/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Dit forhold til Kandu?
Fra : Rfou
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 13-01-03 06:36

For at følge mit eget tip, har jeg nu brugt en nat på at gennemgå gamle spørgsmål og tip. Jeg kan følge dem tilbage til maj måned 2002. Perioden er domineret af meget personfikseret kritik, der ofte virker usaglig.
Det får mig til at stille føgende spørgsmål til brugerne:

Hvad mener Du selv Du har moralsk pligt til overfor Kandu og alle brugerne og
hvordan mener Du at man (Du) bør opføre sig på Kandu og
mener Du at Du altid overholder disse kriterier?

Min egen besvarelse vil i finde i den kommentar, der følger med når jeg har accepteret et svar.
Om ikke andet kan spørgsmålet bruges til lidt eftertanke.
Rudolf

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 13-01-03 08:36

§2570 - Hvorfor og hvordan kandu.

Den moralske pligt over for brugerne af Kandu er at finde frem til brugbare løsninger til spørgers problemstilling i form af forslag udledt af enten egen erfaringer, andres erfaringer eller anvisning på hvor man formidelig vil kunne finde frem til disse.

Den moralske pligt over for selve Kandu-konceptet er dels at en bruger skal kunne finde brugbare løsninger og forslag hurtigt, annonymt og uden at bleve bragt i forlegenhed og dels at stedet Kandu skal være et frit forum uden bergrænsninger der gør at alle har lyst til at komme igen og helst bliver der og deltage aktivt.

Knadus force er at her er mindre vægt på højtidlig nettikette end i fleste newsgroups hvor opførsels fejl "straffes" promte og ofte ret hårdt, hvilket på en måde bekrafter at videns formidling på Kandus annonyme stil er selvregulerende i det, at almen høflighed også rådder de steder hvor man ikke kan addresere personer direkte one-on-one.

Som forholdvis ny og ganske aktiv bruger følte jeg mig anledet til forsvare min holdning ved - http://www.kandu.dk/dk/tip/2570

Citat
Personligt kender ikke til nogen ”normale” personer der gider spille TRIVIAL PERSUIT sammen i flere timer uden at de bruger ”OSTENE” ! Helt ærligt, kender du selv til nogen der gør det ?

Jeg er af den overbevisning at folk som stiller spørgsmål, vil til hver en tid, hellere have et par kvalificerede bud på svar, end slet ingen svar overhoved. I mangel på det rette svar, vil et velkvalificert gæt alt andet lige, afhjælpe et problem ved enten at være forkert (udelukkelses metoden), være på rette spor (indkredsnings metoden) eller være fuldstændig korrekt (Q.E.D.). Ofte vil der være flere korrekte løsninger på et givet problem. Og de tilfælde er dette jo kun lykkeligt.

Hvilken løsning en spørgsmålsstiller så vælger at bruge, er helt op vedkommendes eget valg. Ligeledes er det helt op til den enkelte at bestemme hvilken bidragsydder der skal belønnes med de udlovede point.

Faktum er, at på KANDU.DK belønner man ikke selve svaret, men man giver point til den person man nu selv synes har fortjent dem for sin indsats. Det er jo derfor KANDU.DK har den mulighed for at man kan afvise FORMÅDET SVAR og acceptere KOMENTAR. Sådan er dette forum nu engang skruet sammen, og det ser ikke ud til at det blive ændret forløbig.

Hvis viden var som svømning, så er dette forum KANDU.DK en svømmehal uden bademestre. Her skal være plads til både dem som lige er ved at lære at svømme og eliteholdet der spurttræner op til verdensmesterskabet. Der skal også være plads til både de legende børn der ikke kan bunde og til de motionisterne der tage deres ugentlig baner. Sidst, men ikke mindst, skal der være plads på tilskuer balkonen hvor dem der ikke selv vil svømme kan nyde af at se på alt det vandplaskeri og butterfly armtag der forgår der.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-01-03 09:10

Læs dette spørgsmål og fortæl mig så hvor seriøs Kandu er.

http://www.kandu.dk/dk/news/233164/groupid/20502
Senta

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-01-03 09:21

Hej senta
Jeg forstår godt Din fortørnelse; men det er jo netop den slags der har floreret på Kandu, og som jeg er så naiv at tro på, at man kan påvirke. Derfor disse 3 spørgsmål, som jeg vil være meget taknemmelig for, hvis Du vil skrive Din egen mening, ved at besvare dem.
Hilsen
rfou

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-01-03 10:30

Hej rfou !
Jeg har kommenteret alt med hensyn til Kandu,
men du får lige en kort kommentar til hvad der foregår og hvad jeg mener om dette medie.
Hvor seriøse er Kandu´´s superbruger .
Hvor seriøs er Kandu når de tolerer denne form for Chikane,
Hvem kan / vil acceptere andre der omtaler folk på denne måde,
Jo, de mennesker der er ligegyldige / useriøse / gerne vil skændes / har problemer med at få tiden til gå osv.
Jeg har ikke tid / lyst til at deltage i så useriøst et forum / det er min fritid ikke til.
seriøs spørgsmål / seriøs svar.
Korte svar, men relevante til det jeg spørger om og ikke alt det pjat / Chat du får som svar osv.

