/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
fra videocamera med harddisk
Fra : sanne6
Vist : 524 gange
39 point
Dato : 02-03-07 18:51

jeg kan ikke finde ud af at overfører mine videooptagelser fra mit videocamera med harddisk til min pc,,, den overfører kun stilbillederne .. det er et jvc videocamera skal jeg lige nævne ...jeg håber i kan hjælpe mig
hilsen sanne

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-03-07 22:01

Læs brugsanvisningen og installer de tilhørende programmer.

Du skriver ikke hvilket kamera og hvilken komputer med hvilket styresystem.

Nogle kameraer kræver firewire forbindelse for at overføre video.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 02-03-07 23:21

Kan du ikke "bare" gå på harddisken i kameraet som var den en ekstern disk og derefter "bare" kopiere filmfilerne til din PC's HD?

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 39 point
Dato : 03-03-07 07:59

Først: Du må komme med lidt flere oplysninger, hvis vi skal hjælpe dig så godt så muligt, feks. type på kamera (manual på netttet), hvilke indgange du har på din PC. (firewire, video, USB og evt. TV kort)

Næste: du skal sikkert over i noget FireWire overførsel, som transor også nævner. Men det er umuligt at vudere noget om, med de få oplysninger du har givet.
Kameraret kan sagtens have firewire udgang, men din PC har ikke indgangen. Der skal så sættes et kort i din PC (hvis det er en stationær) til Ca. Kr. 250,00

MVH

Godkendelse af svar
Fra : sanne6

Dato : 04-03-07 15:48

Tak for svaret viskinge.