/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
polering af alu. propeller
Fra : karsten62
Vist : 1747 gange
200 point
Dato : 04-03-07 05:21

Hej.
Nogen der ved hvordan man får sine propeller på z drevet rene, det er aluminium

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-03-07 08:07

Det er ikke særligt vanskeligt:
Afmontér dine propeller og sat dem fast...evt forsigtigt i en skruestik, så du ikke laver mærker i bladene eller beskadiger dem på anden vis.

Så skal du blot pudse dem med en polérskive monteret på en alm. boremaskine. Du kan anvende rigtig polérvoks, men AUTOSOL er FREMRAGENDE til aluminium

De bliver lige så skinnende og glatte og bedre end som nye !

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-03-07 08:09

PS
Hvis du ikke har sådanne polérskiver og pasta, så kan du om to uger på Herning Stumpemarked købe disse i forskellige varianter og priser

God fornøjelse!!!

/Palle

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 04-03-07 11:31

Hej Palle.
Hvordan gør jeg det på min bronze propel.
Hvor kan jeg købe en polerskive mm til boremaskine på nettet.
Jeg har ledt forgæves.
mvh.
Teas.

Accepteret svar
Fra : per_jacobsen

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-07 14:43

En polerskive kan købes i ethvert bygemarked, men vær lige opmærksom på, at en alu-propel, kan poleres så kraftig, at man går helt ind til selve aluminiumet, hvilket gør propellen til et let offer for saltvand.
Hvis man polerer igennem, er det e god ide at få propellen elokseret eller forniklet.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-03-07 15:42

TEAS:
Det er i princippet den samme fremgangsmåde. AUTOSOL kan godt bruges, men en polérpasta specielt til bronze vil nok være at foretrække...på mine egne bronzepropeller brugte jeg dog en pasta til messing

Du kan som allerede nævnt få det på stumpemarkedet i Herning om et par uger...der er i hvert fald 3 store stande som sælger både skiver, rondeller pasta osv i Herning.

/Palle

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 05-03-07 08:58

Tak for dine gode råd Palle.
mvh
Teas

Godkendelse af svar
Fra : karsten62

Dato : 05-03-07 18:10

Tak for svaret per_jacobsen.