Hvis Kandu fortsat vil være et seriøs medie og bibeholder / få nye bruger, der har lyst til at deltage i dette medie, skal visse superbruger henvises til et andet sted, hvor de verbal kan afstraffe hinanden, lade de andre bruger der ikke blander sig i hvad de mener / tænker / skriver / være i fred ”net etiketten / og den positive Jantelov”
” det er bestemte superbruger der er toneangivende her på Kandu ”.

Det var min sidste kommentar her på Kandu, det dækker nok ikke helt hvad du spurgte om ,men det er der ikke mere at gøre ved .
” så , ja,ja, lad dog barnet ”
M.V.H.
Senta

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-01-03 10:50

Jeg vil ikke kommentere de enkelte indlæg, før jeg finder at spørgsmålene er besvaret, og jeg vil bede eventuelle kommentatorer om at forholde sig til mine spørgsmål, og undlade at kritisere enkeltpersoner og grupper i Jeres kommentarer
med venlig hilsen Rudolf.

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 13-01-03 11:32

Hmm Rudolf

Hvis det generer dig så meget med tonen, hvorfor bliver du så ved med at bære ved til bålet?

Mange hilsner
yttepigen

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-01-03 13:38

1) Et spm. "om kandu" bør være på max. 10 points!
2) Det med at kommentarer kan accepters som svar er der meget godt i, men: Det
misbruges (ofte groft!) til at fortsætte (point jagten) længe efter der foreligger et
absolut OK svar. Halve sider med "smarte citater" osv. hvor der står det samme
"svar" + div. krøller 3 -5 gange+
3) "kandu" kan ikke være mere seriøs end brugerne og jeg kan ikke se muligheder for
at ændre dette - kandu?
PS.: Fornærm mig ikke ved at give mig points. Jeg bestræber mig på at være seriøs.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 13-01-03 15:31

PS.: Jeg må nok anstændivis tilføje lidt ang. kritik af "nogle" eks. på mange ens kommentarer.

I spm. http://www.kandu.dk/dk/spg/10140 begyndte jeg at skrive kommentar, blev afbrud af en lille samtale og fortsatte så, der var nul kommentaret da jeg startede, men vist 4 -5 da jeg kom ind.
Nu synes jeg der er interessant at følge spm. lidt - jeg kan ikke se andet end det er "useriøs" hvis der kommer mere altså: Altså uden lige netop 100% henvisning til at de pigge ER GIFTIGE! Andet må da være ren fis.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 13-01-03 15:38

Det er da tit flere brugere sidder og skriver indlæg samtidig, og når du så endda har været afbrudt i dit skriveri, ja så kan du da ikke forvente at komme ind som det første indlæg, det er da helt tilfældigt, om man sender alene eller samtidig med en masse andre, så jeg ved IKKE hvad det er du mener med useriøst???

Jeg har da selv tit været ude for det samme at når man starter er der ingen men når man kommer på er der flere.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-01-03 17:40

Kære Senta

Din tid er ikke til pjat ? Jeg mindes "gamle tider" hvor du brugte andres tid med pjat. Herunder dine tips i lange baner, som du er blevet meget bedre til at begrænse, en tak for det.

Senta, du beder nogle gange selv om den omgang, som du roder dig ud i. Og ja jeg er en af dem der er toneangivende.

Men hvis du følger med i debatten, som andre herinde finder (u)interessant, så vil du faktisk se at der er ved at ske en drejning, i den positive retning. Om du så også vil bedømme dette som pjat, er jo op til dig.

Tag et kig forbi her :

http://www.kandu.dk/dk/spg/9899

Vi fik faktisk 2 timer til at gå med at chatte og snakke om lidt af hvert. Mediet er dette her :

http://yff.dk/chat/

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 13-01-03 21:21

Rfou - så "skrives" vi igen - sig mig LEDER du efter konflikter ??
Det må da have været kedsommeligt til det næsten ulidelige, at sidde og læse alt det igennem ??

jeg har lidt svært ved at forholde mig til dine indlæg - der startede med at være, forslag til ændringer/ forbedringer, brokkasser m. v, og nu de sidste par indlæg fra dig oser af forargelse og du nærmest afkræver svar og kommentarer til ting som bare før gled af sig selv, med bavl, ævl og kævl, men DOG mest med gode svar, og relevante oplysninger. Ja alt i alt et GODT forum.

