/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Krav til win Xp.
Fra : Lesonal
Vist : 321 gange
50 point
Dato : 02-03-07 22:17

Hej med jer,

Ja, spørgsmålet er nok blevet stillet/besvaret 1000000, gange før, og nu gør jeg det også.

Nå, men det jeg gerne vil vide er, jeg har en computer, af lidt ældre dato. Det er en Targa Powerline, som er sat sammen fra fabrikken nogenlunde sådan her.

Asus bundkort,-amd 1300mzh (tror jeg nok det hedder),-512 mb sd-ram. 60 giga, hardisk 72rpm,
Geforce ti,128 mb ram.

Og spørgsmålet.....Er det nok til at køre win XP godt ?. Vi bruger den til lidt af hvert, spiller spil, skriver opgaver til skolebrug, internet mm. Altså sådan almindeligt computer brug, vil jeg mene.

Den er født med win ME, og køre upåklageligt, men skal have et nyt grafikort i, et Geforce albaron, mener jeg ar det hedder, og det vil ikke køre under win Me, + det er ved at være svært, at få driver opdateringer mm til win Me, desvære. Og da bundkortet er af ældre dato, er det også svært at finde en processor, til mit kort.

Håber jeg har forklaret mig godt nok, til at se om det kan lade sig gøre.

På forhånd tak,

Og med venlig hilsen....
Lesonal

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 35 point
Dato : 02-03-07 22:37

Den vil helt sikkert kunne køre XP. Jeg vil dog nok sige, at du bør købe en ny Harddisk, som sættes som C-drev, og installeres med XP. Det andet drev kan du så sætte som slavedrev, så du på den måde, bevare de filer du har liggende her.
Dit nuværende drev er uden tvivl formateret i FAT32, hvor XP helst vil køre i NTFS.

Angående drivere, så bør du og alle andre; gøre jer selv den tjeneste, at med jævne mellemrum søger efter nye drivere, og gemmer dem i en mappe, hvor alle opdateringer er sorteret i undermapper. Herved har du så værktøjet, hvis der skulle ske et eller andet.

Godkendelse af svar
Fra : Lesonal

Dato : 02-03-07 23:22

Tak for svaret severino.