/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundeprojekt
Fra : hundelene
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 02-03-07 08:42

Hej seriøse hundeejere

Sidst jeg søgte hjælp her var jeg rigtig heldig, derfor prøver jeg lykken igen.

Jeg er igang med at uddanne mig til hundeinstruktør hos Irene Jarnved www.etgladhundeliv.dk
Nu står jeg så overfor mit afsluttende projekt og har i den forbindelse brug for en hundeejer, der har et træningsproblem med sin hund, som helst skal være en mellem- eller stor hund.
Du kan se mere om forløbet på Irene´s hjemmeside. Det er yderst vigtigt, at du har lyst til dette og er engageret, arbejder hjemme med mine instrukser/træningsplan, at du møder hver gang (så vidt muligt, selfølgelig) og at du ikke har noget imod, at forløbet bliver filmet.
Forløbet strækker sig over 8 træningstimer af en time med ca. en uges mellemrum. Forløbet starter om ca. 14 dage.

Til gengæld får du så enetimer og gratis træning og vejledning til dig og din hund.
Du må meget gerne bo i nærheden af Valby Kbh., så vi kan træne deromkring.

Et træningsproblem kunne ex være : "En hund der trækker i snoren" eller "problemer med indkald".

Er du interesseret ?? Send mig en mail med eventuelle spørgsmål og skriv lidt om din hund og hvad du kunne tænke dig, at I træner til : leenee@ofir.dk

Med venlig hilsen
Lene.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-03-07 11:27

lyder spændende, held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-07 13:47

Hej Lene.
På hvilken tid ville træningen komme til at foregå??

Jeg har det problem med min 5-årige golden, Silke, at hun springer op af mig når hun bliver utålmodig... --Ellers er hun en super hund, der har bestået DKK klasse 3 flere gange.. Men liige netop DET problem kan jeg ikke få løst...

Men jeg kan kun alle dage om formiddagen. --Bor i Ballerup.

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 03-03-07 09:09

Tak for interessen Birgitta og din hilsen bublebee

Birgitta jeg bliver nok nød til at vælge en´ hund, hvor der er lidt mere, at arbejde med. I to er vist ret gode til det meste, - du og silke .
Har du iøvrigt prøvet at klikke-træne hende ifm problemet? Det vil måske kunne hjælpe, og det har jeg god erfaring med, når man er gået lidt i hak.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-03-07 13:35

Vi prøvede klikkertræning da Silke var helt ung. Men det blev aldrig nogen succes. Silke blev kun forvirret, -og det blev jeg også. Hun reagerer bedst på min stemme, og jeg reagerer også mest korrekt ved at bruge stemmen.

Problemet er, at hun sagtens kan sidde anspændt og "lade være med" så længe jeg er opmærksom på hende. Men når jeg står og snakker med nogen (HUN gider ikke vente mere) -så springer hun pludselig op i ryggen på mig, -og væk igen og sitter. Altid bagved mig..
Jeg har altid potespor på ryggen..

Surt nok du ikke kan bruge os.. Men det er heller ikke noget stort problem... Måske går det over når hun bliver rigtig voksen.

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 04-03-07 18:43

Sjov ide´ hun der har fået sig, men det virker da sikkert, når hun sådan lige laver bagholdsangreb . (Det lyder ret sødt, faktisk, selvom det er en uvane.) De kan finde på mange finurligheder de kære hunde. Nogle gange er det så lidt vanskeligt, at hitte rede i hvorfor de gør, som de gør. En´ ting er dog sikkert, ,- de gør det fordi de får noget ud af det .........
Hvis klikkeren bliver betinget rigtigt og al det der´, så tror jeg stadig på den. Men det er selfølgelig alfa omega, at den bliver brugt korret fra start.