/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
startproblem
Fra : tykkemand
Vist : 1354 gange
200 point
Dato : 04-03-07 13:42

Er der en her der ved hvad der kan være galt med min suzuki adress ap 50 når den kører hver dag starter den med det samme men har den stået stille i længere periode så er den ikke til at starteder er jo ingen choker på denne??????

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 04-03-07 15:04

HAr faktisk samme problem, bare med en sonic

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 04-03-07 17:17

Mig bekendt er der en elektrisk choker på en suzuki adress ap 50. Så måske mangler den blot at blive trykket ind. Og så er det jo som regel sådan - såvel med knallerter som med plæneklipper - at når man først har kørt på den, så starter den nærmest af sig selv - i hvert fald samme dag - uden brug af choker. Såh...find chokeren i din manual!

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 04-03-07 17:22

Chokeren burde i øvrigt sidde nede på siden af knallerten, da den jo lissom skal kvæle benzinen, så der ikke kommer for meget kulde ind... Men samtidigt kan man også kvæle benzinen helt ved for MEGET brug af choker, så benzinen slet ikke kan eksplodere...

Ellers må du ta alle delene ud- og så få den gennemrenset... H... til et arbejde..!
Nå! Nu vil jeg ikke gøre mig mere klog på det her emne!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-07 20:28

Chokkeren, er monteret oven i karburatoren, og virker ved at give extra benzin, helt automatisk, og når den har gået lidt, afbryder den selv, du kan ikke gøre noget.
Men knallerten har en automatisk benzinhane som åbner til tanken, når knallerten laver vaccum.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=829605159&n=1706712717&pn=1706713149
Mellem karburator og motor, skabes vaccum, som føres bagud til benzinhanen gennem en slange der monteres på benzinhanens "vinkelstuds"
Når motoren roterer, kommer der vaccum op til benzinhanen, som påvirker en bælg, der åbner for forbindelsen så benzinen kan løbe fra den lige studs, til karburatoren.
Men en slidt motor, giver ikke så meget vaccum, før den er oppe i omdr.
Selvfølgelig kan benzinhanen også være lidt træg, og trænger til udskiftning.
Man kan tjekke funktionen, ved at trække benzinslangen af ved benzinhanen, eller karburatoren, for at se om der kommer benzin hvergang motoren roterer.
Men det siger sig selv at chokkeren, ikke har nogen funktion, hvis der ikke kommer benzin.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-07 22:44

Jeg tænker at der måske kommer til at stå en luftlomme i benztilførslen pga. fordampning hvis den har stået længe?? hvor længe er længe??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-07 22:47

Det kan jo også være vaccumslangen der er lidt utæt når kold (trænger til at skiftes) bare endnu en tanke

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 05-03-07 16:06

Prøv at rense karburatoren og tjek tændrøret.