/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat "dier" på mig....
Fra : slambert
Vist : 3442 gange
20 point
Dato : 12-01-03 22:50

Den ene af mine kastrerede hankatte (burmesere) har fået en vane med flere gange hver nat at kravle ned under min dyne og "die" på den del af mig, der nu er nærmest (typisk min bare arm). Det gør ret ondt, når han "bokser" på den bare hud i længere tid og jeg kunne godt tænke mig at få det til at stoppe, men har ikke fundet nogen løsning endnu. Pga. størrelsen på mit soveværelse og manglende udluftning har jeg ikke mulighed for bare at lukke ham ude fra soveværelset, som jo ville være den letteste løsning! Er der nogen, der har erfaring med lignende problem?

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 12-01-03 23:05

Vores katte gjorde det samme da de var små. Det er en trygheds-ting. Jeg flyttede dem bare nogle gange og så holdt de op igen.

/dortedyg

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 12-01-03 23:10

Det virker vist desværre ikke på ham. Problemet er, at det nu har stået på siden før jul og et øjeblik efter, at jeg har flyttet ham, vender han tilbage igen. Når jeg så har flyttet ham et par gange, falder han i søvn, men begynder igen et par timer senere......

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 12-01-03 23:14

Det eneste jeg kan råde dig til er at blive ved med at hive katten ned fra sengen i nakken, med et bestemt NEJ. Det er vigtigt at du er konsekvent med det og ikke giver op. Du bliver nok desværre nødt til at jage lidt skræk i ham, for at det hjælper. Prøv en vandpistol og sprøjt på ham hver eneste gang han gør det. Det er self. lidt træls i sengen, men det virker!!

/dortedyg (ejer af to umulige katte)

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 12-01-03 23:22

Ja, vand under dynen har aldrig været min favorit.......

Hvis bare jeg vidste, hvad hans bror gjorde for at få ham til at stoppe! Det var nemlig ham, det gik ud over, da de stadig var killinger.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-01-03 23:22

Den ene af mine katte har gjort det samme. Jeg gjorde ikke noget ved det; den holdt op af sig selv.

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 12-01-03 23:26

Min ene kat gjorde det også - og boksede ligeså. Den holdt op af sig selv. Jeg tror den voksede fra det igen.

Men giv vandpistolen en chance. Hvis du øver dit sigte lidt, kommer der kun vand på katten lol

/dortedyg

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 12-01-03 23:31

Godt nok siges det, man skal sigte med det ene øje lukket, når man skyder, men jeg plejer at have begge øjne lukket, når jeg sover......

I starten satsede jeg også på, at det ville gå over af sig selv - og så klippede jeg lige hans kløer en ekstra gang - men nu tror jeg, det er blevet en vane!

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 12-01-03 23:34

Prøv vandet - der skal skrappe midler til at komme af med kattes vaner. Du må mande dig op og vise hvem der bestemmer

/dd

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 13-01-03 14:10

Hej slambert,

Gør lige kandu opmærksom på "dickface" ved at email til - mailto:service@kandu.dk
og henvis til - http://www.kandu.dk/dk/spg/10121#96595

Den slags svineri skal du ikke finde dig.
Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 14-01-03 03:01

Tak til Kandu for hurtig respons ved at fjerne de slimede spor som ikke behøves at gentages her.

En vis person har været ind på kandu og skrive en masse svineri. De er heldigvis slettet nu
Se mere her hvis man undrer sig hvad det handlede om - http://www.kandu.dk/dk/spg/10116

Kommentar
Fra : Bikealot

Dato : 22-01-03 19:32

Hvorfor i alverden vil du vænne den af med det? Vær dog glad for at din kat gerne vil i kontakt med dig.
Det bedste jeg ved, er at komme hjem efter en hård arbejdsdag - slænge sig i den gode stol - med en kælen kat på skødet! Så "pumper" han et stykke tid, og det kan da godt gøre ondt, hvis man ikke husker at få klippet hans kløer i tide, men efter ca. 5 minutter er han træt af det, og lægger sig til at sove.

Med kattevenlige hilsner
Bikealot

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 22-01-03 20:23

Problemet er ikke, at han gør det - problemet er, at han gør det om natten, når jeg gerne vil sove! Jeg har tidligere haft en kat, der gjorde det i mit hår og det generede mig kun i det omfang, at håret ofte lignede en uglerede... Han holdt aldrig op med det - det var simpelthen blevet en vane. Og jeg vil selvfølgelig også hellere have, at han vil i kontakt med mig end det modsatte. Men hvis der nu kunne findes en løsning, så lige netop denne vane kunne stoppe, så ville det være rart.

