/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fra AVI til DVD
Fra : Kyck
Vist : 1422 gange
50 point
Dato : 02-03-07 16:50

Hvordan for jeg nogle film som jeg har på min computer over på en DVD-skive som jeg kan se i min dvd-afspiller?

Er ikke helt klar over hvilket format den er i? avi? Xvid? Ved det ikke helt?

Kommentar
Fra : Schoumosen

Dato : 02-03-07 17:19

Hej
Jeg har løsningen til dig.
Du skal anskaffe dig et program som hedder WinAviVideoConverter .. se på denne side:
http://www.winavi.com/
Der findes en prøveversion, så du kan se om det er noget du kan/vil bruge.
Programmet kan ændre dit filformat til VOB filer ( når filmen har været en tur gennem programmet kan du brænde din VHS film til DVD ...)
Det er en meget enkel proces ... og et program som er let at arbejde med.
Prisen er overkommelig ... omkring 350,- kr - 500,-kr ... alt efter om du vil downloade programmet, eller ha' det tilsendt på en CD.

Hilsen
Leif Schouby

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 02-03-07 19:21

Jeg har rigtig gode erfaringer med Nero 7 premium. Du kan finde en kopi her:

http://www.megaupload.com/?d=ZH6WW0EJ

Så skal du bruge NeroVision, det har jeg kørt med uden probz i et år nu!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-07 22:53

Foreløbig skal du fortælle hvilket format filmen er i......

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 02-03-07 23:08

Formatet kan være ligegyldigt hvis du bruger NeroVision, der bestemmer du bare outputformatet og kan indstille den til at fylde en DVD, hvis det er det du vil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-07 07:54

IceCap.....

Det må være en meget speciel version af NERO du har hvis den kan konvertere ALLE filmformater......

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-07 15:06

DVD'er er ALTID i VOB format... men du kan ikke bare brænde dem over på en DVD, så følg de andres råd, og brug enten NERO eller WINAVI (som jeg selv foretrækker, da jeg så kan lægge undettekster på ved samme lejlighed)