/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Pakning til flance
Fra : MonieJacobsen
Vist : 3052 gange
500 point
Dato : 03-03-07 08:46

Der er første gang, jeg selv skal skære en pakning ud og tilpasse til en flance.
Spørgsmålet er:
1: Sådan paknings "katon", hvilken tykkelser findes de i?
2: Hvilken type pakninger findes der, hvor man selv kan skære ud.
3: Forhandler af katon - pakning gerne Web-link.

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 08:54

For det første så staves det flange

Pakningspapir findes i mange varianter fra 1 mm og op ad.
http://www.motomike.eu/mcbutikken/category/20727000000
eller
http://protunahandels.de/products.asp?c=74752937&n=19068618

Der er mange forskellige slags alt efter hvad de skal bruges til.

Prøv et af ovenståend links og ring evt til dem hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 08:55
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 08:59
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-03-07 09:01

Her om et par uger er der stumpemarked i Herning og der findes flere stande/forhandlere som sælger pakningspapir/materiale i "metermål". Jeg købte et sæt med tre forskellige tykkelser/typer for 5-6 år siden i Herning og jeg har stadig over halvdelen tilbage (og jeg fremstiller MANGE pakninger selv i løbet af året).
Du kan desuden med STOR fordel også finde dig et godt sæt huggepiber ved samme lejlighed...ofte til LANGT under "normalpris"

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 09:08

NB: Du kan evt. købe dit pakningsmateriale (Klinger-pakning) hos Sani Stål, hvis I har en sådan i nærheden. Du er sikkert ikke interesseret i at købe metervare hjem, som man skal hos mine 1'st angivne link's.
Find nærmeste Sani Stål forhandler via: http://www.sanistaal.dk/cms/sanicms.nsf/folders/afdelinger
ellers kan du ringe til mig på mandag via: www.grenaahydraulik.dk spørg efter Søren.
Hygge...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 09:14

NNBB: Her kan du "drukne" i oplysninger
http://www.klinger.dk/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 09:20

Mon der nu er pakninger nok

Der findes pakningerr overalt . Hos alle biludstyrs forhandlere kan du også købe pakninger i alle afskygninger.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 09:27

Jo og nu "pakker" jeg også sammen
http://www.klinger.co.at/pdf/Einbau_e.pdf

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 03-03-07 10:13

Hej alle

Det er en sådan flange som web-linket viser her jeg skal havde lavet. http://www.klinger.co.at/pdf/Einbau_e.pdf

Min flange har en yderr diameter 120mmØ og indvendig hold 107mmØ
Max temperatur er 150 grader.

Jeg har tængt mig, at anvede pakning tykkelse på 0,5mm
Spørgsmål: hvor dybt skal pakningen fræse i den ende flang ende?
For at give den bedste tætning?

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 11:00

Citat
Spørgsmål: hvor dybt skal pakningen fræse i den ende flang ende?
For at give den bedste tætning?

Øhh hvad mener du lige med det.

Tag flangen og tegn omridset over på pakningspapiret med en blyant og klip den ud og hvis ikke du har nogen form for HUGPIPER kan du lave pullerne forsigtigt med en spidt saks.

Pas på med for tyndpakning da temperaturen er ret høj

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 11:07

Monie... hvilket medie har du tænkt dig?
(Hvilken vædske?)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 11:07

NB: og tryk???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 11:09

Ja det er jo rimelig væsentligt med mediet.

Er det fx. til udstøgning vil jeg jo anbefale Klingerit 1000 som er med stålindlæg.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 11:10

Kom med flere oplysninger (har et lille program som udregner)
Medie?
Tryk?
Bolt antal og størelse?
Skal desværre lige ned i byen - er væk i et stykke tid

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 11:14

Fijala Jeps, men med en pakningstykkelse på 0,5mm

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 03-03-07 11:28

Til program udregner

Data:
Pumpehus af alminium.
Tryk:2.5 bar
max 150 grader varm
Væske glykol 50% og 50% (vand ialt 20Liter)

Flange udvendig 120mmØ og invendig 87mmØ
med 6 stk bolt 3mmØ

Kan der bruges papir pakning 0.25mm ??

Håber disse oplysninger er nok

Mvh
Monie

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 500 point
Dato : 03-03-07 11:36

Dertil skal du bruge en Klinger Sil i en 0,5 mm. Den hoilder til trykket og da glykon ikke er en agarsiv væske over for det vil den pakke perfekt. Den kan købes færdigklippet i flangestr DN 80 el. 3" el. 88,9 mm. Du kan køvbne den hos Sanistål, Brd. Dahl eller lignende steder og det skal være en pakning til Feder/Not Flange

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 03-03-07 11:47

Tak for svaret Fijala.

Jeg kan vel også selv tilskære pakningen?
Klinger Sil i en 0,5 mm. kan det købes i ruller/plade?

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 11:53

Ja det kan det sagtens men jeg tror ikke det kan betale sig da pakningen ikke koster et meget mer end en 20,-

Jeg skal se om jeg har en i vort sortiment nede på jobbet så kan jeg da sende den til dig hvis det er.
Det bliver selvfølgelig ikke før på mandag.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 11:54

Om ikke andet så har vi sikkert pakningspapiret.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 11:55

Med de angivne info kommer mit program fra Klinger op med "Gasket stress too low" og det endda med M4 bolte i stedet for M3 (hvorfor nu også lige den lille størrelse).
Så jeg er ikke helt enig med jer

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 03-03-07 11:58

Hej Fijala

Det er meget fint hvis du kan fremskaffe et stykke pakning af Klinger Sil i en 0,5 mm.

Mvh
Monie

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 12:02

Clan har ret. Jeg har lige læst på str. igen og læste det som om pakningen havde målene 120x87

Så den størrelse jeg angav passer ikke. Kan du oplyse målet på pakfladen udv/indv

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 12:02

KLINGER top-sil-ML1 bør benyttes og du bør også gå op i boltstørrelse eller antal se resultat på http://peecee.dk/?id=32174

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 12:04

Fijala Det står under Monie's svar 03-03-07 10:13

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 12:06

KLINGER top-chem2003 scoore bedst

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 12:08

Ja clan, derfor korrigerer jeg også mig selv, da jeg have læst det som en paknings størrelse og ikke en flangestørrelse

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 12:27

Jeps! og man skal faktisk op i M6 før programmet ikke hyler op (ved 6 bolte på flangen), så det går sikkert ikke til held med M3... ikke i længden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-07 12:44

Sum:
1. Benyt højere kvalitet af bolte.
(ikke tilrådeligt da jeg benyttede 8.8 M4)

2. Reducer pakningsarealet

3. Forøg antallet eller dim. af bolte
(min. M6 iflg. programmet)

Jeg kan næsten gætte mig til at du er ved at lave noget ved kølevandet på din motorcykel (siden kategori er motorcykel).
Må jeg stille og roligt anbefale dig en o-rings løsning i stedet. Her kan du ved at kontakte Carsten Holm A/S få den bedste vejledning http://www.carstenholm.dk/

Held og lykke med "kværnen"
(det er for koldt endnu - brrrrrr!)