at virke eller finde ud af at lave ...

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 04-03-07 21:17

Foresten hvis i går ind på vores side vil opdage at på forsiden er der en side der hedder galleri den knap virker pludselig ikke man skal ind på en af de andre sidder for at komme ind på galleri.... hvad er der sket...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-07 21:36

Link delen er ikke til stede, så den må du have fået slettet!

Men ellers skal du passe på med links og de filenavne der henvises til; de SKAL ALTID staves ens, også når det gælder store og små bogstaver, da de fleste hjemmesideservere skelner mellem store og små bogstaver, i modsætning til din PC, når du køre lokalt. - Blot et tegn der ikke stemmer overens, så er linket dødt!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-07 21:40

Kode
<P><EM><FONT color=#9d005c><FONT face="Tahoma, Sans-Serif">GALLERI</FONT><FONT face=Tahoma>&nbsp;</FONT></FONT></EM></P>

<P><FONT face="Tahoma, Sans-Serif" color=#9d005c>
<A href="http://www.slagelse-bueskytte.dk/staevner.html"><EM>STÆVNER</EM></A></FONT></P>

Som et udpluk af indgangssiden, kan du se at den øverste med GALLERI ikke har nogen tags for links, i modsætning til den side med stævner!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 25 point
Dato : 04-03-07 21:43

Der er flere af linkene til galleriet der ikke fungere! ØV!

Gå ind i FTP og hente alle elementer hjem på din PC, så kan du sidde og nørkle med det i fred og ro!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-07 21:49

set i firefox (under ubuntu)
Danske bogstaver æøå vises ikke hos mig.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-07 22:35

Den havde jeg ikke lige fanget e.c, men det er rigtigt, at det ikke vil fungere i alle browsere.
Se der har Stones Webwriter den fordel, at den kan automatisk generere koder for de specielle tegn, før den lagre html filen.
Det kan så godt nok give nogle andre uheldige virkninger, f.eks. i js filer, hvor det reelle bogstave SKAL forkomme, som i den søgeroutine jeg har brugt i forbindelse med nogle hjemmesider, hvor det danske karaktersæt skal være søgebar.

Her kan du hente http://www.webwriter.dk/ som du sikkert vil blive glad for ved nærmere bekendtskab, hjerterum! - Husk også at hente de ekstra skabeloner som jeg har givet til Steen Hjelmstrand

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-03-07 22:42

puhh ! Jeg tror at lidt mere viden om, hvad du laver er vigtigt.
du gør sådan set ikke noget galt, men du midster sammenhænget ved at ...
ja jeg kikker lige en gang til.
trøst dig med, det kan kun gå fremad.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-07 22:45

Med henvisning til den måde dine links til andre sider er bygget op, så kan du undvære en del af angivelsen, så længe der bevæges inde for den samme hjemmeside adresse, som f.els.:
<A href="http://www.slagelse-bueskytte.dk/staevner.html"><EM>STÆVNER</EM></A>
Her kan du nøjes med:
<A href="staevner.html"><EM>STÆVNER</EM></A> da denne side ligger under det samme domæne!
Det er kun hvis du skal henvise til en side på en anden hjemmeside, at hele adgangsvejen SKAL med.

Men det er altid med en vis risiko, at linke til andres sider, især hvis man linker dybt. - Hvis der sker en redigering på den henviste side, vil linket sansynligt være dødt, eller give noget andet end det tiltængte.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-07 23:01

Hej Hjerterum!
Jeg glæder mig til at se siden i morgen, at du har fået rettet alle problemer!
Nu vil jeg []

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 05-03-07 16:26

Hej Severino
Du virker godt nok som du har styr på det her ...... jeg vil her en af dagene se på siden og om jeg kan få det til at virke jeg har lige et par travle dage jeg skal havde overstået... du får lige mine point dem har du sandelig fortjent.... kan jeg skrive til dig hvis der bliver problemer.
Venlig hilsen hjerterum

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 05-03-07 16:26

Tak for svaret severino.