Lad nu bare Kandu være Kandu

- det kan blive svært at mælge, og komme med forslag til en bedre tone - der vil altid blive mugget i krogene - så længe det er mennesker der kommer her ( og det formoder jeg det er )

slutteligt - bevares måske mange gerne vil bringe det der op på et akademisk niveau, og tærske langhalm på den slags.

Jeg kan i hvert fald sige så meget som : nogen gange er man mindre populær end andre gange. Det har vi alle prøvet herinde, ikk`

Fnollerpige/ Karina Buhl Laustsen

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-01-03 23:17

Det er ejendommeligt, at kun et af indlæggene indtil nu forholder sig til det konkrete i spørgsmålet. i stedet prøver man at indlede en polemik, og det illustrerer jo ganske godt hvad der er sagens kerne.
En kommentar går på at det er den sidste indlæg vedkommende skriver i Kandu, og fortsætter så med at sige, at en vis gruppe personer skulle fjernes fra Kandu.
En anden spørger om jeg ligefrem leder efter konflikter, og at det må være ulidelig kedeligt, at læse alt det ævl igennem.
Det var ikke ligefrem morsom læsning må jeg indrømme. Jeg kunne konstatere, at helt tilbage i Maj måned 2002, var der heftige krav om at en vis person skulle smides ud, og nu ville man skrive til Kandu om at gøre noget ved det. Det kedelige var gentagelsens monotomi, for gang på gang, blev en eller anden stakkel, hevet frem på anklagebænken med krav om eksklusion og landsforvisning.
Efterhånden tegnede der sig så det billede som jeg i grunden havde forventet mig, af en lille gruppe, der under anførsel af en enkelt person, fungerede som en selvbestaltede kontrollører, på Kandu. Sprogbruget var under lavmålet, og kritikken aldeles uhæmmet.
Derfor har jeg også kunne læse mange indlæg, hvor skribenten siger nu er det nok. Det her gider jeg ikke være med til mere: Og så forsvinder den signatur ud af billedet.
Se det er konfliktens kerne, og så længe denne gruppe fortsætter med at gerere sig, som om netop de ejer Kandu, og må opføre sig som de vil, mens alle andre bare skal rette ind til højre og holde kæft. Ja så længe består konflikten, og jeg behøver ikke at lede efter den.
Og til Jer der bebrejder mig, at jeg har startet denne tråd vil jeg sige det samme, som jeg måtte høre, da jeg vovede at blande mig i en anden tråd.: Hvis ikke du kan lide det, hvorfor bliver Du så ved med at følge tråden: Du kan jo bare fjerne fluebenet.
Selvom spørgsmålet har fået eet godt svar, som burde belønnes, får det alligevel lov til at stå åben en stund endnu, så folk kan få lejlighed til at svare på det som spørgsmålet drejer sig om. Moralen blandt Kanduses brugere.

Dette link http://www.kandu.dk/dk/spg/9899 med 148 indlæg, hvoraf over 100 af dem er en del af en privat samtale mellem en lille gruppe brugere, var nok dråben der fik bægeret til at flyde over, og mig til at fare i tasterne. Selve samtalen har jeg ikke noget at indvende imod, det er folks privatsag. Man glemmer blot at det så at sige foregår for åben skærm, eller i hvert fald i fuld offentlighed. Det svarer til at man ser en seriøs debat i fjernsynet, og når debatten er udtømt, fortsætter man en privat samtale uden at slukke kamera og mikrofon.. Jeg syntes at det er et groft udtryk for manglende respekt, for Kandu og de øvrige brugere.
Der er stadig tid til eftertanke
MVH Rudolf

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 23:29

?
Det vil sige at, hmmmmm, jeg gider egentlig ikke starte på at forsvare/angribe, men blot skrive at jeg er på kandu fordi jeg syntes det er sjovt, jeg besvarer mine handlinger overfor andre hvis det ønskes, men modsat så vil jeg også have det sjovt !!!!

Den dag jeg har din indstilling/opfattelse (rudolf) så er jeg den der er smuttet

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-03 11:13

Hej Rfou!
Hvad mener Du selv Du har moralsk pligt til overfor Kandu og alle brugerne
” Hjælpe brugerne med det der har min /deres interesser
føre en sober debat omkring det aktuelle emne.”

Og hvordan mener Du at man (Du) bør opføre sig på Kandu
"Overholde netetiketten, svare pænt og stuerent på spørgsmålene, ikke blande sig i andres debatter.”

mener Du at Du altid overholder disse kriterier?
”Jeg forsøger , men det sker jeg bliver irriteret når der kommer dumme bemærkninger og useriøse svar.”

M.V.H.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-01-03 12:37

Hej Rfou!
Du får lige min kommentar igen.

Hvad mener Du selv Du har moralsk pligt til overfor Kandu og alle brugerne
1 ” Hjælpe brugerne med det der har min /deres interesser
føre en sober debat omkring det aktuelle emne.”

