/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
fra firefox til explore
Fra : claraogsigne
Vist : 433 gange
72 point
Dato : 28-02-07 00:57

Hjælp mig venligst.
Min maskine gik i sidste uge i ged.
Jeg kunne ikke åbne min webmail - noget var galt med min browser.

Jeg har/havde internet explore, som jeg er meget glad for - men det er åbenbart i udu hos mig, derfor måtte jeg installere firefox - den er jeg ikke glad for.
Jeg vil frygtelig gerne tilbage til mit normale internet - hvordan pokker gør jeg det?????

Jeg har ikke så mange point at give; men jeg siger 1000 gange mange tak til den der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-02-07 01:35

1000 gange tak, er mere værd end point kan du ikke bruge Internet Explorer nu ? Prøv eventuel at hente denne lille fil : http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip når du har hentet, dobbelt klikker du på den, den reparerer nogle registreringer i I. E. det er ikke noget jeg selv har fundet, men jeg fik hjælp af stl_s da min I. E. var i udu, du har vel tømt temp filer og slettet cookies ? De kan godt fylde en del og genere brugen af browseren, en anden mulighed er at hente I.E. 7 : http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/default.mspx den er "næsten" lige så god som Firefox min favorit browser, du bør også køre en reg cleaner: http://www.majorgeeks.com/download4134.html efter at programmet har scannet, kan du rolig slette alt der er markeret Safe to delete

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-07 07:50

Åben IE og vælg menuen:

Funktioner(Værktøjer)->Internetindstillinger-> ..fanen; 'Programmer' og sæt så flueben ved: "Fortæl mig, hvis Explorer ikke er standardbrowser."

Næste gang du klikker på et link vil du blive spugrt om du fremover vil bruger Internet Explorer som standardbrowser, hvilket du takker ja til.

Du kan fjerne Firefox ved i Windows at vælge menuen:

Start->Kontrolpanel->Tilføj eller fjern programmer-> ..klik på Mozilla Firefox og vælg [Fjern].

Derefter vil det være en god idé at rense din registreringsdatabase som o.v.n foreslår.

</MOLOKYLE>