/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
leder efter oplysninger om mine forældre~
Fra : sommerblomst
Vist : 662 gange
50 point
Dato : 13-01-03 07:40

Hej

Er der nogen det kan hjælpe mig med at finde ud af noget om mine forældre de er desværre borte begge to.
her er deres navne

Erna Birthe Kristensen (gift Nielsen)
Født den 8 Februar 1937 og døde den 2.April 1994

Poul Erling Brorman Nielsen
Født den 17 Maj 1923 og døde den 19 maj 1997
Han er født i vig sogn.

jeg har henvendt mig hos præsten i vig men ikke fået nogen oplysninger om min far.

Min mor aner jeg intet kun hvem hun var og hendes væremåde.

Hilsen lilli Poulsen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-01-03 08:00

Hej Lilli Poulsen
Dette Link http://www.sa.dk/sa/links/default.htm er til Statens Arkiver der kan give Dig oplysning om hvordan Du kan få de ønskede oplyninger, der er så nye, at Du må dokumentere Dit slægtsskab med de pågældende personer. Det er måske manglende dokumentation der er årsag til, at Du ikke fik nogle oplysninger fra præsten.
Håber Du kan bruge dette til noget.
Hilsen
rfou

Accepteret svar
Fra : DagmarTh

Modtaget 60 point
Dato : 13-01-03 08:39

Da der er mere end 50 år siden dine forældre blev født så skulle du kunne få adgang til kirkebøgerne. Du må på det relevante landsarkiv og be om at få lov at kigge i de to kirkebøger for dine forældres fødsel. Det skal være på det pågældende landsarkiv fordi der ikke er blevet lavet kopier af så nye kirkebøger.

På arkivet kan de hjælpe dig med at finde frem til de rigtige kirkebøger. På hjemmesiden - http://www.sa.dk/ - kan du finde frem til det rigtige landsarkiv. Vælg at gå på arkivet en dag hvor de har vejledning. Så kan du få hjælp til at finde den rigtige kirkebog.

Kommentar
Fra : volden

Dato : 13-01-03 23:52

Hej, Lilli.
Selvom " spørgsmålet er besvaret" så vil jeg alligevel nævne, at man kan få oplysninger på folkeregisteret efter ca. 1924. Så hvis du kender kommunen, bør der være gode muligheder for en telefonsamtale om hvordan man gør.
Din situation forkommer mig at være lidt speciel, så hvis ikke de tips du har fået her giver resultater, er du er velkommen til at sende mig en privat mail med spørgsmål/oplysninger. Venlig hilsen kirsten_volden@hotmail.com