Mette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-06-03 15:46

Måske skulle du prøve at smøre eddike på dig, inden du går i seng. Katte kan ikke fordrage lugten af eddike. Når jeg har haft hænderne i eddikevand, må jeg ikke røre ved vores katte. Så går de. Men jeg ved ikke, om det klør på dig eller hvad. Du kan jo prøve med et lille stykke og fortynde det med halvt af hvert og se, om det virker.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 02:32

Hej slambert.
Idéen med eddiken var god. Men hvis du har en sprayflaske (vandforstøver) så hæld noget eddike i den og sprøjt dynen over med det, en times tid inden du går i seng. (og luft så godt ud). Så kommer katten slet ikke ind i soveværelset. Vores killinger havde den idé, at de skulle tisse i vores dyner. Vi kan heller ikke "tillade" os at lukke døren. Så var det jeg fik idéen med eddiken til dig. Bagefter spekulerede jeg på, om jeg i grunden ikke kunne bruge idéen selv, bare på en anden måde. Nu har vi haft tørrre dyner i flere nætter. Og vi har soveværleset for os selv. Alle 5 dyr forsvinder nedenunder - undtagen den gamle, og plejer at "nusse" mig i søvn - når han altså ikke er fornærmet over, at vi har fået killinger.

Kommentar
Fra : Kimsepigen

Dato : 25-07-03 12:41

Man kan købe en spray der hedder "Gå væk hund/kat" hor dyrehandleren - den kan katte ikke fordrage lugten af. For os andre lugter den bare af citron. Måske en lidt behageligere duft at få ind i soveværelset?

Kommentar
Fra : Bamalamas

Dato : 28-07-03 01:27

At en kat dier er typiskt fordi den er taget for tidigt fra modern. hvis katten bokser og også bruger klørne, er det fordi den siger til dig at du er lige så god som hendes katmor.
At afstarafe betendet er i sådane fald ikke at rekomendere.
De fleste katte holder op af sig selve.
det betsde vore om folk lærde sig at lade kattekillingerne vare hos modern til de mindst er 12 uger, det giver mindre problemer, men jeg har dog haft en kat der i hele sidt liv gået sammen med modern og i en periode gjorde hon såden på mig, men hold op lige plødsligt.
Måske kan du lukke hende ude af dit sovværelse et par dage, for at bryde vanen.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 27-07-04 20:14

Sikken en fræk misser...??

Kommentar
Fra : MivBounty

Dato : 07-10-04 22:49

Den stopper med det, når den bliver ældre...

Accepteret svar
Fra : ballongiraf

Modtaget 20 point
Dato : 13-10-04 15:36

jeg har en hankat på 5 år, han har altid "diet" på min arm...
Han var kun 5 uger gammel da vi fandt ham kold, våd og forfrossen. Har senere fået fortalt at det netop er derfor han dier. Det er en tryghedsfornemmelse. Han er altså bare glad og tryg når han dier. At han gør det på mig, er fordi han ser mig som en "mor". Han gør det f.eks. aldrig på min mand.

Jeg har dog lært ham at gøre det på en t-shirt ( bomuld ). Jeg trak ganske enkelt en t-shirt op på armen, hver gang han gik igang. Nu kan jeg så langsom hive t-shirten ned langs min krop, og katten følger med!! Så idag dier han hver aften, imens jeg ligger ved siden af og får min gode nattesøvn.

Kunne ikke få mig selv til at stoppe det helt, ikke når det nu er noget der gør ham glad og tryg vel? *S*

Håber du finder en løsning :)

Hilsner fra

Ballongiraf

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-10-04 15:42

Hej Ballongiraf.
Jeg er bange for, slambert er død. Som du kan se af datoen, er spørgsmålet snart to år gammelt, men slambert har ikke lukket det. Så enten er han død, ligger i coma ell. lign. eller også passer hans navn til ham.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ballongiraf

Dato : 13-10-04 15:49

hej jernlady :)

Takker..hehe... havde ikke liiige set datoen... ny herinde, men tak alligevel

hilsen ballongiraf

Godkendelse af svar
Fra : slambert

Dato : 13-10-04 16:57

Tak for svaret ballongiraf.