/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Bærbar Som Server ?
Fra : NegoZatoR
Vist : 731 gange
100 point
Dato : 04-03-07 15:18

Jeg har Købt en Acer TravelMate Med :

40 Gb Harddisk

1.4 Ghz Celeron M Processor

256 DDR ram.

...........................................................

Jeg Vil gerne have den stilt op på vores Private LAN-Netværk som server .

Er det Muligt at stille den op som Domain ? ..

Firewall ? ..

Adminstrator på Netværket ? ..

Og endda Spille-Server , ( På Internettet ) ?

Alle sådan ting .. ?

Nogen der har meget forstand på det , og vil hjælpe mig ? ..

På Forhånd Tak :)

NegoZatoR-

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 04-03-07 16:04

Det er jo en lille maskine, så hvis den skal køre som server vil jeg anbefale en gang ubuntu/xubuntu.

Hvis du skal have gavn af at køre med domæne (som w2000/2003) har du meget lidt gavn af den som workstation samtidig.

Hvis du kører domæne er pro-dgaverne af windows et must (2k, xp pro)

Firewall: Der er du bedre tjent med en router med firewall, medmindre det er for at prøve det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-03-07 16:17

Jeg ville fortrække en stationær maskine til dette brug. Jeg tror ikke at en bærebar egner sig til dette formål, hvis den skal køre 24-7-365. Det vil den sikkert ikke holde til i længden.
Du vil sikkert kunne løbe en stationær op, som du kan bruge til formålet, de koster jo ikke den store sommerløn, hvis den bare har et par år på banen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-07 16:45

Hastigheden er ikke så vigtig på en bærbar.
256 Mb ram er en god ting.
Det gratis ubuntu eller SME server program kan håndtere serverfunktionen.
Som spilleserver ved jeg ikke noget om hvad der kræves.

Men jeg tvivler også på om den bærbare kan holde til det.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-07 20:55

Jeg Vil gerne have den stilt op på vores Private LAN-Netværk som server .

Er det Muligt at stille den op som Domain ? ..
Ja men nok ikke uden hjælp udefra, jeg kan foreslå http://one.com

Firewall ? ..
hmm.. det har du vel i forevejen.

Adminstrator på Netværket ? ..
jo da med xp-pro xp-mce og nyere , eller linux eller freebsd

Og endda Spille-Server , ( På Internettet ) ?
regn ikke med meget mere end kryds & bolle
men måske alligevel, for du får måske et problem med din hastighed(internet)

Alle sådan ting .. ?

Nogen der har meget forstand på det , og vil hjælpe mig ? ..
både og, det er en stor mundfuld du tager på en gang.

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 21-03-07 14:58

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-03-07 18:33

Selv tak !

Men fik du prøvet noget eller droppede du det. ?