/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Rimelig pris?
Fra : jomfruane
Vist : 620 gange
200 point
Dato : 03-03-07 11:05

Hej jeg synes jeg har fået en ublu regning, men vil gerne høre om det er fair fra nogen med større erfaring på området.

Prisen på ½ times VVS reperation af mit gaskomfur er 1602kr.
regningen er udspicificeres således:

Kørt til stedet og skiftet dyse på trippelbrænder samt spændt termoføler.

Pakmateriale/fakturagebyr mm. 25kr
Gasservicebesøg, grundgebyr 742kr (inklusiv kørsel)
Gasteknikertime incl. servicevogn 495kr
1,5% miljøgebyr 18,93

så kommer der jo moms oveni.

Jeg var blevet mundtlig forberedt på at det kostede en teknikertime og evt reservedele.
Jeg opponerede allerede inden montøren gik, da han havde skrevet en hel time på regningen, hvor han reelt havde været her en halv. Jeg skrev først under da han havde rettet fejlen.

Hvad mener i, skal jeg gøre modstand og evt hvordan?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 03-03-07 11:49

Det lyder umiddelbart ret dyrt.
Har du fået nyt komfur og det skulle efterfølgende dyses om for at passe til din opkobling.

Mine svigerforældre har lige fået det samme lavet for 795 inkl. mons.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-03-07 11:51

Tak for dit svar.
Jeg er inflyttet i en lejlighed med et fire år gammelt komfur hvor det ene blus ikke virkede. Da teknikeren kom sagde han det bare var reguleringen der aldrig var udført, så i realiteten svarer det til netop det du beskriver.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 11:51

Et gasservicebesøg for 795 kr må da indeholde løn til montør og dyse. Ellers er det da fuldstændigt ublu.
Hvis du får lavet en OR test på et oliefyr er det jo også en fast pris, men der kommer da ikke yderligere timeløninger og materialer til.

Klag lige over det til firmaet og se hvad de siger til det.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-03-07 11:54

Tak for din mening, jeg har aldrig fået lavet tilsvarende før så jeg tænkte det måske bare var mig der ikke anede hvad den slags skulle koste. Jeg skriver til firmaet med det samme.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 12:00

Man skal selvfølgelig regne med at tiden som montøren tilbringer under kørsel også tæller med i timelønnen, men jeg vil nu nok mene at for 795 kr er der inkluderet en time og en dyse. Hvis kørslen er længere en 5 km. vil den nok blive faktureret i tillæg. Sådan gør vi i mit firma. Da er al kørsel inden for 10 km. gratis

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 03-03-07 12:01

Tja det var i slemt snevejr, så måske er det derfor - men er det virkelig lovligt?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 12:03

Det ved jeg faktisk ikke, men der er nogle der er frække og det kunne jo være du bare betalte uden at undre dig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-07 15:06

Det er ikke ulovligt at tage godt betalt.
Den dumme betaler og holder mund.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 15:36

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-03-07 08:40

Vil lige opdatere.
Jeg har skrevet til en ret og råd advokat som anbefaler at jeg betaler 795kr da jeg nu er bekendt (herfra) med at dette er prisen for den slags arbejde og så samtidig har jeg skrevet til dem hvorfor jeg gør indsigelse.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 27-03-07 17:36

Tak for svaret Fijala. Jeg har betalt det beløb du beskrev og har siden intet hørt fra synderen. Jeg håber så det stopper her, men jeg har fået forklaret at nu har han bevisbyrden.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-03-07 17:40

Hej igen

Tja så må vi da håbe det stopper ved det. For som vi var enige i så var regningen helt ublu.

Tak for point