/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Brugt lædersofa - Hvordan "ny"
Fra : ibenib
Vist : 2517 gange
10 point
Dato : 01-03-07 10:52

Hej

Har købt en brugt lædersofa.
Hvad kan jeg behandle den med så den bliver så god som ny?
Den har fået en gang sæbespånder, men er der andet at gøre.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 01-03-07 10:56

Du kan male den har jeg set i fjernsynet - nu skal jeg prøve at finde et link - kender også en ven der har gjort det og de bliver så flotte som nye næsten..

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 01-03-07 11:00
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-07 11:50

alt efter om det er tyndt eller kraftigt læder - så forhør dig lige hos møbelhandler - men jeg ville anbefale læderpleje til første og læderfedt til anden
Læder og skind har det med ikke at kunne lide vinterperioden pga opvarmingen i huset og skal holdes blødt

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-03-07 11:51

Universalbalsam fra GreenWay Systems:

www.greenway-systems.com - tlf. 40 60 84 56

De må kunne oplyse en forhandler... Jeg gav 100 kr. for bøtten - den rækker laaaangt og har klaret alt det, som jeg har prøvet den på!

Det rene hokus-pokus = virker!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-03-07 13:21

Jeg har den filisofi at:

Nyt læder, er netop helt nyt (færdig bearbejdet). Denne tilstand har det kun her. Alle forsøg på at få det til at ligne, er stort set, overflødigt.

Brugt læder, kan sagtens være flottere end nyt. Der er ingen grund til at få brugt læder til at ligne nyt, med mindre man vil "snyde" en evt. køber, til at tro at det er nyere, end det man fortæller.

MVH

Kommentar
Fra : heyole

Dato : 01-03-07 17:22

Brug læderfedt- det holder altid- men være sikker på at købe noget maling beregnet til læder! ellers ender det ikke godt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-03-07 08:39

Hvordan går det med læderet???

MVH