/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad hedder filmen
Fra : TQsen
Vist : 641 gange
236 point
Dato : 02-03-07 17:09

Vi sad et par stykker i går og kom til at tale gamle film.
Men vi mangler en titel, og håber der findes filmelskere der ved lige præcis hvilken film det er jeg prøver er forklare lidt om her:
Det er en komedie og handler om en ung fyr(mørkt hår)der bliver sendt på en militær skole.
Han laver en del fis og ballade, da han ikke er interesseret i at være der. Faktisk tror jeg at han vil gøre alt for at blive smidt ud....Tror nok også at hans far har en høj rang.
Der er noget om et ur der bliver stjålet, og vores hovedperson her ved hvem det er.....
Hmmmm..... Det var ikke meget at gå efter - I know, men håber alligevel nogen kan hjælpe.
Ha' en god fredag.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-07 17:31

Soldaterskolen

Jeg har den på video...hitter lige originaltitlen og vender tilbage

mvh dova

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 02-03-07 17:50

Mon ikke det er - Militærskolen- eller på originalsproget - Up the Academy

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-07 18:02

Nej, det er IKKE up the academy...i hvert fald ikke den film jeg tror det er.

Den hedder Soldaterskolen, og handler om en ung fyr der bliver smidt ud af skolen og kommer på militærskole.

Her får han en ven....en fyr med briller der stammer meget.

Men her fortsætter han/de med at lave sjov og ballede, og så er der noget med generalens søn, der også er soldat, og gerne vil have sin fars anerkendelse, men faderen "ser" ham slet ikke.
Generalens søn og hovedpersonen kan ikke rigtig komme overens og på et tidspunkt skal de slås, hvor vores hovedperson så forsøger at lave sjov, og farer rundt, klædt ud som, og efterlignende Sylvester Stallone.

Generalens søn stjæler et ur, for i det mindste at forsøge på at råbe sin far op.

Og jeg kan bare ikke finde mit bånd, min datter og svigersøn har taget det op til sig og nu er det pist væk.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-07 18:04

Det er forresten George Clooney der spiller generalens søn......altså ikke den unge fyr der har hovedrollen.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 246 point
Dato : 02-03-07 18:07

Hurraaaaaa

Den hedder Combat High

http://www.imdb.com/title/tt0090865/

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : TQsen

Dato : 02-03-07 18:39

Tak for svaret dova.
Det er nemlig lige præcis DEN
Så går jagten på om den overhovedet er udgivet på DVD..... Hehe
Hav en fantastisk week-end Dova, og endnu engang tak for svaret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-03-07 19:20

Selv tak

Jo, den er udgivet på DVD, men ikke på dansk,altså den er uden dansk undertekst.

Den fås under to titler, Combat High og Combat Academy.

mvh dova