/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows xp
Fra : gandimand
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 02-03-07 17:45

Hej Alle

Har lidt af et banalt problem som lyder sådan:

På selve de ikoner som ligger på skrivbordet, er der en box rundt om det navn som ikonet har(altså under selv ikonet hvor navnet står" hvordan kan jeg gør den box transperant?. har nemlig et sort billede og selve den box under ikonet er blå. Ved hvordan jeg kan skifte farve på den, men ikke hvordan den kan blive transperant.???

Ps: mit os er win xp.
Venlig hilsen
Gandimand

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-03-07 17:52

egenskaber for skærm -> Udseende -> Effekter -> sæt/slet flueben i Vis skygger under menuer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-07 18:24

arggghhh huske det kan jeg da ikke umiddelbart

men der er programmer der kan gøre det

http://www.moonlight-software.com/freeware.htm transparency for eks

ellers søg på transtext der også kan

hvorfor glemmer man altid sådan noget ???

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 02-03-07 18:24

nix,, det hjalp ikke ,den er der stadigvæk prøvede også at genstarte. :(

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-03-07 18:29

Højreklik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber" > "Avancveret > "Indstillinger"

rul ned til "Vis skygger under menuer" og marker dette sted.

mvh

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 02-03-07 18:36

still have the blue box :(

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-03-07 19:03

Højre klik et tomt sted på skrivebordet, vælg Arranger ikoner efter, gå ned og klik på Lås elementer med webindhold på skærmen, mon ikke det hjælper

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-07 20:33

H.klik et tomt sted på skrivebordet, og vælg:
1 Egenskaber
2 fanebladet "Udseende"
3 Knappen "Avanceret"
I feltet "element" skal der stå skrivebord,
du er nu et sted hvor du kan vælge faver.

Den blå tekst som du ser er nemlig fra den baggrundsfave er ville være på dit skrivebord,
hvis der ikke er valgt en anden baggrund.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-03-07 21:54

Forkert:>>>
Citat
"Vis skygger under menuer"
Undskyld

Du skal finde punktet der hedder: Brug skygger til ikoner på skrivebordet

mvh

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 03-03-07 15:17

Tak for svaret natmaden.