/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilke RAM??
Fra : metteto
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 04-03-07 18:13

Hej
Hvilke Ram kan jeg lægge i min søns Compaq Presario 6550DK
Serienr: NL30745175

Har pt. 256 MB RAM og den hakker og og puster, Vil gerne opgradere til maximal ydelse til lavest mulige pris.
Men jeg kan simpelthen ikke gennemskue de lister jeg finder, de har ikke 6550DK på listen, 2-300 andre.
Har indtil videre plads nok på HD, så jeg ville godt skyde køb af ny PC et par år til han begynder at spille de rigtig tunge spil.

KH Mette

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 18:48

Installer dettte lille program og det vil fortælle dig hvilke type der sidder i.

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 18:49

Ellers kan du se det her

http://www.memoryx.net/copr65me34.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 18:55

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=48878

her i Danmark

eller her er mange flere

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&Page=1&ID=37&Parent=2&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Equal20=156&Direction925=2&Direction30614=2&Sorted925=2100&Sorted30614=512&Equal31279=&True28959=&Equal1372=&Trueval28959=118452&x=47&y=6

Ring evt til firmaerne du vil købe hos. De kan som regel sige om det er ok.

Derfor er det godt at installere det lille program jeg startede med. Det vil sige nøjagtig hvikle type og fabrikat din nuværende ramkreds. Vær opmærksom på at der kun er plads til 2 ramkredse totalt i din model

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 19:00

http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=RAMKI4417&kat=diversehw&subkat=diversehw2&nav1=DiverseHW&nav2=diversehw2

Her er vist at det netop er den type der passer i din model. Se et godt stykke nede ad siden

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 19:02
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 19:03
Kommentar
Fra : metteto

Dato : 04-03-07 19:17

Så kom jeg så langt at jeg skal have fat i 2 x 512 MB RAM PC2100, 184pins også der hvor det bliver sort snak: EVO?? Har det nogen betydning eller er det producent-navn, DIMM, hvad står det for, er det noget jeg skal tage hensyn til.
Når jeg søger på EDBpriser får jeg lidt for mange muligheder http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?Sort=Unit&Gallery=false&Page=1&ID=37&Parent=2&Lastdays=&Soegeord=DIMM&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Equal20=&Direction925=2&Direction30614=2&Sorted925=2100&Sorted30614=512&Equal31279=178666&True28959=&Equal1372=&Trueval28959=118452&x=83&y=8

Nogen der kan give mig lidt guidelines, hvad er godt og hvad er skidt i den billigere ende, og kan jeg bruge det til omtalte Presario 6550DK

Jeg føler mig lidt dum
KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 04-03-07 19:23

Ups,er knapt så hurtigpå tasterne som Fijala.
Følger op imorgen, sider ved "den lille ny"
KH Mette

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-07 19:37

Hej Mettet

Er det en ny pc eller en lille baby for så stor tillykke.

Du skulle kunne bruge dem fra dette link.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=48878

De er af mærket Kingston og passer i iht Compaq

http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=RAMKI4417&kat=diversehw&subkat=diversehw2&nav1=DiverseHW&nav2=diversehw2

udskift endelig den blok der sidder i med netop 2 nye på hver 512 MB så er du rimelig godt kørende.

Ikke for at det måske er nødvendigt, men det kan sagtens hjælpe på hastigheden på pcen, hvis man regelmæssigt ryder op på pcen og disk defragmenterer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 19:39

Dimm betyder at der er 2 stk. Dimm slots i. Dvs. der er 2 sokler til at sætte ram i

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 19:44

Og når der står 184 pins er det typen af sokkel der her er tale om. Dvs. der er ikke andre typer der passer ned i den sokkel.

Altså så skal rammene du bruger alle have netop den sokkel 184 pins.

PC 2100 er noget med hastigheden, jo højere jo hurtigere. Det hjælper bare ikke at sætte nogle meget hurtige i for dem kan pcen ikke håndtere, men dem i det link jeg sendte i mit sidst indlæg er helt ok. Grunden til at jeg vil skifte den eksisterende ramklods ud er at den er langsommere end den nye du evt køber, og så vil hastigheden på den nye blive sænket til den gamles, da det er det svageste led der bestemmer hastigheden.

Var det sort snak

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 05-03-07 15:35

Tak for svaret Fijala.
Nej Fijala, ikke sort snak, tak for gode specifikke råd. Og firkantede forklaringer.
Jeg var også kommet så langt at jeg skulle udskifte til 2x512 og havde også fattet den med de 184pins osv. Men den med Dimm, der blev jeg hægtet af, så der blev så klogere i dag
Og sødeste Fijala, godt nok er jeg amatør og torskedum på visse områder, men En defrag og en oprydning,incl. anvendelse af Arlet's de bedste oprydningstip ligger lige inden for min formåen
Det var fordi jeg troede sønnen havde fået hentet noget snavs, at jeg konstaterede hvor sløv og træg den var, har kørt den helt store oprydning, samt fået stl_s til at kigge på en HJT-log, som var blank. Men så opdagede jeg også at gemalen havde bestykket dyret lidt tyndt, da han købte den i sin tid. Måske også derfor, han opgraderede til noget større i efteråret.
BTW. Den lille ny er min bærbare MSI, selvom du sværger til Zepto.
Endnu engang tak for hjælpen!!
KH Mette

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-07 17:25

Hej metteto

Jeg har faktisk lagt mærke til dig i div. indlæg og jeg har ikke skrevet noget for at forklejne dig, så hvis det har skinnet igennem undskylder jeg.

Godt spottet med min hang til Zepto. Dvs at det heller ikke er helt ubemærket at jeg færdes på Kandu. Og jeg kan faktisk nok huske den tråd hvor du spurgte om hvad for en bærbar du skulle vælge. (selv om alderen er begyndt at svække hukommelsen)

Tak for point og tillykke med din lille ny,