Og hvordan mener Du at man (Du) bør opføre sig på Kandu
2 "Overholde netetiketten, svare pænt og stuerent på spørgsmålene, ikke blande sig i andres debatter.”

mener Du at Du altid overholder disse kriterier?
3”Jeg forsøger , men det sker jeg bliver irriteret når der kommer dumme bemærkninger og useriøse svar.”

4 " Derudover kan jeg kun give dig ret i denne kommentar "
Dette link http://www.kandu.dk/dk/spg/9899 med 148 indlæg, hvoraf over 100 af dem er en del af en privat samtale mellem en lille gruppe brugere, var nok dråben der fik bægeret til at flyde over, og mig til at fare i tasterne. Selve samtalen har jeg ikke noget at indvende imod, det er folks privatsag. Man glemmer blot at det så at sige foregår for åben skærm, eller i hvert fald i fuld offentlighed. Det svarer til at man ser en seriøs debat i fjernsynet, og når debatten er udtømt, fortsætter man en privat samtale uden at slukke kamera og mikrofon.. Jeg syntes at det er et groft udtryk for manglende respekt, for Kandu og de øvrige brugere
M.V.H.
Senta

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 13:51

Det lader til, at de som gav anledning til at jeg stillede dette spørgsmål, ikke selv vil deltage i debatten.
I hverfald ikke seriøst. Alligevel lader det til at de har taget noget til efteretning, og fortsætter deres sjov i egen gade (tråd) Tak for det.

Tak til Zonker fordi han åbenbart har opfattet det som det her drejer sig om, og oprettet en tråd, der ikke giver sig ud for noget som den ikke er. Ganske vist efter at Du havde skrevet Dit indlæg hertil. Men alligevel.
Jeg håber I vil hygge Jer der.

Til Karina. Jeg forstår ikke at Du undrer Dig (men der er jo så meget jeg ikke forstår) f.eks. over "brokkassen." Dit første indlæg i netop den; udtrykker jo netop Din begejstring for et få et sted at brokke sig, så vi kunne blive fri for brokkeriet på alle mulige steder. Da 9899 kørte af sporet kunne det jo nemt have fortsat i: "Har du tid til lidt småsnak".
Med hensyn til hvordan det gik førhen, er der jo tydeligvis delte meninger. Det jeg har kunnet se er, at en meget lille gruppe totalt har domineret stilen og debatformen på Kandu.
Til gengæld har jeg læst utroligt mange indlæg, i stil med det senta giver udtryk for, og så vil jeg ikke lade 5 og 7 være lige.
Det er rigtigt at tonen har forbedret sig væsentlig; men stilen er stort set den samme.

Til Yttepigen. Fordi jeg ikke anså problemet for løst, da jeg skrev spørgsmålet; men det ser ud til, at noget af det er ved at falde på plads allerede nu. Fremtiden tør jeg ikke spå om; men jeg håber dog, at vi alle er enige om, at Kandu bør have plads til alle.
Til ke_fir og senta: Tak fordi svarede i samme ånd som spørgsmålene var stillet i, også tak for at jeres holdning til Kandu er på linie med min egen.

Til smitty der ganske vist ikke har været på denne tråd (endnu); men har skrevet dette tip:
Skyndig dig ind på:
http://www.kandu.dk/dk/tip/2883

Jeg er altid taknemmelig for saglig kritik, og prøver at tage det til efterretning: Har det hjulpet?.

Til Uffe29 Efter Din målestok er jeg i et dillema, for ifølge Dit tip burde jeg lukke nu. Men da jeg godt vil give flere lejlighed til at kommentere udfra deres holdning, og jeg mener at flere af indlæggene kunne ha' almen interesse, bør jeg lade det stå.
Som administrator af eget spørgsmål, vælger jeg at lade det stå åben lidt endnu.

Se i øvrigt dette tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/2884

med venlig hilsen Rudolf

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-01-03 14:29

Det eneste jeg har at tilføje er : YES fandt din brokkasse-idé god, og dit indlæg "Har du lyst til en småsnak" eller hvad det hed - MEN som du selv siger - det er ikke der "de" kommer, og de to førnævnte indlæg, blev aldrig det, der var din intention
( beklageligvis )......

det jeg mente var - du oprettede selv disse indlæg for at give Kandu`erne et sted at "pludre" - men den gik jo heller ikke ram forbi, og fik osse en del skældud -
jeg har sagt før at det ikke er vores opgave at oprette den slags det er Kandu der gør det, og de har hørt ønskerne, og de opfyldes nu.

jeg er gået lidt i "stand by" og har ( forsøgt ) at anlægge en mindre aggressiv adfærd -

...... gerne vil hjælpe hvor jeg kan, men osse have et sted at "småsludre" - men jeg venter pænt på at Kandu opretter stedet hvor det kan lade sig gøre.
I erkendelse af at det måske ikke er fair at overplaske andres indlæg med al for meget indforstået snak.

