/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
opholdstilladelse i amerika
Fra : shallowbay
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 03-03-07 19:35

Der er mange forskællige meninger om hvad en amerikansk opholdstilladelse kræver. Nogen siger det der skal til at økonomisk støtte, ren straffeatest, og pengene. Andre tilføjer at man er uddannet. Den økonomiske støtte skal selvfølgelig komme hjemmefra. USA giver ikke en klink da de selvfølgelig skal have råd til at starte en krig en gang imellem :)
(ja, jeg skal nok gemme den holdning for mig selv når jeg kommer derovre)

For at at modtage sit "green card" på den amerikanske ambasade skal man snakke med mennesker der kort sagt fuldstændig kolde. Den mindste mistanke om at jeg bliver en belastning for samfundet er jeg afvist. De er selvfølgelig også kolde når jeg kommer derovre. Den mindste voldlig adfær eller ulovlig våbenbesidelse smides jeg ud *Vinker og smiler*

Mit mål er IKKE at læse derovre. Jeg jager en drøm som musiker som i første gang skal startes ved at bo i landet og have et arbejde. Jeg snakker flydende engelsk (for meget TV)

Jeg ville høre om nogen vidste om folkeskolen var nok?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-07 19:37

Du kan læse rigtigt meget om det her, der er også et forum hvor du kan snakke med andre

http://www.udvandrerne.dk/JLKM/Udvandre.nsf/LandopslagWeb/USA

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 03-03-07 19:51

Citat
Jeg ville høre om nogen vidste om folkeskolen var nok?

Folkeskolen er da ikke nok til at få ophold i USA.

Du skal da have visum for at kunne opholde dig i USA

Citat
Visumfri i op til 90 dage.
Visumfriheden forudsætter, at man indrejser med et godkendt luftfartsselskab (herunder SAS), og at man har en gyldig returbillet eller en billet videre til et land uden for Nordamerika og Karibien.
Visumfriheden omfatter kun turistrejser, forretningsrejser og transit.
Ved rejser på det offentliges vegne er der visumpligt.

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/VisumOgOpholdstilladelse/UdenlandskeVisumregler/USA.htm

Men god tur med dine drømme Kim Larsen vendte hurtigt hjem.

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 03-03-07 20:01

Jeg skal nok få søgt om et visum.

k1975, hvis du ikke mener folkeskolen er nok hvad vil du så mene er?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-07 20:03

Kik rundt i dette link, der står mange interessante ting

http://www.dansk-oss.com/steder/usa/nonimmigrant.asp

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-03-07 15:57

Et sommerjob kunne være en mulighed http://www.myeducation.dk/default.asp?ID=185&pID=99

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 05-03-07 21:19

Jeg har ikke tænkt mig at komme tilbage til dronningens moderland. Jeg skulle måske nøjes med at spørge hvad uddannelseskravene er, hvis der er nogen? Jeg håber på folkeskolen er nok så jeg kan arbejde som ufaglært arbejder på fakrikker indtil det kan lade sig gøre. Og hvis i ikke mener folkeskolen er nok, så vedlæg venligst hvad jeg så skal igennem af "fine" ting. Jeg har ikke ligefrem lyst til at få at vide at de først vil have mig til at være en 45-årig høj uddannet læge med slips og med opskriften på en kur for aids.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-03-07 22:39

Når din plan er at immigrerer, kan det blive meget svært for dig, faktisk umuligt, prøv engang at læse mere i mine links

http://www.dansk-oss.com/steder/usa/immigrant.asp

Kommentar
Fra : shallowbay

Dato : 09-03-07 10:03

nordsted1, tak for linket. Men den amerikanske ambassades hjemmeside giver mig et andet indtryk.

http://www.usembassy.dk/introus%5Camericansociety%5Cimmigrants.htm

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 19-04-07 10:02

Du kan få al den information du efterlyser hos United States Citizenship and Immigration Service. Website uscis.gov.

Generelt, med få undtagelser, er det kun et familiemedlem kan sponsor dig for permanent ophold. Læger/sygepleje er nogle af undtagelserne men de specielle visa for healthcare er vist fjernet, ligeledes er visa for highly needed skills reduceret betydeligt. Jeg tror det vil være dumt at bruge en 10-15 år på at uddanne sig i en retning til ovenstående - og måske derefter finde ud af at det ikke er muligt alligevel.

Mit bedste råd. Prøv med Canada i stedet. Her er dørenene mere åbne for indvandrer uden familierelationer. De har et simpelt pointsystem der kvalificere dig til at søge. Det er nemt se hvor man ligger og hvor man kan "forbedre" sine chancer.

Jeg har været i kontakt med nogle stykker der har taget turen til Canada på pointsystemet. En er dem er så taget videre til USA. Der er ikke så langt hvis du først opnår Canadisk Statsborgerskab.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-07 12:28

Tror du ikke, at du får svært ved at komme til Amerika

http://www.kandu.dk/spg103598.aspx