/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Brevpapir med logo
Fra : taliskoko
Vist : 804 gange
150 point
Dato : 28-02-07 15:25

Når jeg modtager Nyhedsbrev eller andet fra div. frmaer er deres logo gerne i mailen. Men mailen er uredigerbar. Er der nogen der ved hvorman man lave samme med sine egne mails???
Bruger MO 2003.

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 28-02-07 15:43

Du kan lave dit brevpapir som en almindelig html-fil, hvori du indsætter dit logo og hvad du ellers kunne tænke dig. Kald f.eks. filen mitbrevpapir.html. Gem den i en mappe, som du passende kunne kalde Brevpapir. Læg dit logo og eventuelle andre grafikker, du har lagt ind i html-filen, ind i mappen.

Når du så vil bruge brevpapiret, kan du i Outlook Express hente brevpapiret ved at gå ind i "Meddelelse" -> "Ny meddelelse ved hælp af" -> "Vælg brevpapir", hvorefter du finder "mitbrevpapir.html i den mappe, du har lagt det i, og dobbelklikker på filnavnet. Så skulle dit brevpapir være klart til brug.

Dette forudsætter, at du kører med Windows og bruger Outlook Express som mail-program.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-02-07 15:55

Godt så... Men nu bruger jeg som angivet MO 2003. (Microsoft Outlook 2003) Jeg håber andre byder ind...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 160 point
Dato : 28-02-07 16:00

Ændre udseendet på brevpapir
Hvis Microsoft Word fungerer som e-mail-editor, kan du ikke ændre udseendet af brevpapiret fra Word. Eventuelle ændringer, du foretager i mønsteret til et brevpapir i Microsoft Outlook gælder dog for det tilsvarende brevpapir i Word.

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner i hovedvinduet i Microsoft Outlook, og klik derefter på fanen Postformat.
Klik på HTML på listen Opret i dette meddelelsesformat.
Klik på Vælg brevpapir.
Klik på det brevpapir, du vil ændre, i boksen Brevpapir, og klik derefter på Rediger.
Marker de indstillinger, du vil anvende.
Du kan få hjælp til en indstilling ved at klikke på spørgsmålstegnet og derefter klikke på indstillingen.

Bemærk! Denne procedure er kun tilgængelig, hvis du bruger HTML som meddelelsesformat.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-02-07 16:10

Hej refi.

Yes, men de billeder man lægger ind i brevpapiret er vedhæftet filen, og det er jo ikke meningen!

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 28-02-07 16:23

Hej taliskoko,
Jeg læste MO 2003 som Microsoft Office 2003, som jo indeholder FrontPage, som er udmærket til at lave et html-brevpapir, som jeg mener også kan bruges i Outlook.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-07 16:30

Citat
men de billeder man lægger ind i brevpapiret er vedhæftet filen
.. nahhh - ikke hvis du vælger indsæt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-07 17:33

Du kan lave dit helt specielle brevpapir, ved at bruge sidehoved og sidefod, der kan du også indsætte billede/logo

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 26-04-07 12:45

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-07 12:57

Selv tak...