So until then .... tager jeg en slapper, og svarer naturligvis på det jeg bliver spurgt om - men hvorfor dine indlæg ikke har fået den ønskede opmærksomhed, må du spørge dem DIREKTE om.....

Fortsat god dag Rudolf

Hilsner fra Karina / Fnollerpige - er snart træt af disse endeløse diskussioner - lad os få fred

- vi kommer jo ikke længere alligevel - snart kan ændringerne tages i brug, lad os give det en chance, tror faktisk det vil gøre tingene meget bedre
( så dine indlæg - må du ikke tro har været forgæves, tværtimod - de viser de snarlige ændringer jo netop )

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 15:29

Hej Karina/fnollerpige
Jeg synes da vi er kommet meget længere, og så skal der nok blive fred.
For selv om de (rette vedkommende) ikke direkte siger det, er der noget der tyder på at der er noget der har bundfældet sig.
Det er da et stort fremskridt at tonen og sproget er blevet væsentlig bedre.-
Jeg glæder mig da også til at de nævnte ændringer træder i kraft.
De er næsten identiske med et forslag jeg sendte til Kandu. Det tyder på at mange andre har foreslået noget tilsvarende

Jeg ved godt, at mine indlæg kan se ud som en heksejagt.
Sikkert fordi at visse personer har følt at indlæggene var stilet direkte mod dem.
Det er ikke tilfældet. Min "Hetz" som nogen vil kalde det, har blot været et forsøg på at påpege nogle urimeligheder der har foregået på Kandu, og som mange bl. andre Du har klaget over i utallige indlæg.

Og nogen gange har jeg følt, at selvom folk stort set var enige med mig, så har de ikke ment, at jeg kunne tillade mig at kritisere noget eller nogen.

Et andet sted spørger Du om, hvorfor jeg gider at bruge så meget tid på noget som alligevel ikke kan ændres.
Punkt 1 Jeg er pensionist og har tid nok at bruge på det.
Punkt 2 Fra mit aktive liv, har jeg været vant til ikke at slippe en opgave før jeg mente den var helt færdig.
Punkt 3 som måske er den væsentligeste. Jeg er født med en veludviklet stædighed.
Punkt 4 I dette tilfælde har jeg selv følt, at det var velbegrundet
Punkt 5 Jeg har haft et forfængelig håb om, at folk (ved at læse mine indlæg) kunne lade sig inspirere til at bruge Kandu på en mere regulær måde.
Punkt 6 Og så har jeg sommetider på fornemmelsen at det var nødvendigt at skære tingene ud i pap, for at visse personer kunne eller ville forstå meningen. Jeg beklager at det har virket trættende for Dig og andre.

Jeg lukker denne tråd i morgen, og så må tiden vise hvordan det går fremover.
Jeg vil tilføje at nok kan Kandu opstille regler og det bør de gøre. Men det er os brugere der skriver indlæggene, og vi har selv ansvar for at gøre det på en ordentlig måde.
Med venlig hilsen til alle
Rudolf

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-03 15:38

Hej Rudolf
Ikke fordi at jeg skal komme med ret mange bemærkninger til dit spørgsmål
Jeg er nok en af dem du omtaler
Og jeg indrømmer blankt at jeg har været meget toneangivende herinde,har man da ikke lov til at have en mening? Skal man bare holde sin kæft når der er noget man ikke er enig i?
Du holder dig jo heller ikke selv tilbage
Du bliver ved med at henvise til spørgsmål 9899 som jo ikke var et spørgsmål fra smitty
Det kan da godt være at den blev lidt langt,men som du selv kan læse hvis du går alle de cirka 150 kommentarer igennem(men det har du nok ikke gjort)så fik os der var med, en virkelig hyggelig snak om mange forskellige ting,og som du også kan læse var TONEN god,og det er værd at bide mærke i.Hvis Smitty have noget imod alle de indlæg der kom til hans spørgsmål,så kunne han jo bare have lukket den for længst,og på den måde have fravalgt sig email på denne(i andre der ikke ville være med,have jo også denne mulighed)
Og du kan jo også se at der er ved at ske en drejning i den positive retning,det samme skriver Zonker ovenover
Og nu får vi snart en brokkekasse,det var foresten den du selv efterlyste,så det er da helt fint
For Rudolf imellem så mange brugere,vil der altid være delte meninger/brok,vi kan da ikke være enige alle sammen vel?
Lad nu de gamle tråde ligge,og lad os starte på en frisk
Og så lader vi tiden vise hvordan det fremover udvikler sig herinde
Det er bedre at være optimist end pessimist
MVH og en forsat god dag
Brian

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-01-03 16:09

Rfou - jeg sagde ikke noget om vi IKKE var kommet LANGT for det er vi, siger blot, nu ændringerne kommer - kommer vi nok ikke længere men det er så sandelig osse langt nok - synes det er flot vi alle har deltaget aktivt i at ændre på tingene.

