/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
NYT IE vindue t links/hvordan?
Fra : Kinajumjum
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 28-02-07 11:16

Hej derude,

Har lidt af et problem med at mit Outlook 2003 genbruger mine IE Explorer vinduer til at åbne links i, i stedet for at åbne et nyt vindue.

Jeg VED godt at jeg inden man trykker på et link kan trykke [CTRL] + [N], men nogle gange når jeg arbejder, glemmer jeg det, og det er efterhånden blevet lidt belastende.

Nogen her, der ved hvordan man "tvinger" Outlook til at åbne et NYT vindue, til links i e-mails?

Tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-07 12:08

har du forsøgt blot med CTRL når du klikke på linket ??

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 28-02-07 12:13

Nu har jeg.

Genbruger et i forvejen åbent vindue.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-07 12:19

æuw

ved ikke om det har noget at sige (har aldrig haft problemet) men i mappeindstillinger - prik i "åbn hver mappe i seperat vindue" ???

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 28-02-07 12:23

Åh... Hvor finder du lige den?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-02-07 14:00

Jeg kører den nye M$ IE 7.0 - den med tab's (faneblade). Den åbner et nyt faneblad i de situationer, men i et gammelt vindue.

Det tager lidt tid at vænne sig til den der kombination med Tab og Window, og jeg kommer stadig til at lukke hele vinduer når det egentlig kun var en tab jeg ville lukke.

Men det lyder da som om den opfylder dit behov.

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 28-02-07 14:08

Bruger også M$ IE7, og har lukket for brug af Tabs, da det irriterer mig grænseløst.

Men måske det er i menuen for disse, at jeg skal søge kilden til mine problemer...?

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 28-02-07 14:20

Hvis Tabs/"Faner" slås til i IE7, er der mulighed for at vælge kommandoen "Links i andre programmer: Åben i nyt vindue".

Problemet er at faner irriterer mig grænseløst, jeg bruger dem ikke til noget.

Så hvis nogen ved hvordan man de-aktiverer faner i IE7, men alligevel beholder muligheden for at åbne et vindue fra et andet program (det være sig Outlook, eller andet), er jeg MEGET imodtagelig.

Måske det kan tweek'es gennem Registrerings editoren?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-07 16:07

Gå tilbage til IE 6

IE7 er nu en gang lavet med faner (det har været savnet længe), men bryder du dig ikke om dem kan du da til hver en tid bruge en anden browser....

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 28-02-07 16:10

Tak for rådet.

Men IE7 indeholder sikkerhedsmæssige opdateringer, som jeg mister ved at gå tilbage til IE6.

Desuden medførte en tidligere afinstallation en MEGET stor bøtte problemer, men det er en hel anden snak.

Næeh, jeg insisterer nu på at beholde IE7. Uden faner. Uden gebrug af mine i forvejen åbne vinduer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-07 16:27

sorry - kunne ikke komme til min pc - men gå i kontrolpanel og der ligger mappe indstillingerne

Jeg er også irriteret over de faner og har lukket for dem indtil videre - gider dem bare ikke

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 28-02-07 18:49

"Mappeindstillinger" hører ganske rigtigt til Explorer.

Men ikke til Internet (Explorer), så de har ingen påvirkning på problemstillingen.

Ville virkelig værdsætte hvis nogen kender til det problem her...

Accepteret svar
Fra : nuber2

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-07 21:17

hmmmm nu har jeg lige hentet ie7, og det du spørger efter kan tilsyneladende kun lade sig gøre, hvis man kører uden faneblade.

under internet indstillinger, faneblad avanceret er der en checkbox (uncheck) 'genbrug vinduer.......'

Men sikken dog en gang snavs, grim og klodset.

Hvor er jeg dog glad for firefox og opera

Godkendelse af svar
Fra : Kinajumjum

Dato : 28-02-07 21:46

Selvfølgelig. Hvorfor checkede jeg dog ikke dér!

Tak for hjælpen, Nuber. Og tak til jer andre, der kommenterede.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-07 09:15

hmm - det er ski underligt - for jeg har flue netop i den og kan sagtens klikke på genveje både her og der - besynderligt da