/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Glemt logon-kode
Fra : Denpete
Vist : 6738 gange
100 point
Dato : 03-03-07 07:23

Hejsa ....

en bekendt af mig har glemt sin logonkode til sin Windows-logon.

Vedkommende har oprettet et Windows-logon for flere brugere, men har glemt sin kode.

Er den måde at finde den eller omgå at skulle bruge den for at ændre den??

VH
Denpete

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-07 08:06

start i fejlsikret tilstand, log på som administrator. Der kan du ændre koden.

eller

http://www.itsvar.dk/doctor/thread.aspx?id=132260

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-03-07 08:07

Tryk F8 under opstart, vælg fejlsikret tilstand og log på som administrator, gå til brugerkonti i kontrolpanel og marker brug ikke adgangskode, genstart normalt. Skal der kode på igen gøres det i brugerkonti.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-03-07 08:12

Hvis han kan huske de andres koder og de er sat på som Administrator kan han bare logge på de andres og gå ind og ændre sin egen kode.

dr.dem

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 03-03-07 08:44

Hej peet49,

Jeg videregiver denne 'formel' og håber han kan logge på som admin.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 03-03-07 08:46

UPS - og til 'troldenesdhb' også, som jo giver lignende/samme løsningsforslag....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-03-07 08:46

Hvis PC er oprettet med et navn under indstallationen, virker det.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-03-07 08:48

Det er altid godt, at være enige om et spørgsmål, giver ikke så mange diskutioner.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-03-07 08:49

ved fejlsikret, vil der altid komme en konto med administrator.

Held med det.

Virker det ikke i fejlsikret, så virker det link jeg sendte

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-07 08:57

Der kan være en forskel på om der køres med xp home eller pro - vær opmærksom på det

http://support.microsoft.com:80/kb/321305

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 03-03-07 11:48
Kommentar
Fra : Abbas

Dato : 03-03-07 12:16

Kære Denpet

Der er ingen problemer med at du har glemt dit password. Det du skal gøre er følgende trin:
1. Log som en anden person, der har administrator rettigheder på computeren.
2. Højre klik på denne computer/My computer.
3. Vælg Administrator/Manage fra popupen.
4. Find lokale brugere og grupper/local users and Groups.
5. Vælg Brugere/Users mappe.
6. Find dit brugernavn fra listen.
7. Højre kilk på brugnavnet.
8. Vælg ændre password/set password.
9. Skift dit password til noget og luk alle vinduer.
10. Log ud af denne bruger, som du har logget på.
11. Log ind som digselv og skriv din password.
Det skulle meget gerne løse dit problem.

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 04-03-07 11:56

Prøv denne adresse der finder du helt sikkert din kode: Belarc Advisor

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-03-07 20:37

hmm - har du forsøgt med at klikke ctrl+alt?del to gange i træk ????

ellers noget nyt - er problemet måske løst ????