- du har altså en tendens til kun at læse det du har lyst til....

ovenover skriver jeg i øst og vest om alt det gode vi/ du har opnået, men alligevel læser du det at jeg siger :

"vi kommer ikke længere" - som at vi ikke rykker, eller HAR rykket os en meter, det var ikke det jeg mente.

Hilsen Karina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 16:34

Hej Brian
Når det kommer til stykket er vi nok mere enige end uenige. Men netop 9899 kørte af sporet fordi den havde overskriften: fnollerpige og "alle andre" der er trætte af----.
Da der er mange der vitterlig er trætte af mange ting på Kandu, vil nysgerrige logge sig ind på grund af overskriften. I starten går det jo også meget godt; men så kommer chatten (som jeg intet har imod) ind og tegner et billede af en gruppe personer der gebærder sig stik imod det som spørgsmålet (som ikke var et spørgsmål) indledte med. Husk på at alle spørgsmål er åbne for alle brugere og ikke bare en lille gruppe.
Og løsningen var jo lige for næsen af Jer, som Zonker så også valgte til sidst: At oprette en ny tråd. Hvis I havde gjort et par timer eller tre før, kunne alt dette være undgået.

Du nævner Brokassen. Hvis Du husker, havde jeg oprettet en foreløbig Brokasse som en nødløsning; men jeg fik det indtryk, at den blev boycottet. Derfor er den nu lukket.
Jeg havde også oprettet en tråd til småsnak (Chat) der heller ikke blev brugt til formålet, og ligeledes lukket nu.

Jeg er født optimist, og mener også at øjnene sidder foran i hovedet for at vi skal kigge fremad, og denne tråd bekræfter bestemt min optimisme. Jeg kan glæde mig over seriøse kommentarer der ikke fjerner sig for meget fra det spørgsmålet drejede sig om oprindeligt; men vidner om at folk har tænkt over tingene.
Jeg er også glad for at det kunne foregå her, hvor man kan gøre sine indlæg færdige og sendt, inden man bliver afbrudt.

Et øjeblik forestillede jeg mig, hvordan det ville have formet sig hvis vi sad omkring et bord allesammen, og diskutterede samme emner. Både dette men også 9899.
Mon jeg havde overlevet?

med venlig hilsen
Rudolf
P.S. Hvis nogen finder denne tråd for lang og irriterende, så sammenlign den med 9899.
Den bliver lukket i morgen onsadg.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 16:44

En lille tilføjelse for at rette en eventuel misforståelse
Jeg har ikke noget imod at folk morer sig og har det sjovt på Kandu
Jeg har ikke noget imod at små grupper finder sammen i et fællesskab af en eller anden art. Det er vel uundgåeligt og samtidig hyggeligt
Jeg har ikke noget imod at man opretter et billedgalleri eller hvad som helst andet man har fælles interesse for.

Man skal blot sørge for at sætte den rette etikette på døren dertil.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-01-03 16:49

øhm, den nye tråd er såmænd fordi den gamle er for langsom (læs lang).

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 17:10

Hej Zonker: Er Du slet ikke modtagelig for venlige ord?
venlig hilsen
Rudolf

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-03 17:15

Hej igen
Jeg så godt at du forsøgte at oprette en midlertidig brokkekasse
Og også en til småsnak/chatt
Og det er jeg helt sikker på at du gjorde i en god menig
Problemet var vel bare at de var oprettet under emner der intet har at gøre med brok/eller småsnak/chatt
Og som karina så vidt jeg husker,også gjorde dig opmærksom på dengang.
Jeg mener heller ikke at der er fair for dem der abbonerer på disse grupper/emner.
For som du selv skriver i dit sidste indlæg
” Man skal blot sørge for at sætte den rette etikette på døren dertil”
og til brok/småsnak/chatt-er der jo ingen dør endnu,men døren til brok kommer da heldigvis snart.
Jeg syntes det er hyggelig med vores lille billedegalleri
Hvor bliver dit billede af Rudolf?
jeg tror vi begge er lige stædige
MVH og en forsat god tirsdag
Brian

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 17:28

Hej Brian Ja, det er vi sikkert. M.h.t. billede var jeg ikke helt sikker på at jeg var ønsket; men nu er "samtalen" jo blevet mere behagelig, så jeg iler.
hilsen Rudolf

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-03 17:41

Hej Rudolf
Selfølgelig er du ikke uønsket
og det vil da både glæde mig og andre herinde,at du nu også vil ligge et billede op
Hilsner fra en der er igang med at lave aftensmaden
Brian
PS
hvis du har tid og lyst kan du jo også kikke forbi Zonker/Yttepigens chatt i aften
mon ikke der er nogen derpå ved omkring 21.00 tiden

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-01-03 17:57

Selvfølgelig er du ikke uønsket - det jeg sikker på jeg kan tillade mig at sige på alles vegne - du er ligeså velkommen som alle andre - og som du ved - engang imellem får alle nogen hug herinde

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-01-03 17:58

*pssst* ved godt dette spørgsmål ikke hører til her - men hvem hulen er Kalle
er der nogen der ved det ??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 18:18

http://www.kandu.dk/dk/tip/2884 er rammende og god, tak for den.

