/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Advarsel på skærmen
Fra : maxhankat
Vist : 554 gange
300 point
Dato : 03-03-07 21:08

Så er man her allerede igen, og håber på et svar.

Jeg sad og lagde en kabale i al fredsommelighed (ikke på Nettet)
og pludselig viser mit sikkerhedsprogram et vindue med en oplysning om, at der er en systemændring ved næste opstart.
Jeg kan desværre ikke huske, alt hvad der stod men fik dog noteret flg. lange remse.:

HKU\5-1-5-21-2148016485-4012182181-4077346890-1005\Software\Microsoft\Windows\currentVersion\RunOnce

I hjælpeprogrammet kunne jeg ikke se, hvad jeg skulle foretage mig.
Jeg har ikke haft computeren lukket og genåbnet endnu, fordi jeg først lige ville spørge her, om det er noget, jeg skal gøre et eller andet ved - og hvad?

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-03-07 21:27

Jeg ville ikke give den lov til at gøre det, da du jo ikke har bedt den om noget.
Øjensynlig er det en popup om poker næste gang du åbner internet explorer, hvis du giver den lov.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-03-07 21:40

Tak for svar pallebhansen, men jeg var jo ikke på nettet. da meddelelsen vistes !
Og jeg har aldrig nogen sinde deltaget i spil på Nettet.

Der stod ikke den "advarsel" noget om, at jeg kunne sige JA eller NEJ til noget - eller afvise et program eller lign.
Mener du, jeg vil få et spørgsmål, næste gang jeg åbner, så jeg kan vælge at afvise et eller andet????

Mvh

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-03-07 22:01

Jeg kan lige oplyse, at jeg nu har fundet den "Besked" der vistes af Sikkerhedsprogrammet,
nemlig følgende:

"Et program er konfigureret til at starte næste gang comp. startes"

Og under detaljer stod der flg.:

Navn: Update 0
Data: "C:\Programmer\Fælles Filer\Real\Update_OB\realsched.exe"

Siger denne oplysning noget?

Mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-07 22:15

Det er real player's automatisk opdatering,det kan slås fra men det er flere år siden jeg har haft R Player installeret og kan ikke huske hvor,de er for nysgerrige for min smag.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-03-07 22:45

Tak for svar Manse9933.

Jeg bruger aldrig Real Player. så vidt jeg ved, for jeg har jo Windows Mediapalyer.
Jeg var på DR's Nyheder i dag for at høre sidste nyt fra Nørrebro-situationen, og der fik jeg godt nok besked om, at mit stystem ville blive afprøvet, før jeg kunne høre nyheder -
kan det mon have noget at gøre med den beskeden fra sikkerhedsprogrammet?
Den kom jo først flere timer, efter jeg havde forladt Nyheds-overforslen.

Hvis det er en opdatering fra Real Player, betyder det vel ikke noget?

Tror du det hjælper at afinstallere Real Player, eller er det hele en ufarlig sag, så jeg slet ikke behøver at foretage mig noget???

Mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-07 22:58

Real Player er ikke farlig eller et dårligt valg,mit problem med RP er at de sammler for mange info på ens pc musik/video/hvad for musik/video ens musik/video/radio smag o.s.v ,og i den retning er jeg en strid pc bøf,jeg nægter
at have programmer på min pc jeg ikke kan kontrollere 100% jeg benytter heller ikke microblød's medie player.
Så det er ufaligt,men jeg foærrer ikke noget væk til multinationale firmaer,så de kan lave statistikker og derved tjene gysser på de indsamlede data(lang historie)
Mit privat liv koster penge

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-03-07 23:18

OK Manse9933, så forlader jeg emnet.
Jeg ved jo egentlig stadig ikke, om jeg skal foretage mig noget overhovedet på grund af den besked, som mit spørgsmål drejer sig om.

Mvh
Og God nat.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-07 23:24

Er det en meddelese der kommer hele tiden?
Hvilket sikkerhedsprogram er der tale om?

