/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mailboks
Fra : clou
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 03-03-07 22:43

God aften til Jer alle

Har en veninde, der gerne vil have mig til at hjælpe sig:

Når nogen sender hende en e-mail får de den indimellem tilbage med besked om at hendes mailboks er fyldt, hvilket ikke er tilfældet (har hun fået at vide af udbyderen, som er Stofanet), hun har heller intet stående i webmailen, sååååå

Hvad kan årsagen så være?

På forhånd tak for Jeres altid gode bud

Clou

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-03-07 23:01

Et gæt er vedhæftede filer af den grimme slags. ( .exe )

En løsning kunne være at benytte gmail eller videresende til gmail ( næsten 3 Gb plads)
gmail kan evt. modtages og sendes i eget navn.
Gmail fra google er gratis og kan håndteres fra Outlook / Express

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-03-07 23:13

Nej, det er ikke "grimme" vedhæftninger, for de kommer fra en Landsforening der har styr på sine ting.

Jeg modtager selv disse mails, som hun ikke får - jeg kan selvfølgelig videresende dem til hende, evt. på en gmail konto (som jeg også selv har ved siden af). Men Landsforeningen som vi begge er bestyrelsesmedlemmer i, kontakter hende med, at de har fået den retur grundet ovenstående.

Mystisk - meget mystisk

Clou

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 04-03-07 00:08

Har hun husket at tømme sin slettede og afsendte post...?

Min mail ligger hos TDC, og jeg har tidligere oplevet noget lignende, fordi jeg ikke vidste det.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-03-07 02:37

Hej Clou.

Er der noget system i hvilke der bliver afvist?
Som jeg læser det du skriver, bliver ikke alle mails afvist.
Er der altid vedhæftet noget ved de mails der bliver afvist?
Hvis, er det så bestemte filtyper der bliver afvist. PDF-, word- eller andre filtyper?
Måske det er store filer der bliver afvist.

Kan du give nogle oplysninger så der er noget konkret at gå efter.

Mvh

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 04-03-07 08:36

Sig til din veninde ay hun skal tjekke Google's gmail. Der er masser af plads, spamfilter og hele svineriet. Der er s'føli den ulempe at hun skal give sine kontakter besked om ny mailadresse men det er det værd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-03-07 08:57

Du skriver, at du jo kan sende hende omtalte mails. Gør du det? Får hun dem så?

Hvis du heller ikke kan sende hende disse emails hælder jeg også mest til, at det skyldes enten formatet på den vedhæftede fil eller også er filerne for store.

Selv kan jeg ikke modtage/sende filer (emails) større end 2 Mb. hos TDC freemail.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-03-07 10:21

Hej Privatedk:
Det er filer med vedhæftninger der bliver afvist, det er enten Word eller Access filer. De er indimellem store, men jeg mener da det er underligt, når det ikke sker hver gang.

Hej Molokyle:
Jeg har endnu ikke prøvet at sende hende filen, da jeg jo selvfølgelig regnede med, at den også ville blive afvist. Men jeg vil prøve med en fil. Hvor dum har jeg da lov at være?

Hej e.c, Yatowi og Molokyle:
Hun er lige nu ved at oprette en e-mailadresse på Gmail, så jeg prøver lige begge muligheder i løbet af dagen og vender tilbage senere.

Clou

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-07 11:59

Her ses hvordan gmail bruges i eks. Outlook / Express:
http://www.kandu.dk/Tip12219.aspx

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 09-03-07 17:19

Tak for svaret e.c.

Hej

Så har jeg endelig været på besøg hos veninden (bor i hver sin del af Jylland , vi skulle begge have fået en mail fra vores forening, men min veninde fik ikke hendes som hun skulle, heller ikke da jeg videresendte til hende fik hun den. Da foreningen fik hendes nyoprettede Gmail, kunne de sende til hende uden problemer, så derfor få du pointene e.c

Tak til Jer alle for svarene!

Hun er på Stofanet - nogle der har kendskab til, at der sker "koks" derfra?