Jeg vil så sige at jeg ikke følte at det ville føre til noget positivt med indlæggene i denne tråd, derfor valgte jeg i første omgang at ignorere (jeg trykkede dog på "send indlæg" uden at have skrevet noget, på den måde fik jeg mail's uden at skrive noget)
Jeg har været lidt smånegativ det sidste døgns tid, og derfor følte jeg ikke for at skrive noget igår, og har dæleme fået på "puklen" idag
Ang. om du ville overleve rundt om bordet, så er jeg da overbevist om at du ville. At læse ordene, betyder ikke at man har den fulde forståelse for teksten. Man mangler glimtet i øjet, de rynkede øjenbryn osv.

Ang. selve spørgsmålet, så tror jeg da også at jeg er en af dem der træder over/forkert engang imellem, men jeg står enten ved min handling eller undskylder. Jeg tror ikke jeg har ignoreret nogen, og ønsker det ikke.

Ang. det med chat i spørgsmål, så kan det ikke undgåes, brugerne vil selvfølgelig få et forhold og snakken vil komme. Jeg har selv været irriteret over nogen der har gjort det i mit spørgsmål, hvorefter jeg blev venligt henvist til et andet hvor jeg selv havde været "skyldig" i det samme

Men det er ikke svært at gøre alle tilfredse, fulgte jeg op på mine gamle spørgsmål, og indsatte en tekst.
I de fleste har jeg skrevet:
Hej xxxxx
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

i denne: http://www.kandu.dk/dk/spg/9963 hvor det er meget åbenlyst at jeg har svaret forkert har jeg skrevet:
Hej rsnielsen
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at trykke på "accepter som svar" over xou's kommentar

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Rellom skrev her http://www.kandu.dk/dk/spg/10152#96946 at han syntes at det var uselvvisk og at jeg skulle skrive det som et tip, straks efter fik jeg dette personlige spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/10164 fra kanjegik Som jeg besvarede, og i hans øjn var jeg agrasiv, han skrev:
-------------snip----------------
Uffe for S...., du skal da ikke komme med formodet svar på noget du slet ikke er sikker på bliver accepteret!! - og jeg kan ikke acceptere den der aggressive stil
Og lige nøjagtig din stil i http://www.kandu.dk/dk/spg/9963 hvor du meddeler xou at han skal huske at "svare" for at andre ikke "tager det" er lige nøjagtig dårlig Kandu-ånd!!
-----------snip slut--------------

Rfou, lad mig slutte af med at skrive, at hvis man gør den ene glad, så bliver den anden sur

Keep on smiling

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 19:47

Kære alle sammen
Mon jeg ikke skulle lukke denne tråd, mens vi allesammen er venner. Jeg indrømmer åbent at jeg har skrevet meget der let kunne opfattes som sure opstød. Det er jo en åbenbar mangel ved dette medie, at man ikke kan få blinket i øjet eller et ironisk smil med her på siden. Især da jeg endnu ikke har fundet ud af at lave de der smileys.
Og jeg har da også fået bekræftet og måtte erkende, at det er ikke hvad der bliver sagt, der betyder noget. Det er det der bliver opfattet. Det gælder for mig. som for alle andre.
Jeg har prøvet på at sætte et billede ind, det vil heller ikke lykkes, så det må I vente på til jeg finder ud af det.

Jeg har ikke hele vejen igennem været lige stolt af min "hetz", men rider man på en tiger må man blive hængende eller gå til.
Nu er tigeren vist gået til ro, så jeg kan liste væk.

Jeg er meget glad for at vi er kommet igennem dette uden at debatten er blevet ødelagt af generel mudderkastning o,s,v, o,s,v, Tak for det

Har jeg dummet mig og trådt lidt ved siden af engang imellem, håber jeg på tilgivelse og overbærenhed når det gentager sig. Der kan nemt ryge en finke af panden, hvis man bliver lidt ivrig.