Den file der er omtalt søger efter opdateringer til RP
og er i sig selv ikke farlig.
Tilad/tilad ikke det er vel løsningen i sikkerheds programmet så skulle advaslen vel ikke dukke op igen.
Du ak også slå den fra i RP(auto opdatering)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-07 23:24

kan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-07 23:46

http://www.realnetworks.com/company/privacy/realone.html

For RealPlayer v10: on the Tools menu, select "Preferences", "Automatic Services", "Configure Message Center", then uncheck "Check for new messages" to turn off Message Center and Auto-Update communications.

Nu ved jeg ikke hvad for version du har.

Værktøjer>indstillenger>automatisk service>indstil
meddeleses center>,fjern diverse flueben/mærker

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-03-07 23:57

Nej, Manse9933, den besked har kun været der den ene gang.

Jeg kende slet ikke Real Player særlig meget og ved ikke af, at jeg har sat den til automatisk opdatering.

Jeg er nok alt for nervøs for at få noget skidt ind på computeren og bliver ganske urolig, når mit sikkerhedsprogram pludselig lader sådan en besked dukke op på skærmen.
Mit sikkerhedsprogram er TDC Kabel TV's Skkerhedspakke med F-secure.

Det jeg så gerne vil vide er, om jeg kan lukke computeren med sindsro og regne med, at der er ikke er malware aktiveret, når jeg åbner maskinen igen.

Mvh

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 300 point
Dato : 04-03-07 00:10

Det kan jeg godt garanterer dig realsched.exe er bare et opdaterings program til real player, det er ikke virus eller noget andet skidt ,luk du bare pc'en,det der med at
dit sikkerheds program advare dig er ikke fordi at et program er farligt, sikkerheds programmet gør dig bare opmærksom på at der er et program det er tilføjet run(kør/ opstart)det vil sikkerheds programmet gøre lige meget om det er et legetimt program eller ikke.
Jeg har selv et par sikkerheds programmer der ville gøre det samme vis
jeg indstillede dem til det f.eks. Tea timer fra SpyBot SD.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-03-07 00:15

Det er altid rart at få at vide hvad der bliver tilføjet opstart,så kan man som du har gjort undersøge om det er noget skidt eller ikke,i øvrigt så er Real player's auto opdatering slået til som standart når man installere den,så
det er ganske normalt at du vil få en sådan en meddelese,uden
du selv har slået den til.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-03-07 00:16

Manse9933.

Du skriver:
Citat
For RealPlayer v10: on the Tools menu, select "Preferences", "Automatic Services", "Configure Message Center", then uncheck "Check for new messages" to turn off Message Center and Auto-Update communications.
Citat
Værktøjer>indstillenger>automatisk service>indstil
meddeleses center>,fjern diverse flueben/mærker

Nu har jeg fjernet fluebenet, som du foreslår, og så håber jeg at få fred for, at programmet ellers foretager sig noget uden min kontrol.

mvh
maxhankat

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 04-03-07 00:22

Tak for svaret Manse9933.

Og især for din sidste oplysning fra kl 00.10.
Den vil jeg gemme og indprente mig, det du skriver.

Nu er jeg da beroliget - tak! for hjælpen,

mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-03-07 00:31

Jeg forstår dig så udemærket maxhankat,man kan ikke være for sikker med alle de R(o)V huller der huserer på nettet,røver og fornøjelsesbanditter <dem fatter jeg overhovedt ikke,at kunne have en fornøjelse af at ødelægge folks systemer,det er perverst
Tyveknægte de har da en mening med galskaben de 'er

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 04-03-07 08:45

Manse9933.
Jeg ser din allersidste kommentar her til morgen og kan kun give dig fuldtsændig ret.

Man kan ikke gentage det nok, at selv om disse vandaler er nok så dygtige og altid et skridt foran,
så er fakta dog, at det kun kan være nogle skæve tosser, der kan have sådan en pervers glæde ved at ødelægge vores meget nyttige og særdeles underholdende maskiner, som folk over hele jorden har så stor glæde og gavn af.

Det er golde og negative kræfter der styrer disse svinehundes nedbrydende gerning, og de må i grunden, mangle rigtig meget i deres tilværelse, når de nedbryder i stedet for at bygge op.

Gud ved om de arbejder for nogle af de firmaer, der sælger antivirus-programmer ?!!!

God søndag