Vi mødes på tasterne
Rudolf

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 19:52

Tak for svaret senta. Jeg håber Du vil opfatte det her som et velkommen tilbage til Kandu. Du har nok aldrig været helt væk; men har flere gange truet med at nu var det slut.
venlig hilsen
Rudolf

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 14-01-03 19:58

Rfou du skriver du ikke helt har fundet ud af at lave de der smileys - du kan se fremgangsmåden her : http://www.kandu.dk/dk/faq.asp

nederst på siden, du skal blot skrive de tegn ( syntakser ) der er ved siden af ansigterne

P.S de skal skrives uden mellemrum.
spørg igen hvis det driller

Hilsen Karina

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-03 20:27

Hej igen Rudolf
Vedr;Smileys
Prøv at kikke på dette links
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20
så kan du se alle dem du kan lave
ud fra hver smiley kan du se nogle tegn,det er dem du skal bruge,de tegn finder du selfølgelig på dit tastatur
du skal bare lave tegnede uden mellemrum der hvor du vil have din smiley til at være
OBS-du kan først se smileyen når dit indlæg er sendt
Alle de steder hvor du ser at der skal bruges bogstaver,skal du huske det skal være med store bogstaver
Altså prøv at kikke på den der hedder rækker tunge g så et stor p lige efter stregen
Når du har lavet disse tegn trykker du bare på mellemrumstasten for at forsætte linjen eller enter for at skifte linje og så forsætter du med det du vil skrive
MEN PRØV AT ØV DIG HER VED DIT EGET SPØRGSMÅL
Billeder ligges ind på følgende måde
Hentet fra Zonkers tip
http://www.kandu.dk/dk/tip/2849
På opfordring, er jeg blevet bedt om tip (igen), til hvordan man lægger sit billede op på internettet og hvordan man gør og hvor det kan ses :

gå ind på nedenstående adresse :

http://yff.dk/cgi-bin/genesis/index.pl

indtast

Brugernavn : kandu
Password : kandu

klik på log ind

klik på HTML Editor

klik på gennemse

marker dit billede

klik på åbn

klik derefter på uploadning og efter nogle sekunder / minutter afhængig af filens størrelse til du have uploaded dit billede.

Når du er færdig klikker du på log ud.

Dit og andres billede kan herefter ses på :

http://yff.dk/web_pages/kandu/

Vær frisk og gør kandu.dk lidt mere levende ved at give dit besyv (billede) med.
Der hvor der står gennemse
Skal forstås på denne måde
Klik på gennemse når det kommer frem
Så finder du den mappe som du har dit billede liggeni,og åbner den
Så tror jeg det hele lykkes
Man lære så længe man lever
MVH Brian
PS_Kan du ikke finde ud af det så må du lige give en tilbagemelding
VI ER HER FOR AT HJÆLPE HINANDEN

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 20:29

disse smiley's bliver snart indbygget i editor'en

Omkring Tips'et om tips, så har det påvirket positivt, jeg fik 46 stjerner for mit tip om firewall

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-03 20:33

tillæg
se lige bort fra denne linje
"Altså prøv at kikke på den der hedder rækker tunge g så et stor p lige efter stregen"
jeg troede jeg bare kunne lave et exempel men det lykkes ikke for mig kan du se,det blev til en smiley istedet
Brian

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 20:34

forresten så prøvede jeg at lægge et nyt billede ind i forgårs, dette kunne ikke lade sig gøre. Den kom med en fejlmeddelelse om at det skal være af typen jpg, tif, osv osv
Det billede jeg prøvede at lægge ind var et jpg billede, jeg ved så ikke om det er den samme fejl du har fået Rudolf

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 20:45

Hej uffe
Lige præcis, jeg har ikke haft tid til at pundle med det senere; men jeg håber da, at der er en der vil give mig brugbar forklaring ved lejlighed.
Mine billeder er alle scannet ind som jpg. I mit fotoprogram kan jeg da gemme dem i forskellige filtyper; men det har jeg ikke særlig meget forstand på.

Jeg har altid kunnet sende billeder i mail eller som vedhæftet fil uden problemer.
Hej igen og tak
Rudolf

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-01-03 20:53

Et lille råd herfra til Rudolf og Uffe
tag lige en snak med Zonker,han må da vide det da det er ham der har lavet siden
stil spørgsmålet heromme-alså det med proplemet med at ligge billeder ind
http://www.kandu.dk/dk/spg/10151
Brian

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 14-01-03 21:31

Tak for rådet Brian Jeg har spurgt, og venter på svaret.
hilsen fra en ) Rudolf

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 15-01-03 03:36

Jeg læste lige hele denne tråd igennem, inden jeg kan lægge den fra mig. Jeg mødte skribenter der var andre var . Der var ingen der var helt ; men jeg tror nok, at der var nogle der syntes at jeg og ikke havde en . Jeg syntes at der var en enkelt der ; men efterhånden skimtede jeg da et og et lille forsonende smil. Jeg fik også en påmindelse: og tilsidst blev stemningen .
Jeg vil gerne sige men nu skal vi passe på det ikke bliver for at nogen begynder at og andre at .
Hilsen til alle Rudolf

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 16-01-03 01:42

For lige at slå en knude på den sidste løse ende i denne tråd, kan jeg meddele at zonker løste mit problem med at lægge et billede ind. Tak for hjælpen

Hilsen Rudolf